Hey Kloge hoveder på BB
Jeg er i gang med at cutte, og har ikke spist det mindste af usundt mad i 9 måneder.
Men er under mit cut følger jeg at jeg ikke taber det sidste fedt væk? jeg har dog tabt mig og er blevet en del markeret.
Men mangler lidt endnu, og kan det skyldes at min krop er i katabolsk tilstand? og i så fald passer det her: Spis usundt med god samvittighed
Snydemåltidet er uden tvivl det bedste budskab vi kan komme med, når det kommer til dit vægttab. Hvis du allerede er gået i gang med slankekuren, har du måske bemærket en lyst til junkfood eller slik? Det er kroppens reaktion på at du spiser mindre, og kan være et tegn på at du er ved at gå ind i katabolsk tilstand.
Som sagt var den katabolske tilstand en reaktion på, at kroppen mærker at den får færre kalorier.
Ved at spise et såkaldt snydemåltid, kan du sende din krop en klar besked: "Bare rolig, der er massere af mad, og du behøver ikke holde på fedtet."
Når du indtager et snydemåltid under slankekuren, får du selvfølgelig mange kalorier. Men den store positive effekt ved et snydemåltid er, at det retter op på de hormonelle processer, som din krop starter for at modarbejde dit vægttab.
Snydemåltidet hjælper dig til at holde din krop i anabolsk tilstand, og ude af katabolsk tilstand.
Snydemåltidet spiller også en vigtig rolle i din generelle motivation med hensyn til dit vægttab. Rent ud sagt er det død sygt at spise sundt hver dag. Du vil føle dig meget mere motiveret til at tabe dig, når du får stillet trangen til kulhydrater og fedt.
Det er meget vigtigt for den hormonelle proces, at du indtager hele dit snydemåltid på én gang. Hvis du fordeler det over flere måltider eller dage har det absolut ingen positiv effekt.
Du må spise et snydemåltid med alt hvad hjertet begærer, og derefter er det slut.
Efter at du har læst dette afsnit, skal det nedenstående regnestykke derfor give mening for dig:
vægttab snydemåltid
Hvis du er top motiveret omkring dit vægttab, anbefaler vi at du følger vores retningslinjer for timingen af dine snydemåltider.
Du kan også tage et snydemåltid en gang om ugen. Det vil det stadig have en gavnlig effekt på både dine hormoner og din motivation.
Vi anbefaler at du timer dit snydemåltid efter din fedtprocent. Kroppen har nemlig en større tendens til at gå i katabolsk tilstand, når din fedtprocent er lav.
Kroppen er med andre ord ikke lige så nervøs for at smide fedt, når du har alt for meget fedt på kroppen, men kun når din fedtprocent er lav.
• Har du en fedtprocent på 25+ %, så skal du aldrig spise snydemåltider.
• Har du en fedtprocent på 15 - 25 %, skal du snyde en gang om måneden.
• Har du en fedtprocent på 10 - 15 %, så skal du snyde ca. hver 14 dag.
• Har du en fedtprocent på 4 - 10 %,så skal du snyde ca. hver 8 dag.
Det er en artikel fra (LINK SLETTET)