Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1499
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan for vægt-tab

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen. jeg er en nylig registreret 17 årig knægt på 110~ kg, og 175~ (måske lidt mere) cm. Jeg har p.t et bmr (basic-metabolic-rate) på 2385, rundt regnet, i forhold til http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/.
Jeg har været i gang siden marts, og jeg har allerede smidt omkring 8-10 kilo (som dog er gået noget i stå nu), og jeg har frivægte (barbell og bench) herhjemme med op til 50kg (inklusiv bar), 2x 10 kg, 2x 5 kg, 4x 2.5 kg, og 2x 1.25 kg plader, + en 8.25~ kg bar, så det hele render vel op i omkring 50 kilo. Jeg startede tilbage i Marts med at knapt kunne løfte omkring de 20 kilo, og jeg er så røgen helt herop nu, hvor jeg stadigvæk struggler lidt.
Anyway, on-topic. Jeg vil gerne have lidt råd med henhold til gode måltider med lave kalorier, der kan holde mig mæt i lidt tid, jeg spiser normalt 17-1800 kalorier om dagen, og har ingen problemer med sult, men jeg spiser de forkerte ting mange gange. Jeg bor stadigvæk hos mine forældre, har ikke selv arbejde da jeg for nylig blev fyret, så jeg har ikke mulighed for selv at købe mad, men jeg har da de basale ting, og der er ikke specielt mange "dårlige" ting at blive fristet af, mine forældre er da heldigvis lidt ansvarsbevidste. :)
Jeg er selv af den forståelse at jeg forstår det basale inden for kost, og bodybuilding, jeg ved hvilke slemme ting jeg skal holde mig fra for det meste, og jeg er ikke helt slem til at tælle kalorier.
Jeg mangler bare det sidste skub i røven for lige at få smidt de sidste 20 kg og blive mere seriøs med det træning her. Jeg har ingen idé om hvordan jeg kan lave en kostplan, og jeg vil egentlig gerne (hvis muligt) have hjælp fra de mere "professionelle" på siten her.

Tak i forvejen.

Edit: Der er vel ikke et tidspunkt på dagen hvor det er bedst at lave sine sets? Jeg laver p.t starting strength, Mark Rippetoe's program, laver squat, bench, deadlift, ohp, og barbell rows fordelt fra mandag, onsdag, og til fredag i en 4x6 version (RepsxSets).

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For det første så er det tal du har fundet dit basalstofskifte og ikke dit ligevægtsindtag.
Forskellen er at basalstofskiftet er hvor meget du vil forbrænde hvis du lå i et koma, og ligevægtsindtaget er hvor man medregner din daglige aktivitet.

gå herind og tast dine oplysninger ind:(ved ikke hvor ofte du træner)
http://www.bodylab.dk/ligev%C3%A6gtsind ... rbrug.asp#

Det tal du så skal gå ud fra er energiforbrug, og ikke basalstofskifte.

Pointen er i hvert fald en fyr som dig har et ligevægtsindtag på over 3.000 kcal, og du er underernæret som situationen er nu. En forklaring på dit vægttab er gået i stå kan være din krop er gået i sultestrejke fordi du indtager virkelig lidt, i forhold til hvad du rent faktisk har brug for.

Gode retningslinjer for din kostplan er minimum 2g. protein pr. kg. du vejer, og 1g. fedt pr. kg., og så resten i kulhydrater indtil du når et energiindtag som ligger ca. 500 kcal under dit udregnede ligevægtsindtag.
Du kan klikke på "kostplan" ude til venstre og så forsøge dig frem, klik evt. ind på vores andres kostplan og få lidt inspiration - vil du helt konkret have nogen til at lave dig en kostplan, vil jeg oplyse dig om sådanne ting sjældent er gratis. :)

- Det vigtigste når du skal op og træne er du har fået et solidt måltid inden, får et solidt måltid efter og så giver den maks gas mens du er der..
læs evt. nogle artikler om træning og ernæring her på siden.

Held og lykke.

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Maskinen skrev:For det første så er det tal du har fundet dit basalstofskifte og ikke dit ligevægtsindtag.
Forskellen er at basalstofskiftet er hvor meget du vil forbrænde hvis du lå i et koma, og ligevægtsindtaget er hvor man medregner din daglige aktivitet.

gå herind og tast dine oplysninger ind:(ved ikke hvor ofte du træner)
http://www.bodylab.dk/ligev%C3%A6gtsind ... rbrug.asp#

Det tal du så skal gå ud fra er energiforbrug, og ikke basalstofskifte.

Pointen er i hvert fald en fyr som dig har et ligevægtsindtag på over 3.000 kcal, og du er underernæret som situationen er nu. En forklaring på dit vægttab er gået i stå kan være din krop er gået i sultestrejke fordi du indtager virkelig lidt, i forhold til hvad du rent faktisk har brug for.

Gode retningslinjer for din kostplan er minimum 2g. protein pr. kg. du vejer, og 1g. fedt pr. kg., og så resten i kulhydrater indtil du når et energiindtag som ligger ca. 500 kcal under dit udregnede ligevægtsindtag.
Du kan klikke på "kostplan" ude til venstre og så forsøge dig frem, klik evt. ind på vores andres kostplan og få lidt inspiration - vil du helt konkret have nogen til at lave dig en kostplan, vil jeg oplyse dig om sådanne ting sjældent er gratis. :)

- Det vigtigste når du skal op og træne er du har fået et solidt måltid inden, får et solidt måltid efter og så giver den maks gas mens du er der..
læs evt. nogle artikler om træning og ernæring her på siden.

Held og lykke.

Jeg tror næsten ikke jeg kan sige tak nok.
Havde fandme aldrig regnet med jeg gik rundt og brændte 3264 kalorier af. Så jeg regner vel med jeg skal op og spise en 2500+ dagligt? Jesus christ.
Igen, mange tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det var så lidt :)
Har selv stået i din situation så hvis du har brug for hjælp kan du altid skrive.. fang mig i min log eller skriv en privat besked.. -Må jeg ikke foreslå dig at lave din egen log, på den måde tvinger du lidt dig selv til at levere gode resultater eller må lave nogle lorte opdateringer omkring du har taget på :wink:

Jeg vil råde dig til at æde en 2600 kcal dagligt og så være sikker på du får dine proteiner, proteiner mætter alligevel bedst så det er bare at få spist dem..

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster