Jeg står i den situation, at jeg er blevet fed på de seneste år, og jeg har derfor planer om, at jeg vil have et hurtigt vægttab, så jeg kan komme igang med at løbe og lignende uden at få alle mulige skader, fordi min krop ikke kan holde til vægten.
Jeg er pt. værnepligtig på skive kasserne, og lever udelukkende af maden i kantinen. Derfor kan det godt være en smule problematisk at planlægge 100%, men jeg har prøvet at lave en kostplan ud fra det, som jeg næsten altid kan få, og vil derfor gerne have jeres mening om den.
Aftensmaden er svær at planlægge, men jeg bestræber mig altid på at få en masse kød og så de grøntsager der nu engang er. Det plejer at løbe op i omkring 800-1000g mad, så der skal nok smides lidt flere kcal på aftensmaden, men kan ikke finde nogle eksakte grøntsager, som passer. Vil skyde på en ~250kcal mere end nævnt.
Jeg er 180cm, vejer 100kg og er 22 år.
Beregneren siger, at jeg har omkring 3300kcal i ligevægtsindtag, men jeg tror det er mere præcist, hvis det ligger mellem 2500-2800.
Er det hul i hovedet stadigvæk at køre efter protein>fedt>kulhydrat modellen eller er det fint nok?
På forhånd tak!