Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Lithium skrev:prøv at køre box-squats til godkendt med low-bar wide-stance med let vægt få reps det kan muligvis løse problemet

krang skrev:Har det samme problem... Har dog altid troet at det bare fordi jeg ikke var smidig nok i haserne, og at røven så blev trukket "ind under" i bunden af løftet. Men da jeg spurgte en SL'er dernede i centeret, sagde han, at jeg ikke burde bekymre mig om det, så længe jeg ingen smerter havde - hvilket jeg ikke har..
Old school skrev:krang skrev:Har det samme problem... Har dog altid troet at det bare fordi jeg ikke var smidig nok i haserne, og at røven så blev trukket "ind under" i bunden af løftet. Men da jeg spurgte en SL'er dernede i centeret, sagde han, at jeg ikke burde bekymre mig om det, så længe jeg ingen smerter havde - hvilket jeg ikke har..
mange af de problemer jeg ser som dit og trådstarterens, skyldes at man ikke squatter ordentligt ned mellem sine ben, som forklaret bla i det link længere oppe

the-QB skrev:Lithium skrev:prøv at køre box-squats til godkendt med low-bar wide-stance med let vægt få reps det kan muligvis løse problemet
@Topic:
Front squat kunne måske være en mulighed?

krang skrev:Old school skrev:krang skrev:Har det samme problem... Har dog altid troet at det bare fordi jeg ikke var smidig nok i haserne, og at røven så blev trukket "ind under" i bunden af løftet. Men da jeg spurgte en SL'er dernede i centeret, sagde han, at jeg ikke burde bekymre mig om det, så længe jeg ingen smerter havde - hvilket jeg ikke har..
mange af de problemer jeg ser som dit og trådstarterens, skyldes at man ikke squatter ordentligt ned mellem sine ben, som forklaret bla i det link længere oppe
Hvis du mener det, som jeg tror, du mener, så synes jeg personligt bare det er vejen til lyskenskader for mig.

Old school skrev:
så tror jeg enten du misforstår mig, elelr også ikek gør det rigtigt..
det demonstreres bedst med vedhæftede billede, sådan skal bundstillingen i squat ca se ud

krang skrev:Old school skrev:
så tror jeg enten du misforstår mig, elelr også ikek gør det rigtigt..
det demonstreres bedst med vedhæftede billede, sådan skal bundstillingen i squat ca se ud
Nej, det var godt nok også sådan, jeg troede, du mente. Jeg er slet ikke stand til at gå under paralel hvis jeg står i den bredde, og føler ubehag i lysken hvis jeg forsøger. Står langt smallere når jeg squatter - så jeg får nok ikke squattet ordentligt ned mellem mine ben. Er det et problem synes du? Eller er du enig i, hvad ham SLeren sagde til mig om, at så længe jeg ingen smerter har, skal jeg bare køre på selvom jeg runder i ryggen under paralel?
EDIT: Qazws kan vel også bruge svaret, nu hvor jeg har været så fræk at hijacke hans tråd

qazws skrev:Jeg kører pt. front squat, for at arbejde uden om det, men det kan stadig blive bedre![]()
@ Incognito:
Jeg er ikke i stand til at "skabe" særlig stor knævandringer, da der er ikke nok bevægelighed i mine ankler til dette. Jeg mindes at have læst et sted, at dette kunne løses ved at optræne smidighed i læggen, fx gennem udstrækning, eller er det helt ved siden af?
@ kr athletic:
Begge har jeg arbejdet på, men må ligge noget mere indsats i det

incognito skrev:qazws skrev:Jeg kører pt. front squat, for at arbejde uden om det, men det kan stadig blive bedre![]()
@ Incognito:
Jeg er ikke i stand til at "skabe" særlig stor knævandringer, da der er ikke nok bevægelighed i mine ankler til dette. Jeg mindes at have læst et sted, at dette kunne løses ved at optræne smidighed i læggen, fx gennem udstrækning, eller er det helt ved siden af?
@ kr athletic:
hvad sker der hvis du gør noget ud af at presse knæe udaf, når du sætter dig ned.. Det kan ofte skabe mere plads til hoften...
Old school skrev:incognito skrev:qazws skrev:Jeg kører pt. front squat, for at arbejde uden om det, men det kan stadig blive bedre![]()
@ Incognito:
@ kr athletic:
hvad sker der hvis du gør noget ud af at presse knæe udaf, når du sætter dig ned.. Det kan ofte skabe mere plads til hoften...
en god måde at lære det på, er ved at lave den øvelse på det billede jeg postede længere oppe

incognito skrev:Old school skrev:incognito skrev:qazws skrev:Jeg kører pt. front squat, for at arbejde uden om det, men det kan stadig blive bedre![]()
@ Incognito:
@ kr athletic:
en god måde at lære det på, er ved at lave den øvelse på det billede jeg postede længere oppe
jeg ville så personligt aldrig anbefale folk at stå så bredt, hvis de trænede med hypertrofi for øje.

incognito skrev:Old school skrev:incognito skrev:qazws skrev:Jeg kører pt. front squat, for at arbejde uden om det, men det kan stadig blive bedre![]()
@ Incognito:
@ kr athletic:
jeg ville så personligt aldrig anbefale folk at stå så bredt, hvis de trænede med hypertrofi for øje.

qazws skrev:Hiver lige op i tråden![]()
P.t. træner jeg teknikken i Olympic Squat, er lige begyndt i dag. Det kører nogenlunde acceptabelt, men der er stadig noget at komme efter. Jeg regner med at smide en video op her snart, da jeg ikke har så meget tid at bruge på det, inden jeg skal cutte..
Anyway, spørgsmålet er så, om der er nogle som har nogle tricks til at skyde brystet op? Udover selvfølgelig at fokuserer på at skyde det op, så holder jeg tæt og presser albuerne op / frem, for at "tvinge" brystet op. Andre forslag?

TheFatboy skrev:qazws skrev:Hiver lige op i tråden![]()
P.t. træner jeg teknikken i Olympic Squat, er lige begyndt i dag. Det kører nogenlunde acceptabelt, men der er stadig noget at komme efter. Jeg regner med at smide en video op her snart, da jeg ikke har så meget tid at bruge på det, inden jeg skal cutte..
Anyway, spørgsmålet er så, om der er nogle som har nogle tricks til at skyde brystet op? Udover selvfølgelig at fokuserer på at skyde det op, så holder jeg tæt og presser albuerne op / frem, for at "tvinge" brystet op. Andre forslag?
Som du selv skriver, så sørg for at holde hænderne så tæt som muligt, så du kan føle at brystet er i spænd. Derudover burde det hjælpe hvis du holder hagen løftet gennem hele udførslen. Jeg siger ikke at du skal glo op i loftet, men bare at holde hovedet og hagen nogenlunde løftet, burde hjælpe på det

qazws skrev:TheFatboy skrev:qazws skrev:Hiver lige op i tråden![]()
Som du selv skriver, så sørg for at holde hænderne så tæt som muligt, så du kan føle at brystet er i spænd. Derudover burde det hjælpe hvis du holder hagen løftet gennem hele udførslen. Jeg siger ikke at du skal glo op i loftet, men bare at holde hovedet og hagen nogenlunde løftet, burde hjælpe på det
Står foran et spejl og kigger mig selv i øjnene næsten hele tidenMen jeg vil lige have det i baghovedet
Old school skrev:qazws skrev:TheFatboy skrev:qazws skrev:Hiver lige op i tråden![]()
Står foran et spejl og kigger mig selv i øjnene næsten hele tidenMen jeg vil lige have det i baghovedet
er så den dårligste ide af dem alle at stå foran et spejl og holde øje med sig selv..
iøvrigt er jeg uenig i at det hjælper at kigge op ad, ville heller fokusere på at holde nakken neutral, dvs fokusere på jorden ca 3 meter foran dig

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster