Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1257
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

Kommentarer til træningscyklus

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle BB'ere :)

Stats: Højde 182 cm
Vægt: 78 kilo
Alder: 30 år
Træningserfaring: Flere år on/off – omkring 6 måneder uden pause nu.

Endelig har jeg fundet seriøsiteten i min træning igen  Jeg har de sidste fire måneder trænet intensivt med et 2-split program, hvor fokus har været at få noget mere vægt på basisøvelser-ne. Her har jeg kørt 5x5 og steget på dagsform. I supportøvelserne har jeg kørt 3 x 8. I perio-den har jeg ligget i stabilt kalorieoverskud og taget ca. 4 kilo på.

Jeg er nu ved at nå et plateau i mine løft, og derfor påtænker jeg en uge med dekonditionering mellem jul og nytår, hvorefter jeg vil starte en ny cyklus med lidt mere gennemtænkt progres-sion. Den skal strække sig over 8 uger, hvor jeg fortsat vil ligge i kalorieoverskud. Såfremt jeg bliver ved med at kunne stige efter de 8 uger, så fortsætter jeg bare træningen, elelrs tager jeg en kort pause der igen. Jeg træner 4 dage om ugen, og vil gerne holde mig indenfor 1 time pr. træningspas.

Min tanke er at køre progression i hver af de fire ”store” – én om dagen. Det vil sige henholds-vis dødløft, bænkpres, squat og military pres. I disse øvelser øger jeg vægten på ugebasis med 5 % af min 5RM, mens jeg øger antallet af sæt hver anden uge, så volumen også stiger gen-nem cyklussen. I kan se det bedre i mit vedlagte regneark. Jeg tager det antal gentagelser jeg kan med den givne vægt, ugen at gå til failure.

Det ville være rigtig fedt, hvis i ville kigge på mit program, og komme med kommentarer til det – både til øvelsesvalg og måden jeg har bygget min progression op på. =D>

Mange tak
Vedhæftede filer
Cyklus januar-februar.xlsx
Cyklus januar februar
(11.74 KiB) Downloadet 49 gange

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster