Stats: Højde 182 cm
Vægt: 78 kilo
Alder: 30 år
Træningserfaring: Flere år on/off – omkring 6 måneder uden pause nu.
Endelig har jeg fundet seriøsiteten i min træning igen Jeg har de sidste fire måneder trænet intensivt med et 2-split program, hvor fokus har været at få noget mere vægt på basisøvelser-ne. Her har jeg kørt 5x5 og steget på dagsform. I supportøvelserne har jeg kørt 3 x 8. I perio-den har jeg ligget i stabilt kalorieoverskud og taget ca. 4 kilo på.
Jeg er nu ved at nå et plateau i mine løft, og derfor påtænker jeg en uge med dekonditionering mellem jul og nytår, hvorefter jeg vil starte en ny cyklus med lidt mere gennemtænkt progres-sion. Den skal strække sig over 8 uger, hvor jeg fortsat vil ligge i kalorieoverskud. Såfremt jeg bliver ved med at kunne stige efter de 8 uger, så fortsætter jeg bare træningen, elelrs tager jeg en kort pause der igen. Jeg træner 4 dage om ugen, og vil gerne holde mig indenfor 1 time pr. træningspas.
Min tanke er at køre progression i hver af de fire ”store” – én om dagen. Det vil sige henholds-vis dødløft, bænkpres, squat og military pres. I disse øvelser øger jeg vægten på ugebasis med 5 % af min 5RM, mens jeg øger antallet af sæt hver anden uge, så volumen også stiger gen-nem cyklussen. I kan se det bedre i mit vedlagte regneark. Jeg tager det antal gentagelser jeg kan med den givne vægt, ugen at gå til failure.
Det ville være rigtig fedt, hvis i ville kigge på mit program, og komme med kommentarer til det – både til øvelsesvalg og måden jeg har bygget min progression op på.
Mange tak