Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 821
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Kat's kombi-log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Well..Nu har jeg fulgt med på sidelinjen, faktisk i ret lang tid, og er ved at indse, at det må være på høje tid, at jeg selv kommer i gang med at træne igen, og for at holde mig selv lidt i nakken, så opretter jeg altså en log her..

Men lidt om mig:
Jeg er 22 år gammel, og læser jura i Århus på 3. semester.
Jeg er "gammel" gymnast/danser, men en blanding af skader, flytning midt i en sæson og senere nyt studie har gjort, at jeg har lagt det på hylden, højst sandsynligvis for at lade det blive liggende der..
De sidste to år har været en god blanding af usystematiseret løb, maverulninger på gulvet og ting i den dur, altså ikke noget der virkelig rykker, men mere end at ligge og dase i sengen.
Nu trænger jeg bare til at komme rigtigt i gang med noget igen, for jeg er blevet så forfærdeligt slap. Derfor agter jeg, at melde mig ind i AUS's motionscenter (sammen med min gode (og meget slappe) ven fra uni) på mandag..Mandag, tænker i nok, det er jo lidt ude i fremtiden..Ja, men AUS's kontor genåbner først der, og det må man jo indrette sig efter..

Strketræning får imidlertid kun halvdelen af min opmærksomhed, da jeg er gået hen og er blevet helt vild med poledance..For at komme videre med denne mere alternative sportsgren er jeg dog nødt til at blive lidt (meget) stærkere, og det er nok også lidt grunden til, at jeg har bestemt mig for, at kaste så stor en del af min kærlighed over lige netop vægtløftning.
Dette bliver altså en kombi-log over begge typer træning, så jeg ikke kun kan holde øje med min styrkemæssige fremgang, men også holde styr på nye spins og tricks..

Jeg har tænkt mig, at tyvstjæle træningsprogrammet fra artiklen "kvinder og styrketræning" (eller noget i den stil), -for jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har nogen erfaring med styrketræning- og så selv finde på noget når jeg engang har fundet mig til rette med denne nye sportsgren..Og så er planen ellers at træne røven ud af bukserne :)
Størstedelen af min viden får jeg herfra siden, da jeg synes, den er overskuelig og overkommelig.

Men det er vist det for nu..Velkommen til!
Ris, ros og gode idéer vil altid blive værdsat :)

Selv vender jeg frygteligt tilbage i morgen efter pole-træning, med minimum to nye tricks i bagagen..
Sidst rettet af KatrineG 1. sep 2010, 11:03, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Husk masser af video så vi kan vudere din poledacing.. :D

Ej okay, velkommen til :)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Kostplan: Vis kostplan

Well..Det kan være jeg skal nævne, at det bestemt ikke er min drøm at blive stripper (selvom det er det, jeg siger til min bedstefar, så betyder det jo ikke, at jeg mener det alvorligt), men at jeg anser poledance for en seriøs sport..

Med mindre Hr. Leicht, i al hemmelighed, bruger virkelig alternative træningsmetoder for at nå til tops inden for stærkmandssporten...
...så vil jeg tillade mig at byde velkommen til BB.dk's første poledancer!!! :D

Velkommen til logland!!
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Mange tak!
Men jeg må lige understrege, at det er min hensigt at blive stor og stærk, eller i hvert fald stærk..Og polen er bare sjov og ballade..Men til gengæld også noget af det sjoveste jeg kan komme i tanke om :)

Hvor bliver man bare glad af at danse!
Tirsdag står den på fri pole, det vil sige, at man kommer ned i studiet og laver det man har lyst til..
Fordelen ved det i forhold til at træne hjemme er, at der er nogen til at inspirere én, og så bliver jeg gerne lidt mere vedholdende, hvis der er nogen der kigger med :)

I dag har jeg lært "teddy" og "yogini", og jeg er meget stolt og meget hudløs på indersiden af overarmene :)
Inden stod den selvfølgelig på opvarmning i form af en masse styrkeøvelser på gulv og i pole, og det var generelt -som alle andre træninger har været- en reminder om, at jeg skal være meget stærkere i specielt ryg, mave og arme. Men nu er der heller ikke længe til, at jeg for alvor begynder at træne!
Der blev selvfølgelig også kørt masser af rutine spins og tricks, for dem skal man jo ikke gå hen og glemme.
Senere står den på udstrækning foran fjerneren, skal bare lige have overstået en omgang aftensmad og 50 siders forvaltningsret (SUK) først..

Så oprandt dagen for min første "rigtige" træning!

Jeg har brugt weekenden på at tænke over, hvordan jeg skal planlægge min træning, men da jeg endelig stod nede i centret -og følte mig som en totalt tumpe-, blev jeg enig med mig selv om, at jeg hellere bare måtte prøve mig lidt frem, blive fortrolig med nogle øvelser, og så komme gennem kroppen efter bedste evne.

Jeg lagde ud med 12 minutter på stepmaskine..-FUCK det var hårdt, og som jeg stod der, fortrød jeg inderligt, at jeg har sløset sådan med at træne i alt for lang tid..

Hanging leg-hip raise:
I alt ca. 35, med pause når jeg var ved at glide ned af ribben :)

Dumbell rear lateral raise:
3*3kg*20

Cable pushdown:
3*20kg*20

Dumbell curl:
1*4kg*20
1*5kg*20
1*6kg*20

Leg extension:
2*20kg*20
1*20kg*15

Seated leg curl:
1*25kg*20
2*30kg*20

Og så en øvelse jeg ikke ved hvad hedder, men man sidder ned, og så trækker man en lang, stang ned foran..Og den der stang er så bøjet i hver ende..hmm..
2*30kg*20
1*30kg*15

Og så sluttede jeg selvfølgelig af med lidt udstrækning :)

Jeg tror, jeg er meget tilfreds, men sidder godt nok også med en følelse af overhovedet ikke at ane det fjerneste om, hvad jeg kan og bør forvente af mig selv..-Men det kommer nok! Jeg synes i hvert fald det var sjovt, og er fuld af gå-på-mod.

Dansen i går er egentlig ikke værd at nævne, men jeg gør det alligevel..-Jeg har problemer med ryggen når jeg trækker benene op (ja, bedre forklaring af øvelsen haves ikke) og så var jeg træt og meget uoplagt, og fik kun kørt spins.

Derefter måtte jeg tage mig en lur -hvis 2 timers søvn altså kan kaldes en lur- inden jeg skulle i Ridehuset og høre Annasaid, Beatspeach og et band jeg absolut ikke aner hvad hedder eller nød at lytte til :)
Men ellers superfin aften, som endte alt for sent, hvilket har resulteret i, at jeg har droppet uni i dag..

Anyways!
Betingelsen for at pjække var, at jeg skulle træne lidt..

Det blev til 20 minutters cykling, et meget rødt hoved og et hjerte der næsten ikke kunne følge med!
Jeg var begyndt at mærke en smule til mandagens træning, så det var rart at få gang i kroppen..

Hanging leg-hip raise:
3*10

Hyperextension:
3*20

Cable pushdown:
3*20*20kg

Dumbell curl:
1*10*7kg
2*10*5kg

Leg extension:
1*20*20kg
1*10*15kg

Seated leg curl:
1*10*30kg
1*10*35kg
1*10*40kg

Og så den jeg ikke ved hvad hedder
2*10*30kg
1*10*35kg

Og det var så det, det kunne blive til i dag..
Nu vil jeg smutte i bad, spise og så på jagt efter noget garn til den trøje jeg er ved at hækle, inden jeg vil smutte på café. Og så må jeg jo krydse fingre for, at jeg får læst lidt i aften..

Velkommen til Katrine :)

Kan det passe at du har været på Bridge Wather, for en måneds tid siden ca. i så fald tror jeg vi har snakket sammen, det var i hvert fald en på 22, der læste jura og elskede gymnastik :D
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Hej!
Tak for det!
Der er jeg nødt til at skuffe dig, for det har ikke været mig..Selvom jeg ofte får at vide, at det er en fejl, så har jeg aldrig sat mine ben på Bridgewater :)

KatrineG skrev:Hej!
Tak for det!
Der er jeg nødt til at skuffe dig, for det har ikke været mig..Selvom jeg ofte får at vide, at det er en fejl, så har jeg aldrig sat mine ben på Bridgewater :)

Øv bøv, men hvis du skulle finde på at sætte dine ben der en dag, skal jeg være den første til at give en drink :drink:

Jeg bliver nødt til at spørge, hvor du så går i byen henne :)
Brugeravatar

Sikke et tilbud :) -Det kan være, jeg holder dig op på det en dag..

Jamen, jeg kommer mest på Café Jorden, Bodegaen, Fatter Eskild og den slags hyggelige steder :)
Det sker også, at jeg bevæger mig på Kupé/Train, og så agter jeg at sætte mine ben på Spektrum en af dagene.. -Jeg kan nemlig godt lide at danse, og har en forestilling om, at stedet er velegnet til dette formål, selvom det ligger frygteligt langt væk fra alting og sikkert er fyldt med duller :) -Jep, jeg er fuld af fordomme, men bilder mig selv ind, at det er i orden, så længe jeg er bevidst om det :D

KatrineG skrev:Sikke et tilbud :) -Det kan være, jeg holder dig op på det en dag..

Jamen, jeg kommer mest på Café Jorden, Bodegaen, Fatter Eskild og den slags hyggelige steder :)
Det sker også, at jeg bevæger mig på Kupé/Train, og så agter jeg at sætte mine ben på Spektrum en af dagene.. -Jeg kan nemlig godt lide at danse, og har en forestilling om, at stedet er velegnet til dette formål, selvom det ligger frygteligt langt væk fra alting og sikkert er fyldt med duller :) -Jep, jeg er fuld af fordomme, men bilder mig selv ind, at det er i orden, så længe jeg er bevidst om det :D

Du holder mig bare op alt det du vil :D

Jeg er også tit på bodegaen det er et godt sted, på fatter eskild har jeg da også været i ny og næ :)

Spektrum har jeg faktisk ikke prøvet endnu, jeg forstiller mig bare det minder meget om broen(fuld af duller :D ) men jeg var tit på broen da jeg var yngre, mest for at danse, som jeg i øvrigt er rigtig dårlig til. Hvem ved det kan være vi skal tage en svingom, når vi nu har fået drukket vores drink :8
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:
KatrineG skrev:Sikke et tilbud :) -Det kan være, jeg holder dig op på det en dag..

Jeg er også tit på bodegaen det er et godt sted, på fatter eskild har jeg da også været i ny og næ :)

Spektrum har jeg faktisk ikke prøvet endnu, jeg forstiller mig bare det minder meget om broen(fuld af duller :D ) men jeg var tit på broen da jeg var yngre, mest for at danse, som jeg i øvrigt er rigtig dårlig til. Hvem ved det kan være vi skal tage en svingom, når vi nu har fået drukket vores drink :8

Hvis du tør :) haha
Duller kan nu også være sjove..Synes bare Spektrum fortjener en chance, nu hvor de har gjort sig så umage!

Hende du snakkede med i sin tid var ikke tilfældigvis en tiny lyshåret pige?

KatrineG skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:

Duller kan nu også være sjove..Synes bare Spektrum fortjener en chance, nu hvor de har gjort sig så umage!

Selvfølgelig tør jeg, så kan du jo lære mig nolge poledancemoves :8

Ja du har ret det fortjener en chance, det skader i hvert fald ikke at tage der ind og se, jeg tror faktisk jeg tager der ind i aften, hvis mine kamerarter vil med. Hvis jeg gør skal jeg nok aflægge rapport :wink:

Hende jeg snakkede med var ganske rigtig lyshåret, og ikke 100% tiny, men semi-tiny, altså meget normal, måske du går i skole med hende :)
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:
KatrineG skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:

Selvfølgelig tør jeg, så kan du jo lære mig nolge poledancemoves :8

Ja du har ret det fortjener en chance, det skader i hvert fald ikke at tage der ind og se, jeg tror faktisk jeg tager der ind i aften, hvis mine kamerarter vil med. Hvis jeg gør skal jeg nok aflægge rapport :wink:

Hende jeg snakkede med var ganske rigtig lyshåret, og ikke 100% tiny, men semi-tiny, altså meget normal, måske du går i skole med hende :)

Jeg ved faktisk ikke, hvor og om der findes poles i det Århusianske natteliv :) -Men det har du sikkert styr på ;) Jeg er dog ikke sikker på, at jeg er klar til at røre sådan en offentligt..Men jeg har til gengæld mange andre moves i baglommen :D

Blev det så til Spektrum i går? -De kører noget specielt noget i anledning af festugen for tiden, gør de ikke?

Vi er 420 på min årgang, men var til fortræning (og er til forelæsning) med det laveste menneske jeg har set (og det må jeg gerne sige, fordi mine 164 cm gør, at jeg selv ligger i den jordnære ende :D ), så tænkte, det måske var hende..

Der findes nok ikke så mange poles i århus, men man støder da på en lygtepæl i ny og næ, ellers så må du bare vise mig nogle andre seje moves, så kan jeg vise dig hvordan man bunder pils :D

Jeg kom ikke på spektrum i går, jeg var på bodegaen, BW og gazstation. Gazstation tilbyder i øvrigt gode dansemuligheder hvilket jeg benyttede mig af. Jeg forslog mine kammis at tage på spektrum, men de afviste på det groveste, det må blive en anden gang.

Hende pigen der var ikke meget mindre end 160cm, men det kan da godt være hende, i øvrigt mødte jeg i går en anden som også læser jura på 3. semester han hedder christian og er cykelrytter, han går sikkert også på din årgang, han er let at spotte fordi han går så sjovt - sikkert fordi han har cyklet for meget :D

Jeg synes du skulle tage på gazstation og prøve dansegulvet en dag, jeg er der tit så kan du få en drink :)
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:Der findes nok ikke så mange poles i århus, men man støder da på en lygtepæl i ny og næ, ellers så må du bare vise mig nogle andre seje moves, så kan jeg vise dig hvordan man bunder pils :D

Jeg kom ikke på spektrum i går, jeg var på bodegaen, BW og gazstation. Gazstation tilbyder i øvrigt gode dansemuligheder hvilket jeg benyttede mig af. Jeg forslog mine kammis at tage på spektrum, men de afviste på det groveste, det må blive en anden gang.

Hende pigen der var ikke meget mindre end 160cm, men det kan da godt være hende, i øvrigt mødte jeg i går en anden som også læser jura på 3. semester han hedder christian og er cykelrytter, han går sikkert også på din årgang, han er let at spotte fordi han går så sjovt - sikkert fordi han har cyklet for meget :D

Jeg synes du skulle tage på gazstation og prøve dansegulvet en dag, jeg er der tit så kan du få en drink :)

Det er sandt..-Jeg gør nu mest i parasol-pæle, men sæsonen for dem er selvfølgelig ved at være slut :D

Jeg har kun været der en enkelt gang, hvor jeg allernådigst blev lukket ind på den betingelse, at jeg kun ville drikke vand :D Og så har jeg skammet mig så meget, at jeg ikke har sat mine ben der siden..Men er det ikke lidt poppet?
Øl..-På det område har jeg nu ikke så meget at lære :) Men det lyder mere interessant end den der drink..

Ham har jeg ikke lige lagt mærke til..-Men vil bestemt kigge efter ham :) Men jeg tror det er hende..

KatrineG skrev:
Cykelmyggen Egon skrev:Der findes nok ikke så mange poles i århus, men man støder da på en lygtepæl i ny og næ, ellers så må du bare vise mig nogle andre seje moves, så kan jeg vise dig hvordan man bunder pils :D

Det er sandt..-Jeg gør nu mest i parasol-pæle, men sæsonen for dem er selvfølgelig ved at være slut :D

Jeg har kun været der en enkelt gang, hvor jeg allernådigst blev lukket ind på den betingelse, at jeg kun ville drikke vand :D Og så har jeg skammet mig så meget, at jeg ikke har sat mine ben der siden..Men er det ikke lidt poppet?
Øl..-På det område har jeg nu ikke så meget at lære :) Men det lyder mere interessant end den der drink..

Ham har jeg ikke lige lagt mærke til..-Men vil bestemt kigge efter ham :) Men jeg tror det er hende..

Du har ret i at det er lidt poppet, men jeg synes stadig det er et godt sted at ende sin bytur, altså inden man går på macen.

Hvis du godt kan finde ud af at bunde øl så må vi bare lære nogle andre det, fx min ene kammarat han er ikke alt for god til det :D

Nu er det jo en træningslog, så skal vi ikke snart se en video af din poledancerteknik :8
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:
KatrineG skrev:

Du har ret i at det er lidt poppet, men jeg synes stadig det er et godt sted at ende sin bytur, altså inden man går på macen.

Hvis du godt kan finde ud af at bunde øl så må vi bare lære nogle andre det, fx min ene kammarat han er ikke alt for god til det :D

Nu er det jo en træningslog, så skal vi ikke snart se en video af din poledancerteknik :8

I så fald vil jeg overveje, at gi' stedet en chance i nat..

Foretrækker godt nok at nyde en god øl fra samlingen, men nogle gange er man jo nødt til at cementere, at man har hår på brystet :D Men lyder til at din kammerat har et problem..Nu er det næste du siger forhåbenligt ikke, at han slet ikke kan lide øl?!

Well..Jeg tror ikke en video er sådan lige på trapperne..Vil du ikke også hellere se min ikke eksisterende squat-teknik? Jeg kunne forestille mig, at det ville give mig mere mere seriøst feedback i hvert fald :)

Træning i dag..

Stort set det samme som sidst, og fordi jeg er doven i dag, så vil jeg nøjes med at skrive det :)
Jeg havde dog lidt mere vægt på legcurl og lavede cablecurl i stedet for dumbbell med betydeligt mere vægt end ved dumbbell..Så jeg tror jeg skifter for good, for så føler man sig ikke så slap :)

Nu vil jeg hygge mig lidt med noget strafferet, så jeg kan ta' i byen med pigerne med rigtig god samvittighed O:)

Hej Katrine og velkommen til.. Altid dejligt når endnu en logfører melder sig på banen.. SElvom denne log næsten indeholde mere flirteri med den cyklende flue end træning..

JEg har sat og skimtet dine træninger.. umiddelbart virker det somom du træner med hovedet under armen eller har du en overordet plan? Trænings program, en eller anden form for målsætning som du vil nå inden for den nærmere fremtid, ud over stor og stærk?

Mange hilsner Søren Bøtker
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Bøtker skrev:Hej Katrine og velkommen til.. Altid dejligt når endnu en logfører melder sig på banen.. SElvom denne log næsten indeholde mere flirteri med den cyklende flue end træning..

JEg har sat og skimtet dine træninger.. umiddelbart virker det somom du træner med hovedet under armen eller har du en overordet plan? Trænings program, en eller anden form for målsætning som du vil nå inden for den nærmere fremtid, ud over stor og stærk?

Hej Søren!

Tak for velkomsten :)

Som jeg skrev efter første træning, så stod jeg der og var lidt overvældet..Har aldrig sat mine ben i et motionscenter før, så jeg bestemte mig for at prøve mig lidt frem..Så lige nu er det måske lidt med hovedet under amen..-Det er du sikkert bedre til at vurdere end mig..
Jeg tænkte bare, at det var smart at finde ud af på hvilket niveau (hvor lavt det end måtte være) jeg ligger, før jeg har et ordenligt udgangspunkt for en mere seriøs og målrettet træning?

Jeg træner for at opnå større styrke (som jeg kan bruge til dans) og for at få mere markerede muskler fordi jeg synes det er pænt..
Eftersom jeg har været i centret 3 sølle gange, har jeg ikke nogen realistisk idé om, hvor meget jeg kan øge min styrke indenfor et bestemt tidsrum eller noget i den stil..-Tænker det er det du mener?

KatrineG skrev:
Bøtker skrev:Hej Katrine og velkommen til.. Altid dejligt når endnu en logfører melder sig på banen.. SElvom denne log næsten indeholde mere flirteri med den cyklende flue end træning..

Hej Søren!

Som jeg skrev efter første træning, så stod jeg der og var lidt overvældet..Har aldrig sat mine ben i et motionscenter før, så jeg bestemte mig for at prøve mig lidt frem..Så lige nu er det måske lidt med hovedet under amen..-Det er du sikkert bedre til at vurdere end mig..
Jeg tænkte bare, at det var smart at finde ud af på hvilket niveau (hvor lavt det end måtte være) jeg ligger, før jeg har et ordenligt udgangspunkt for en mere seriøs og målrettet træning?

Jeg træner for at opnå større styrke (som jeg kan bruge til dans) og for at få mere markerede muskler fordi jeg synes det er pænt..
Eftersom jeg har været i centret 3 sølle gange, har jeg ikke nogen realistisk idé om, hvor meget jeg kan øge min styrke indenfor et bestemt tidsrum eller noget i den stil..-Tænker det er det du mener?

Noget i den stil. Tror det vil være en kæmpe fordel for dig enten at læse lidt op på noget trænings planlægning eller hyre en personlig træner eller snakke med en instruktør der ved noget om træning.. og der (generelisering) tænker jeg ikke på ham den solbrune, blonde instruktør med store arme og små ben, som du finder i fitness world eller fdk..

Du har sikkert læst den men http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrketraening/kvinder-styrketraening.html er et super godt udgangs punkt som incognito har lavet. Du kan lige så godt starte rigtigt i stedet for, hurtigt at danne dårlige vaner.

Husk markerede muskler kommer ikke i centeret. De bliver lavet i køkkenet.. God træning.. Jeg kigger dig over skulderen
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Bøtker skrev:
KatrineG skrev:

Hej Søren!

Noget i den stil. Tror det vil være en kæmpe fordel for dig enten at læse lidt op på noget trænings planlægning eller hyre en personlig træner eller snakke med en instruktør der ved noget om træning.. og der (generelisering) tænker jeg ikke på ham den solbrune, blonde instruktør med store arme og små ben, som du finder i fitness world eller fdk..

Du har sikkert læst den men http://www.bodybuilding.dk/artikler/styrketraening/kvinder-styrketraening.html er et super godt udgangs punkt som incognito har lavet. Du kan lige så godt starte rigtigt i stedet for, hurtigt at danne dårlige vaner.

Husk markerede muskler kommer ikke i centeret. De bliver lavet i køkkenet.. God træning.. Jeg kigger dig over skulderen

Jeg kan med glæde fortælle dig, at jeg faktisk har læst..Og skrev også i mit første indlæg, at jeg havde tænkt mig at tyvstjælde programmet fra netop den artikel :) -Og så kan jeg med glæde fortælle dig, at jeg rent faktisk fulgte det i dag :D Det kræver dog en hel del af mig at gå ind i et rum med kæmpestore mænd og så gi' mig i kast med at løfte en tom stang..De kan jo spise mig i en mundfuld :) Og så er det en sandhed med modifikationer, for jeg lavede ikke benpres eller dødløft, men det gør jeg på torsdag..I promise!

Mht. personlig træner eller instruktør, så træner jeg i AUS's motionscenter, og da jeg var dernede for et halvt års tid siden fik jeg en gennemgang af alle maskiner og øvelser, og ved ærligt talt ikke hvor meget mere de tilbyder, men det kan jeg jo passende undersøge..

Så kom vi til kosten, og bare rolig, den har jeg rigtig godt styr på!

Bare kig med så meget du orker!

Så stod den sørme på træning igen i dag..
Jeg har taget mig sammen og bevæget mig ind i "det forbudte område", hvor de fleste er ret store og stærke, og jeg er lille og knap så stærk..
Meget blev det ikke til, men engang bliver jeg nok voksen nok til at være ligeglad med de andre :)

Opvarmning -10 min. step.

Squat:
3*18*10 + stang.. -Ja, jeg ved ikke hvad stangen vejer..Kiggede efter en vægt, men kunne ikke lige se en, så næste gang vover jeg måske at spørge nogen..
Jeg så desuden, da jeg kom hjem, at jeg, ifølge det program herfra siden, kun skulle have haft 6-8 gentagelser, men kunne huske det var 18 ved alle de andre, så det troede jeg også det var her..Og så ved jeg desuden der står 0 kg til at starte med, men det var bare for let..

Seated legcurl:
2*18*35

Legextension:
1*18*20
1*18*15 -Ja, jeg overvurderede lige mig selv i første omgang..

Så kunne det heldigvis også blive til lidt udstrækning og hyggesnak med min højt skattede makker, der god nok ikke er så flittig til at få trænet..
Bænkpres:
2*18*stang (som jeg stadig ikke ved hvad vejer)

Træk til bryst: (er jeg ret sikker på..Hvis man søger på youtube, så kommer der to varianter frem, så tænker der er et fedt hvilken man tager, hvis de altså begge er rigtige..)
2*18*25

Hyperextentions:
3*18*mig selv i sådan et stativ :)

Mavebøjninger (lige + skrå)
2*18*mig selv i sådan et stativ..Og selvfølgelig 2*18 til alle 3 sider..

Næste gang vil jeg vove mig ud i benpres (sådan som programmet siger man skal) og noget dødløft med tom stang..Jeg fandt ud af, at det ikke er helt så skræmmende som jeg har gjort det til, det der forbudte land, hvor man skal være enorm for ikke at være udenfor..Og på et tidspunkt holder man vel også op med at føle, at man er den eneste i hele verden, der ikke kan løfte 100 kg..Eller også lærer man at være ligeglad med, at man ikke kan :)

Hurtig, og måske lidt for hurtig, update..

Jeg har travlt, og fik ikke trænet mere end en enkelt dag i sidste uge..-Spørg lige, om jeg har dårlig samvittighed!
Trænede i mandags og igen i dag, og kørte det samme som sidst begge træninger..Satser på at nå en træning fredag, inden jeg skal besøge mine forældre, hvor den jo står på alt andet end træning, og alt andet skal gerne udføres med god samvittighed :)

Og nu vil jeg sove! -Efter en meget lang dag afsluttet med en 15 minutters cykeltur i regn er der ikke noget bedre end at hoppe direkte under dynen :)

Så er er det tid til endnu en lille update..

Fredag fik jeg ikke lavet det helt store..-Jeg endte med en løbetur på knap 5 km. og en heftig reminder om, at jeg har det med at overvurdere mig selv..-Til mit held lindrer høje hæle muskelømhed i benene, så man behøver ikke ligne en komplet idiot, når man vralter rundt :)
Jeg blev desuden mindet om, hvorfor jeg ikke har brugt mine kære (meget hvide) løbesko siden sommeren 2009, jeg haaader simpelthen at løbe! Det er det mest kedelige jeg kan udsætte mig selv for! Og det nævner jeg i håb om, at jeg vil huske det næste gang jeg får en idé om at være "fit i en fart" :)

Tilbragte weekenden i min skønne families selskab; fik bagt, lavet syltetøj, hæklet på min fine bluse, set kattekillinger på gården og alt det der hører til :)
Der har desuden været VM i surf i det der Cold Hawaii, hvis det skulle være gået nogens næse forbi, og det skulle man selvfølgelig også se til..Dygtige var de, skal jeg da lige love for..Og så kan de feste!
Min veninde og jeg fik den idé i sommer, at vi ville lære at surfe (hendes kæreste er sådan okay god til den slags, så det var jo en oplagt mulighed), men jeg satte stort set ikke mine ben i DK i løbet af sommeren, så måske næste sommer? -Det må jeg i hver fald lige prøve at huske...

I går ringede mit vækkeur kl 06.30, men om jeg kunne slæbe mig ud af min seng! Så jeg sov videre og tog på uni kl 13 i stedet, og spiste 3 rugmadder i stedet for 5 til frokost, sådan for samvittighedens skyld..

Og ja, nu er vi så kommet til den del hvor jeg rent faktisk har fået trænet..pole, that is..
Der er jo fri træning om tirsdagen, men eftersom min kære veninde måtte melde afbud, synes jeg, at en hjemmetræning var på sin plads..
Laaang og dejlig gymnastikinspireret opvarmning på mit soveværelsesgulv!
Dernæst træning af alle de spins jeg har fået lært so far, hvilket må være omkring de 20, og så kunne jeg ellers komme i gang med at træne no hands teddy og yogini..Og det er ikke nemt, vil jeg sige..Min egen pole er 50 mm mod de 45 mm vi træner på i Dance Action, og GUD hvor er det svært at overføre de to øvelser til en tykkere pole! Kæmpede og kæmpede (med Michael Jackson blæsene ud af højtalerne) til jeg havde slidt det meste af min hud under højre arm af..AV! Jeg trøster mig med, at man vænner sig til det..Husker tydeligt hvor ondt det gjorde, første gang jeg skulle sidde på en pole, og det mærker jeg jo ingenting til nu..
Fik desuden trænet englen og skorpionen + opgang både fra gulv og direkte fra pole..-Det overgangene skal jo være uden pauser og hak :)

Så smidighed :) -Nu med knagende hofter..Mon det er er tegn på, at man bliver ældre, eller på, at man ikke gør det ofte nok?
Split sidder næsten nu og spagat har jeg ikke haft problemer med længe, så det er perfekt..Og det bedste af det hele er, at ens krop er SÅ taknemmelig, når man strækker godt igennem!

I morgen agter jeg at tage ned og træne..
Jeg overvejer desuden at skaffe et kamera og tage nogle før-billeder, så længe man stadig kan kalde det før-billeder..Så kan jeg også bruge det som afskrækning, hvis jeg nogen sinde overvejer, at holde op med at træne igen..

I dag stod den atter på træning..Har ikke været i centret et stykke tid, og eftersom den bare stod på 2 timers forvaltningsretsforelæsning, var dagen ikke så uoverkommelig, at det kunne være nogen undskyldning for ikke at træne..

Jeg fandt desuden ud af, at de store mænd i kan være flinke nok til at svare, når de bliver spurgt om noget :)
De er dog ikke særligt gode til at tage deres vægtskiver af efter brug, og det kan volde en smule besvær..

10 min. opvarmning.

Dødløft:
Tekniktræning m. stang (20kg)

Squat:
3*8*45

Benpres:
1*8*10
1*8*20
1*8*30
1*8*35
1*8*40

Bænkpres:
3*8*stang (20kg)

Træk til bryst:
2*12*30
1*12*35

Mave + ryg x antal..Må ærligt indrømme, at jeg ikke talte, men også, at det har stået bedre til..Specielt med maven..ØV! Men det kan jeg jo bare bebrejde mig selv..

Træning i dag: -Den perfekte start på en weekend..

10 min. opvarmning

Dødløft m. stang :)

Squat:
3*12*45kg

Benpres:
2*12*30kg
1*12*40kg

Cable curl:
3*12*20kg

Cable pushdown:
3*12*20

Træk til bryst:
3*12*35

Hyperextension :
3*20*5kg

Mave:
x antal lige + skrå

Nu vil jeg shoppe amok :) Og så skulle jeg vist være klar til at holde weekend..

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster