Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1321
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Koffeinindtag i forbindelse med BB-træning.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej!

Jeg har nogle spørgsmål vedrørende koffeinindtag i forbindelse med BB-træning, som jeg ikke har fundet svar eller bud, ved at søge på artikler og gamle indlæg/tråde. Jeg håber på at nogle af eksperterne på BB.dk ku' hjælpe mig med dem :8

1) Jeg har læst at man burde sænke eller totalt fjerne ens forbrug af koffein for at bedre se markante resultater i forbindelse med at gaine muskelmasse; evt. erstatte koffein med et glas juice eller grøntsager. MEN på den anden side viser det sig at koffein er en energikilde og findes derfor i tilskudform :|. Så, hvad betyder disse modsigelser i praksis? #-o ...jeg mener, når man vil træne seriøs for at opnå noget ved ens træning, er det begrænset hvor mange kop kafe/te man må drikke i løbet af dagen, for ikke at sætte i gang noget som ødelæger det for træningen :?

2) En gang hørte jeg noget fra en dame som så ud at ha' forstand på ernæring, at man ikke må drikke kaffe/té -eller koffein- sammen med vitamintilskud i en måltid, da vitaminerne ville ellers blive "skyllet" i koffeinen og ville derfor ikke ha' nogen effekt overhovedet :shock: . Altså, jeg mener, at hvis man spiser et måltid med kafe/te, og når dette er færdig, så tager man straks sine vitamintilskud bagefter, er ifølge damens teori helt forgæves :cry: ...ka' det passe :?

På forhånd tak :P

Reputation point: 0

Geografisk sted: Amager

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

...jeg kan se at mange har læst denne tråd, men ingen har komenteret. Er det fordi jeg ikke udtrykker mig tydekig nok? Hvis I ikke forstå noget, være venlig at spørge.

Jeg håber at nogen kan vejlede mig vedrørende mine spørgsmål.

Det er noget jeg aldrig har hørt om, men jeg følger lige med i tråden, for det lyder som et godt spørgsmål.
At pumpe er at leve ;-)
Brugeravatar

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

hmm, Så vidt jeg ved, er det ikke godt at kombinere indtagelse af forskellige mængder kaffe pr. dag med din træning... Men om det så er en anden snak med Koffein piller, er jo et godt spørgsmål. Så det sidste kan jég ikke lige svare på. :)
Dont just sit there and think about it, DO IT!!!

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 106.00

Logbog: Vis logbog

A Lou skrev:hmm, Så vidt jeg ved, er det ikke godt at kombinere indtagelse af forskellige mængder kaffe pr. dag med din træning... Men om det så er en anden snak med Koffein piller, er jo et godt spørgsmål. Så det sidste kan jég ikke lige svare på. :)

Koffein og kreatin er ikke godt sammen. Mener at koffeinen nedbryder kreatinen.
Stå gerne i skyggen...

Bryggen skrev:
A Lou skrev:hmm, Så vidt jeg ved, er det ikke godt at kombinere indtagelse af forskellige mængder kaffe pr. dag med din træning... Men om det så er en anden snak med Koffein piller, er jo et godt spørgsmål. Så det sidste kan jég ikke lige svare på. :)

:D - det er der vist ikke generel enighed om.

Jeg har tidligere læst en artikel på en anden side om koffein/kreatin. Der bliver i artiklen nævnt at man i et tidligere forsøg, bad forsøgspersoner om at opløse kreatin i kaffe/te og der var trods alt alligevel observeret vægtforøgelse ved 7 ud af 8 personer i testen.

Men det kan være der er andre der har set nyere test, der siger noget andet?
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Bryggen skrev:

Sorry men det er en gammel Myte.. Jeg kværner kaffe som ingen anden og Kreatin virker ganske fint på mig..
Brugeravatar

Reputation point: 80

Geografisk sted: Kaas City

Saikou skrev:Hej!

Jeg har nogle spørgsmål vedrørende koffeinindtag i forbindelse med BB-træning, som jeg ikke har fundet svar eller bud, ved at søge på artikler og gamle indlæg/tråde. Jeg håber på at nogle af eksperterne på BB.dk ku' hjælpe mig med dem :8

1) Jeg har læst at man burde sænke eller totalt fjerne ens forbrug af koffein for at bedre se markante resultater i forbindelse med at gaine muskelmasse; evt. erstatte koffein med et glas juice eller grøntsager. MEN på den anden side viser det sig at koffein er en energikilde og findes derfor i tilskudform :|. Så, hvad betyder disse modsigelser i praksis? #-o ...jeg mener, når man vil træne seriøs for at opnå noget ved ens træning, er det begrænset hvor mange kop kafe/te man må drikke i løbet af dagen, for ikke at sætte i gang noget som ødelæger det for træningen :?

2) En gang hørte jeg noget fra en dame som så ud at ha' forstand på ernæring, at man ikke må drikke kaffe/té -eller koffein- sammen med vitamintilskud i en måltid, da vitaminerne ville ellers blive "skyllet" i koffeinen og ville derfor ikke ha' nogen effekt overhovedet :shock: . Altså, jeg mener, at hvis man spiser et måltid med kafe/te, og når dette er færdig, så tager man straks sine vitamintilskud bagefter, er ifølge damens teori helt forgæves :cry: ...ka' det passe :?

På forhånd tak :P

1) Koffein øger ydeevnenen og fedtforbrændingen. Desuden gør det at man har bedre mentalt fokus efter en ellers hår dag. Eneste lavpunkt er at det er dehydrerende og øger mængden af kortisol, men ingen af delene gør tilsyneladende noget, siden ydeevnen stiger.

2) Den køber jeg ikke.

Desuden, kreatin ødelægger ikke kreatinen, det hæmmer måske bare effekten på celleniveau.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

specter skrev:
Bryggen skrev:

Sorry men det er en gammel Myte.. Jeg kværner kaffe som ingen anden og Kreatin virker ganske fint på mig..

Samme her, istedet for kaffe drikker jeg en del te, cola og ta'r koffein-tabs...

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Tak for alle svarene/kommentar :P

Smeden skrev:2) Den køber jeg ikke.

Vedrørende dette spørgsmål synes jeg også at det lyder for mærkeligt at vitamintilskud nedbrydes af koffein, men altså, den dame jeg snakkede om var en "ernæringsekspert". Derfor syntes jeg at det var en god idé at bringe dette emne for at evt. nedrive en mulig myte... Men indtil videre, vil jeg heller ikke købe den, men ved alligevel ikke hva' jeg skal tror...

Medmindre hun har et afgangsdiplom fra et universitet af en art, er hun ikke ekspert. Pas altid meget på folk der kalder sig ernæringseksperter - termen er fuldstændig arbitrær, og har tit ikke andet bag sig end et brevkursus.

Det kan ikke destom mindre udemærket være rigtigt, men jeg det skulle undre mig en del. Jeg har læst temmelig meget om koffein, og inhibering af optagelser er jeg endnu ikke stødt på. Der er en række sideeffekter ved koffein, men jeg tvivler på det er en af dem.

Mht til kreatin, er der ikke nogen der skal prøve at løbe fra at koffein ødelægger noget af effekten af kreatin. Det er simpelthen veldokumenteret at sænkningen af relaktionshastihgheden man normalt ser ved kreatinsupplementering, fjernes af koffein.
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Medmindre hun har et afgangsdiplom fra et universitet af en art, er hun ikke ekspert. Pas altid meget på folk der kalder sig ernæringseksperter - termen er fuldstændig arbitrær, og har tit ikke andet bag sig end et brevkursus.

Det kan ikke destom mindre udemærket være rigtigt, men jeg det skulle undre mig en del. Jeg har læst temmelig meget om koffein, og inhibering af optagelser er jeg endnu ikke stødt på. Der er en række sideeffekter ved koffein, men jeg tvivler på det er en af dem.

Jeg ved egentlig ikke hvor "ekspert" hun var, men nu da jeg kommer i tanker om det, havde hun også nogle mærkelige bemærkninger. Jeg kan huske en gang da hun sagde at, hvis i en salat med masse forskællige grønsager man ikke kom olie af en eller anden art på, var det et totalt spild og kunne være "ligegyldigt" fordi kroppen kræver noget fedt for at vitaminerne i salaten kan optages :shock:

Saikou skrev:
Smeden skrev:Medmindre hun har et afgangsdiplom fra et universitet af en art, er hun ikke ekspert. Pas altid meget på folk der kalder sig ernæringseksperter - termen er fuldstændig arbitrær, og har tit ikke andet bag sig end et brevkursus.

Jeg ved egentlig ikke hvor "ekspert" hun var, men nu da jeg kommer i tanker om det, havde hun også nogle mærkelige bemærkninger. Jeg kan huske en gang da hun sagde at, hvis i en salat med masse forskællige grønsager man ikke kom olie af en eller anden art på, var det et totalt spild og kunne være "ligegyldigt" fordi kroppen kræver noget fedt for at vitaminerne i salaten kan optages :shock:

Det er rigtigt at nogle vitaminer kræver fedt for at kunne optages i kroppen. Det er de fedt-opløselige vitaminer som er A, D, E og K vitamin. Men det betyder ikke at du skal hælde mængder af olie på din salat. Men at hvis dit samlede fedt indtag over længere tid er for lavt, så vil du have problemer med at optage disse vitaminer.
Sarah

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: Aktiv Helse Studio

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 55.00

Galleri: Vis galleri (3)

Det sidste er tilgengæld rigtigt nok, og er en af de fornemmeste grunde til at diæter, der ikke tillader blanding af kulhydrat og fedt i samme måltid er helt idiotiske.

Mange af de gode ting i grøntsager og frugt, bl.a. vitaminer og carotenoider, er fedtopløselige og ryger ganske enkelt ud hvis ikke der er en lille sjat fedt til at tage det med.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

elsker kaffe og har oppet min dosis med 2kopper om dagen :8

derud over overvejer jeg at købe nogen koffein taps og tage sammen med mit lille slanke trick som er er

Kaffe og Grøn te + koffein taps og en god cut plan med lidt fedt :)
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Hvilke sideeffekter kan der så være?
Jonathan gir aldrig op !!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Fitness Master Hobro

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 90.00

Det er mest sådan nogen ting som overforbrug, søvnforstyrrelser, angst og diverse psykiske effekter. I moderation er det dog helt i orden, og er måske endda en lille smule sundt :)

Og så syntes jeg at jeg har læst engang at det øger mængden af adrenalin og cortisol i blodet, men det kan være jeg har blandet nogen selvstændige effekter sammen. Jeg kan ihvertfald ikke finde det igen.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste