Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1442
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

Kost - stivelse - vægttab?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle.

Jeg er en pige på 16, som kun mangler at smide 5kg! (eeeendelig :dance: :dance: :dance: )
Men jeg er/var så småt begyndt at spise fuldkornspasta, havregryn og wasa knækbrød med højt fibretal og fuldkorn - da jeg altid plejer at høre dårligt om stivelse, så valgte jeg at droppe det i 8 måneder :shock:.
I dag falder jeg så over en artikel, hvor de siger at man bare generalt skal holde sig fra stivelse, hvis man ønsker vægttab og flad mave.
Og jeg vil sindsygt gerne have en flad mave, og jeg spiser ikke hvidt brød, hvidt ris, hvidt pasta, majs eller kartofler...

Så mine spørgsmål er egentlig;
1. er stivelse godt eller dårligt?
2. kan jeg godt tillade mig, at spise stivelse - knækbrød, fuldkornspasta, brune ris og havregryn selv om jeg vil af med noget fedt og samt flad mave? Det skal også liges siges, at jeg tæller mine kalorier på en hjemmeside, samt kan jeg se, hvor meget protein, kulhydrater og fedt jeg har indtaget, og når dagen er omme, så er mit protein% altid højere end kulhydrat%'en.
3. Er knækbrødet, fuldkornspastaet, de brune ris og havregryn hurtige kulhydrater??
4. Jeg har også læst, at man burde holde sig fra mel, hvis man ønsker en fladmave, og har tænker jeg så knækbrødet? men er det, det samme?
5. Jeg har også læst (ja, jeg har læst meget :roll:), at når man spiser kulhydrat, så må man ikke blande det med protein, jeg spiser nemlig mit pasta med smeltet cheasy ost ovenpå, er det sandt, at man ikke må det?

- Håber I kan/vil svare på disse sprøgsmål, så jeg kan blive klogere og så kan jeg få dén sag ud af verdenen, fordi det skal ikke særlig meget til at overbevise mig, og så dropper jeg dem :?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

7049 skrev:1. er stivelse godt eller dårligt?

Det er fint i rette mængder.
7049 skrev:2. kan jeg godt tillade mig, at spise stivelse - knækbrød, fuldkornspasta, brune ris og havregryn selv om jeg vil af med noget fedt og samt flad mave?

Ja sagtens. Vægttab afhænger af hvor stor en energimængde du indtager kontra det du forbrænder.
7049 skrev:3. Er knækbrødet, fuldkornspastaet, de brune ris og havregryn hurtige kulhydrater??

Hvis du tænker på GI værdien, så er den høj i alle produkter. Ikke noget du bør tænke specielt meget over hvis du ikke lider af diabetes eller lign.
7049 skrev:4. Jeg har også læst, at man burde holde sig fra mel, hvis man ønsker en fladmave, og har tænker jeg så knækbrødet? men er det, det samme?

Ja. Det er det samme..
7049 skrev:5. Jeg har også læst (ja, jeg har læst meget :roll:), at når man spiser kulhydrat, så må man ikke blande det med protein, jeg spiser nemlig mit pasta med smeltet cheasy ost ovenpå, er det sandt, at man ikke må det?

Det er Lene Hansson bullshit.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du må ikke spise så meget bananer det meget farligt, for hvis man spiser 3, 8 eller 9 så dør man :(
Du må ikke spise falafel eller forfritter. Nogen gange skal man ikke spise meget chips, man bliver fed, meget fed. Man kan godt dø af det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Solidyo skrev:Du må ikke spise så meget bananer det meget farligt, for hvis man spiser 3, 8 eller 9 så dør man :(
Du må ikke spise falafel eller forfritter. Nogen gange skal man ikke spise meget chips, man bliver fed, meget fed. Man kan godt dø af det.

Du er sku da en idiot.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Solidyo skrev:Du må ikke spise så meget bananer det meget farligt, for hvis man spiser 3, 8 eller 9 så dør man :(

Kameraet ka se os! Hvis man går ud på vejen, man blir kørt ned, kørt ned, k-k-kørt ned
Har du forstået kamera?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Pind skrev:

Du er sku da en idiot.

"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Thegame skrev:
Pind skrev:

Du er sku da en idiot.

Tjah.. Ved ikke om den har været postet på sitet, så har jeg misset det, men det ændre nu ikke på det er super malplaceret at poste det i ren tekst uden videre.

Mit statement står ved.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg forstår ikke, hvad det her har med emnet at gøre?? :shock:

Du kan sagtens spise stivelsesholdige kulhydrater og samtidig få en flad mave. Når nu du stadig skal tabe 5 kg. så kan du overveje at spise de stivelsesholdige kulhydrater tidligt/midt på dagen, altså droppe dem i aftensmåltidet (med mindre du træner hårdt sent om aftenen). Det har jeg selv haft god succes med i forbindelse med vægttab. Prøv det og se om det virker for dig.
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online