Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 900
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 898

Følg bodybuilding.dk på

Kondi og styrketræning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey alle på BB.

Har lige et par spørgsmål.

1. Min ven sagde man kunne få skader hvis man først trænede skulder også ben også tilbage til skulder, så ville lige høre hvad i har at sige om det :)

2. Mit træningsprogram:
Mandag: 1½ times cykling og 1½ time styrketræning
Tirsdag: 1½ times cykling
Onsdag: 1½ times cykling og 1½ times styrketræning
Torsdag: 1½ times cykling
Fredag: 1½ times cykling og 1½ times styrketræning.
Lørdag: 1½ times cykling
Søndag: 1½ times cykling

Har fået atvide af en ven at det er alt for meget og jeg måske vil få skader.

Og skal jeg træne ben hvis jeg cykler så meget?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1.: Som udgangspunkt er der ikke noget galt i at tage en skulderøvelse efterfulgt af en benøvelse og så skulder igen. Det der kan være et problem er hvis du eksempelvis træner skulder to dage i træk. Det ser dog ikke sådan ud når jeg kigger på dit program.

2.: Jeg går ikke ud fra at du har særlig meget træningserfaring, så til at starte med vil jeg sige at du skal have mindst en dags restitution om ugen, hvor du enten slapper af, eller laver noget helt andet. Derudover er dit træningsprogram også alt for ensformigt og udetaljeret. Du bør ikke cykle halvanden time hver dag, og slet ikke hvis du ikke krydrer det med nogle træningspas af intervaller, bakketræning etc. Når det er sagt har din ven ret i at du måske kan få skader af dette program, men uanset om du er uheldig eller ej, så vil du i hvert fald ikke opleve progression i din træning (fremgang), da dit program er alt for ensformigt og alt for meget...

Det er også vigtigt at du forstår at der ikke er noget der bare hedder "styrketræning". Har du gjordt dig nogle overvejelser om hvilke øvelser du vil lave? Det er altid godt i udholdenhedssportsgrene at lave en masse stabilitetstræning samt noget for ledene, da disse bliver sat på prøve under længerevarende fysisk aktivitet. Personligt ville jeg stadig lave nogle squats og dødløft selv om jeg cyklede meget, da det tilføjer noget styrke til benmuskulaturen, som du kan have glæde af i en spurt. Disse to øvelse giver desuden også en masse stabilitet i din core.
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 169.00
- Dødløft: 215.00

Kostplan: Ingen kostplan

Når jeg skriver styrketræning så kører jeg et Okay - Godt Fullbody program.

Vil gerne smide mindst 10 kg og det skal ske nu :D ( ren fedt)

Og har en trang til at cykle konstant kan godt finde på at cykle 25 km om aftenen selvom jeg har cyklet 1½ time tidligere.

Kostplan: Vis kostplan

Du er bare nødt til at forstå at man ikke kan smide 10 kg fra den ene dag til den anden. Det vil blive meget bedre for dig hvis du gør det over en længere periode, da dette også vil være mere skånsomt for din krop. Tag den bare lidt med ro, du skal nok nå dine mål.
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 169.00
- Dødløft: 215.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum