Hej
Blive slankere og få større muskler?
Min veninde har styrketrænet i flere år og oplevet god fremgang. Som det ofte fremhæves, så skal der et kalorieoverskud til når man ønsker at opbygge muskelmasse. Som så mange andre ønsker hun at blive mere markeret og smide det sidste fedt, især ved mave og de klassiske fedtdepoter hos kvinder. Hun vil samtidigt gerne have store flotte muskler. Hun er ikke overvægtig, men vil gerne af med "det sidste" overflødige fedt hist og pist. Problemet er bare, at hun efter at have oplevet god fremgang er ved at miste modet og tvivler på om hun gør det rigtigt. Det kan vi ikke have og derfor søger jeg lidt hjælp.
Træningen
Vi træner fire gange om ugen á en times varighed. Det er hård styrketræning med dødløft, squats, bænkpres, m.v. Når vi er færdige, er hun træt retsen af dagen.
Kosten
Hun forsøger at holde sig omkring 1300 til 1500 kalorier om dagen, men går ofte kold om aftenen. Hun spiser meget kød, grøft brød, ris m.v. Ingen slik, cola etc. Om hun holder sig på de få kalorier er svært for mig at sige. Gennem dagen tror jeg hun holder diæten, men oplever at hun tvivler på projektet om aftenen og så kommer til at spise lidt mere, pga. sult og træthed.
Resultatet udebliver og hun er ofte meget træt de dage vi træner. Hun er ikke så meget til at drikke kaffe for at blive kvikket op.
Handlingsplanen
Dagens totale kalorier fordeles ud på tre måltider, det største efter træning, middagsmad og aftensmad, derudover to mellemmåltider. Kosten er baseret på mange proteiner i form af kød, æg, mølkeprodukter, fisk osv. Kulhydrater er stort set kun groft brød, grøntsager og ris. Fedt kommer primært fra kød, fisk og mælkeprodukter.
Spørgsmålet
Er der nogen der har oplevet noget lignende eller kan komme med gode råd til hvad hun kan gøre for at opleve endnu mere susses og komme i mål?
Er der nogen der kender en diatisk etc. der samtidigt ved noget om styrketræning, så hun kan få den rigtige vejledning af en person der kan sætte sig ind i hvordan hendes krop reagerer m.v.?
På forhånd tak og rigtigt god weekend til alle derude