Jeg er lige kommet igang med at træne igen efter værnepligten, problemet ligger så bare i, at nu er min træningspartner inde og springe og jeg lyster ikke helt, at træne alene nede i centeret, så nu har jeg anskaffet mig en skrå bænk, samt et sæt solide håndvægte, så nu mangler jeg bare programmet ;)
Jeg har planlagt at bruge et 2-split program, mandag-tirsdag og onsdag-torsdag, så smide lidt cardio ind onsdag og fredag efter behov. Vil køre det sådan jeg starter med 3 tunge uger og så 1 let uge efterfuldt af en uges pause og så igang igen, er det dumt eller ?
Programmet ser ud som følgende:
Mandag - Torsdag:
Biceps, Ryg, Ben og Mave mandag
Onsdag:
Cardio og Mave
Tirsdag - Fredag:
Triceps, Bryst og Skuldre
Fredag:
Cardio og Mave
Lørdag - Søndag: Fri
Øvelser:
Biceps:
Dumbbell curls og hammercurls
Triceps:
One-arm dumbbell triceps extensions og triceps dips
Bryst:
Dumbbell press, incline dumbbell press, dumbbell pullovers
Ryg:
One-arm dumbbell rows, dumbbell shrugs (får jeg en stang sat op også chinups)
Skuldre:
Dumbbell press og lateral raises, startene ved kroppens side eller bag kroppen, for at få kørt focus mere bagover, efter brystøvelserne også giver den foreste del af deltoideus
Mave:
Crunches, sit-ups og side sit-ups
Ben:
Ingen anelse til hvad jeg rigtig kan køre her udover dumbbell squats, har kun håndvægte endnu. Kom meget gerne med forslag
Jeg vil meget gerne have nogle kommentare til programmet og øvelserne, hvis der er nogle der har forslag til nogle andre øvelser må de meget gerne komme med dem
Mvh Christian