Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

men altså du får jo også BCAA aminosyre ind med proteinpulver, men altså jeg bruger xtend og kommer det i min vandflask og drikker det mens jeg træner

Xasen skrev:Jeg tager 35gr sammen med morgenmaden hverdag og så havde jeg tænkt mig at tage 20ml flydende aminosyrer efter træning i stedet for 35gr protein pulver..

BCAA ER IDIOTISK AT INDTAGE SOM TILSKUD. SLUT… og START:
BCAA står for “Branched Chain Amino Acids” og er tre; ud af de 8 (eller 10 alt efter, hvem du spørger) essentielle aminosyrer, henholdsvis: leucin, isoleucin, valin. På dansk kalder man dem forgrenede aminosyrer - og på jydsk kalder vi det mælk.
Kort og godt:
Nylige undersøgelser har vist, at indtagelse af EAA (essentielle aminosyrer, herunder BCAA) før og/ eller efter træning, stimulerer proteinsyntesen og teoretisk set kan dette øge gevinster i muskelmasse under træning. BCAA har i undersøgelser vist at stimulere proteinsyntesen, forsinke træthed og bidrage til opretholdelse af den mentale funktion under bl.a. konditionstræning. Indtagelse af BCAA før, under og efter træning er altså anbefalet og effektiv*1.
Og det har da også vakt interesse hos både eliteatleter og motionister – og især forhandlere af kosttilskud. Af samme grund kan man da også finde alle mulige random tilskud, hvor BCAA skulle være magien i produktet. Allright, forhandlere lyver aldrig. Aldrig. Men hvad med noget science, bare for sjov?
Et bette forsøg med rigtige mennesker og rigtige uddannede forskere(man sku' tro det var lyv'):
I et nyligt 10-ugers styrketræningsstudie*4 blandt unge styrketrænende mænd sammenlignede man ændringer i bl.a. muskelmasse i tre grupper, der indtog henholdsvis:
Gruppe 1) valleprotein og kaseinprotein
Gruppe 2) valleprotein, BCAA og glutamin
Gruppe 3) kulhydratindtag
Resultat:
Gruppe 1: markant stigning i muskelmasse: 1,9 kg.
Gruppe 2: Ubetydelig tilbagegang: -0,1 kg
Gruppe 3: Ingen fremgang: 0,0 kg.
Gruppe ét, der havde fået en blanding af hurtigt og langsomt optagelige proteiner, havde fået langt bedre resultater end bro-science-grupperne…. Sjovt nok.
I forhold til opbygning af muskelmasse synes det således at være fordelagtig at indtage en blanding af langsomt- og hurtigt optagelige proteinkilder i forbindelse med træningen.
En sådan blanding findes eksempelvis i mælk…![]()
Både vores lektor ved AAU og ph.d.-fætter har da også, i tidligere artikler linket til her i tråden, udtalt at man kun kan nå op på en proteinomsætning på 2,0 gram pr. kilo kropsvægt pr. dag. Nogle undersøgelser viser endda, at kun en proteinomsætning på 1,6 gram protein pr. kilo pr. dag er mulig når man starter med træning og derefter faldende til 1,2-1,3 gram pr. kilo pr. dag. Altså er man fuldstændig dækket ind med 2,0 gram pr. dag, også mht. til BCAA*2.
Bl.a. indeholder Bodyblabs Whey også 24 gr. BCAA pr. 100 GR. Altså er der i en shake med proteinpulver et indhold af BCAA langt ud over de gram, som er nyttige efter træning*1,3 .
Allright. Idiotic conclusion:
Behovet for protein, herunder BCAA, er fuldstændig dækket ind af normal kost - evt. suppleret med proteinshake, hvis der overhovedet er brug for proteinshakes . Stensikkert er det da at størstedelen af de danske motionister intet og slet intet grundlag har for at babbe BCAA-drinks for the anabolic effect…
Mælk vinder – BCAA-tilskud taber. ... lige indtil nogen siger noget andet.
Mere læsning om BCAA, der ikke er inddraget ovenfor, findes her:
http://www.elitefts.com/documents/bcaa.htm[/size]
Sidebemærkning: Den forgrenede aminosyre leucin har fået særlig opmærksomhed i forbindelse med træning. Hos unge fandtes ingen effekt på muskelproteinsyntesen ved at øge andelen af leucin i et aminosyretilskud*4 .
Aka this: http://www.bodylab.dk/shop/amino-pakke-7x20-584p.html

Xasen skrev:Okay tak for at du kom på banen med din logbog An Moho
Hvis jeg forstår din log rigtigt så betyder den at hvis min kost er rigtigt "til rettelagt/lavet" så behøver jeg ikk at tage andet en mine vitamin piller
Eller misforstår jeg..?

Xasen skrev:Okay tak for at du kom på banen med din logbog An Moho
Hvis jeg forstår din log rigtigt så betyder den at hvis min kost er rigtigt "til rettelagt/lavet" så behøver jeg ikk at tage andet en mine vitamin piller
Eller misforstår jeg..?
Pillepinball skrev:Anmoho: Dejligt med endnu en der synes BCAA tilskud er noget pjatHar du ikke links til de artikler/undersøgelser du omtaler?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster