Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1445
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1442

Følg bodybuilding.dk på

Kost til vedligeholdelse af muskelmasse under træning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej
Jeg har netop fået målt min fedtprocent, og kunne konstatere, at min muskelmasse er blevet mindre på trods af jeg styrketræner tungere end jeg plejer. Jeg er naturligvis interesseret i at vende denne udvikling, og håber I kan hjælpe mig.

Jeg er en pige på 26 år, ca. 55 kg, 161 cm høj. Vil gerne opbygge muskler, men samtidig også gerne lidt ned i fedtprocent.
Jeg træner om morgenen, oftest en halv times intervalløb efterfulgt af en times styrketræning.
Umiddelbart inden jeg tager til træning spiser jeg 2 æg, 1 æble eller banan og 12 mandler. Efter træning 40 gram protein, hjem i bad og så 125 gram kylling eller oksekød og grøntsager og 12 mandler eller ½ avokado.

Hvad kan jeg gøre anderledes for ikke at tære på min muskelmasse? Er det bedre at ligge intervaltræning til sidst eller en dag hvor jeg ikke styrketræner? Skal jeg spise noget under træningen? eller noget andet inden?
(jeg forsøger at undgå sukker og korn, så vil helst ikke ud i noget af den slags).

Mvh. og på forhånd tak for hjælpen :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg vil tro at du ligger i kcal underskud. Gid det var så simpelt at man bare kunne spise noget sundt og en masse proteiner før og efter træningen. Men sådan fungerer det desværre ikke. Du skal ligge i kcal overskud hver dag. Hvis du har et kcaloverskud på 100-200, så skulle du helst ikke tage noget fedt på, dog noget muskel, hvis du stadigvæk styrketræner ofte.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

Kostplan: Vis kostplan

Du skal vælge hvad du vil... Dit mål kan ikke, i praksis, opnås på samme tid.

Hvis du vil opbygge muskler, så skal du tage på. Der kommer uanset hvordan du vender og drejer det også noget fedt med på den konto.

Vil du reducerer din fedtprocent, så skal du ligge i et fornuftigt, og ikke for stort, underskud således at du holder på mest mulig masse.

Når det er sagt, hvordan har du fået målt din fedtprocent? På en vægt? I så fald kan du ikke bruge den måling til noget som helst.

For at blive klogere på alt det generelle omkring træning, kost og ernæring så læs det her (inkl. artiklerne der linkes til): newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak for jeres svar. Jeg har fået målt fedtprocenten på den vægt de har til det i mit fitnesscenter. En Tanita som kan måle en masse forskelligt. I har nok ret i, at det er svært eller umuligt at opnå begge ting på samme tid. Har bare lige tabt de overflødige kilo jeg havde, så vil være super ked af at skulle tage fedt på igen :/

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Sådan er det. Du må indse, at det er et nødvendigt onde. Du kan dog minimerer den mængde fedt du tager på, ved ikke at lægge dig i et særligt overskud. Som kvinde bør du sigte efter en vægtforøgelse på ca. 500-600g om måneden.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog