Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 895
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 892

Følg bodybuilding.dk på

Kommentarer til mit 2-split (nybegynder).

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB,

Jeg ville høre hvad I synes om dette program som jeg kører for tiden. Er kun igang med min 3. uge af træning, og mit mål er primært at opbygge masse, men styrken som følger med er bare bonus. Hvis det har nogen relevans så er jeg 16 år, 180høj og ca 62kg. Mht. min kost sørger jeg for at lægge ca. 300-500kcal over mit ligevægtsindtag.

Dag 1

DB Bænk
Incline bænk
Skulderpres
Lateral raises
Armbøjninger

Dag 2

Dødløft/squat (roterer)
Bent Over Rows
Pulldowns
Cablerows
Curls

Alle øvelserne bliver kørt 4x10, undtagen Curls som er 3x10. Nogen ændringer, gode råd eller lign? Ved ikke om det er relevant hvor meget jeg løfter.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det lader til du har sat dig lidt ind i stoffet, inden du bare begynder at træne løs. Godt! :)

- Hvis du siger du kun har trænet 3 uger, så synes jeg du bør fortsætte med dit program et par uger endnu. Det handler om at starte stille og roligt (også hvad kg angår), så det er godt at se du ikke har druknet dig selv i tonsvis af øvelser.

Du kan evt. tage et kig på Bill Starrs fundament-program eller lign., hvis du gerne vil prøve noget nyt. Når du lige har trænet et par uger endnu, har fået lært teknikken 100 %, og din krop er blevet vant til at træne, synes jeg du skal afprøve en omgang HST eller lignende, hvis det er noget for dig :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Mht. at starte stille og roligt ud, vil du så råde til ikke at køre med den max vægt jeg kan? For indtil videre går det fint med at øge vægten i de forskellige øvelser (især squat og DL). Har altid været fysisk aktiv (badminton) på et respektabelt niveau, ved ikke omd det spiller ind?

Vil lige tage et kig på det program du nævner :wink:

Chr1stoffer skrev:Mht. at starte stille og roligt ud, vil du så råde til ikke at køre med den max vægt jeg kan? For indtil videre går det fint med at øge vægten i de forskellige øvelser (især squat og DL). Har altid været fysisk aktiv (badminton) på et respektabelt niveau, ved ikke omd det spiller ind?

Vil lige tage et kig på det program du nævner :wink:

Yes, det jeg mente var at slappe lidt af hvad angår kg, altså ikke træne i nærheden af dit max. Men ofte er det jo også en individuel sag. Hvis du føler det går fint for dig, så hey - jeg skal ikke stoppe dig :D
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Tak for svarene (: Pt. kører det fint når jeg øger vægten, ikke noget der. Så fortsætter bare, og skærer ned hvis der kommer eventuelle skavanker.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster