Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1591
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1588

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har trænet i snart 4 måneder. Jeg er 170 høj og vejer 68,5 kg. Jeg er lidt i tvivl med min egen krop da jeg gerne vil være større, men samtidig blive mere markeret. Indtil nu har jeg spist meget usundt, men jeg har fået en del masse og det ser også pænt ud. Min krop er knap så markeret. Jeg har ikke målt min fedtprocent, men jeg har på fornemmelsen at den er lidt høj. Nu har jeg så lavet min egen kostplan, og målet med det er at jeg skal blive ved med at spise rigtig meget, men samtidig spise meget mindre usundt.

Så mit overordnede spørgsmål er om jeg godt kan blive større men samtidig mere markeret med denne kostplan.

Kostplan

Morgenmad: kl. 07.00

3 skiver grovbrød/rugbrød

1 med ost

2 med kyllingepålæg

Mysli med yoghurt

Juice/Vand

Mellemmåltid kl. 09.55

2 skiver rugbrød m. 1-2 skiver kyllingepålæg og salat i hver.

Vand

Mellemmåltid kl. 11.45

Pasta – med kylling

el. 2 klapsammen rugbrud/Grovbolle m. 2 skriver kyllingepålæg i hver

Meget vand

Et stykke frugt

Før træning kl. 15-17

Kyllinge pølser

6-7 stk.

3-4 glas vand

Bananer

Efter træning – Aftensmad

Mors mad -

Mellemmåltid – Kl. 21

2 skiver rugbrød med tun (i vand)

Frugt

Natmad – 23.00

Kyllingepølser

Vand/

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mysli med yoghurt, Pasta – med kylling osv. dette er fødevarer og intet andet, hvis du vil lave en kostplan skal du angiv mængder.
F.eks. kan du sagtens spise 100ml yoghurt 0.5%(~40 kcal) med 25gram musli(~100kcal) = 140 kcal, eller spise 300ml yoghurt 3%(~200kcal) med 75gram musli(~300kcal)=500 kcal, altså næsten 3 gange så meget energi.

Det du bør gøre er, at afveje / afmåle alt det du spiser, og dernæst indsætte det i kostplanen her på siden(guide: den-komplette-guide-til-kostplan-funktionen-t35128.html).

Dernæst når du skriver ting såsom "Indtil nu har jeg spist meget usundt", kan jeg hurtigt antag at din viden indenfor ernæring sandsynligvis er minimal, jeg vil derfor klart anbefale dig at læse nogle artikler om basal ernæring.
Du kan med stor fordel læse om kost-sektionen i følgende tråd(evt. andre sektioner): newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Gør dig selv den kæmpe tjeneste, at sæt dig godt ind i det, da der helt sikkert er nogen kilo at hente i kosten :)

Altså bliv klogere, dernæst lav en "ny" kostplan og post den i en ny tråd eller den samme.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeg er ny på siden, og det kan godt være derfor jeg er lidt forvirret nu. Meningen med det jeg har skrevet som en kostplan er ikke at det er kostplanen der skal røres ved. Mere om man kan blive større men samtidig mere markeret. Grunden til jeg indsatte denne kostplan var bare for i kunne få et lille indblik over hvad jeg spiser :) Tak herfra

Det du spiser har stor sammenhæng med hvordan din krop reagere på træningen, uden en gennemtænkt tilrettelæggelse af din kost vil din fremgang være langt mindre.
Som skrevet tidligere bør du læse artiklerne her på siden og få helt styr på de grundlæggende ting omkring kosten men også om træning.

Udfra det jeg har skrevet jeg spiser, vil jeg blive større af det? Eller mere markeret.. Det skal jo lige siges alt fra slik til kage er cuttet helt væk fra igår af, og udfra det vil jeg så gerne vide om det kommer til at gøre mig mere markeret, eller jeg bare bliver større. Så denne kostplan skulle ikke postes herinde, da det ikke var en kostplan jeg skulle lave, men mere et oversigt over hvad jeg spiser.

Ej forhelvede, nu er jeg mere forvirret end før :)

JetonAliti skrev:Udfra det jeg har skrevet jeg spiser, vil jeg blive større af det? Eller mere markeret.. Det skal jo lige siges alt fra slik til kage er cuttet helt væk fra igår af, og udfra det vil jeg så gerne vide om det kommer til at gøre mig mere markeret, eller jeg bare bliver større. Så denne kostplan skulle ikke postes herinde, da det ikke var en kostplan jeg skulle lave, men mere et oversigt over hvad jeg spiser.

Ej forhelvede, nu er jeg mere forvirret end før :)

Ved sød at læs min post igen :)

Og specielt "F.eks. kan du sagtens spise 100ml yoghurt 0.5%(~40 kcal) med 25gram musli(~100kcal) = 140 kcal, eller spise 300ml yoghurt 3%(~200kcal) med 75gram musli(~300kcal)=500 kcal, altså næsten 3 gange så meget energi."

Vi kan på ingen måde give dig noget konstruktiv kritik på din kostplan ligenu.

Samtidig har du igen givet udtryk for manglende viden - det er på ingen måde for at svine dig til.
Men det vil hjælpe dig og din træning så meget, at læse nogle artikler - evt. samtlige der er i den tråd(den-komplette-guide-til-kostplan-funktionen-t35128.html), jeg postede tidligere.

Du ender med at spilde din tid nede i træningscenteret! Det er helt normalt at tage noget muskel på i starten af sin træning, det hedder begynder-gains, og næsten samtlige personer tager det på, såfremt træningen er okay, på trods af kosten er lort.

Tror nu på mig og Sore, vi vil kun guide dig, det hjælper ikke at gentage dit spørgsmål :)

Så få nu læst hele den-komplette-guide-til-kostplan-funktionen-t35128.html igennem, det kan godt være det tager et par timer ( du kan også skimme mv. bare forstå essensen i det) - men alt det vil spare dig mange 100 timer på lang sigt ift. dine resultater.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster