Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan med muligheder?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen !
Jeg har sat mig ned, og prøvet at komme op med en fornuftig kostplan, der har det formål at give mig det maksimale udbytte fra min styrketræning. Formålet er altså muskelopbygning med minimal fedt deponering.

"Specifikationer" om mig selv kan ses herunder:
Jeg er en mand på 19 år, er 176 cm høj, vejer 76 kg og spiser 6 måltider om dagen. Og efter min erfaring/viden så har jeg et energiforbrug på ca. 2550 kcal. og hvad jeg har hørt så skal jeg sigte efter 2x76kg = 152g protein pr. dag. derudover så styrketræner jeg 3 gange om ugen.

Før i ser på min kostplan, så skal i vide at den ikke indeholder proteinpulver, da jeg desværre er en af dem, som slet ikke kan få det ned :shock: ... og det er et faktum :cry: . Så derfor har jeg forsøgt at lave en så "naturlig" kostplan som mulig.
Derudover så har jeg tænkt mig, at lave et kcal underskud på ca. 10 %, da jeg har en teori om, at hvis jeg kan holde mit indtag af proteiner på det rigtige niveau, mens jeg har et 10 % underskud i kcal, så ville jeg "tvinge" min krop til at forbrænde lidt fedt for at skaffer sig de sidste procent kcal. På denne måde kan jeg danne muskelmasse og tabe fedt i et godt tempo.

Herunder skulle i kunne se min kostplan, jeg håber i vil kommentere den og ovenstående. :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du mangler mere frugt / grønt

Kan det virkelig passe det eneste du får til aftensmad er lidt kød + salat?

Proteinshakes er heller ikke nødvendigt - Det er bare et godt kosttilskud, hvis man ikke skulle kunne få sine proteiner ned via normalt mad

Du kan, som hovedregel, ikke forbrænde fedt og få muskelmasse samtidig, da de to ting bliver opnået på forskellig vis (via cut og bulk). Hvis du er nybegynder kan du dog få begyndergains, hvor at det vil være muligt for dig at tabe fedt samtidig med at du også får muskelmasse
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ser intet problem med et uligevægtigt indtag over dagen... men jeg vil også gerne pointere, at du absolut ikke skal føle dig begrænset af, at du ikke kan få proteinpulver ned. Det er kun en hjælp i hverdagen, hvor det kan være lidt besværligt at spise en masse kød i tide og utide ;)

Men ellers er jeg enig i, at du skal bekende kulør: Vil du tabe dig og blive godt cut, eller er målet at øge din muskelmasse? Vælg en overordnet målsætning og ret kalorieoverskud eller -underskud ind efter det :-)
Brugeravatar

Jok skrev:Kan det virkelig passe det eneste du får til aftensmad er lidt kød + salat?

-Nej selvfølgelig ikke. Men da jeg stadig er hjemmeboende, så bestemme jeg ikke selv hvad der bliver serveret til aftensmad :? (kun påvirke det en smule), jeg har derfor bare prøvet at beskrive hvad jeg er sikker på, at jeg indtager til aftensmad.
Jeg kan se at jeg har glemt at tilføje de kulhydrater jeg indtager til aftensmad, dette får jeg normalt fra ris/pasta.

Derudover så kan jeg fortælle, at mit mål nu er at bulke. Vil i vurderer, at mit nuværende proteinindtag er nok? :)
Sidst rettet af Grüber 13. apr 2011, 13:32, rettet i alt 1 gang.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Grüber skrev:
Jok skrev:Du mangler mere frugt / grønt
Kan det virkelig passe det eneste du får til aftensmad er lidt kød + salat?

-Nej selvfølgelig ikke. Men da jeg stadig er hjemmeboende, så bestemme jeg ikke selv hvad der bliver serveret til aftensmad :? (kun påvirke det en smule), jeg har derfor bare prøvet at beskrive hvad jeg er sikker på, at jeg indtager til aftensmad.
Jeg kan se at jeg har glemt at tilføje de kulhydrater jeg indtager til aftensmad, dette får jeg normalt fra ris/pasta.

Derudover så kan jeg fortælle, at mit mål nu er at bulke. Vil i vurderer, at mit nuværende proteinindtag er nok? :)

Proteinindtaget er fint nok, da du får dækket dine 2 gram pr. kropskilo
Hvis dit mål er at bulke er dit kcal indtag dog for lavt til dette
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster