Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1636
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1634

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Er der nogle der lige vil komme med input til denne kostplan?

Dreng.
vægt: 78kg
højde: 178
mål: opbyggelse af muskelmasse

kostplan

På forhånd tak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1. Dit protein indtagelse er alt for højt i forhold til din vægt/højde. Det anbefales at man indtager ca. 2-2,5g protein per kg kropsvægt. Du får noget der ligner 3,5g per kg kropsvægt.

2. Dit kalorie indtag er alt for højt i forhold til dit ligevægts tal. Det anbefales at man maks ligger 500 i overskud, du ligger omkring de 1000. Du skal skære ned her.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Hovedstaden

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

Du får syv måltider om dagen. Det er der såmænd ikke noget i vejen med. Men små og hyppige måltider er ikke nødvendigt, hvis du hellere vil have lidt færre og større måltider. Eksempelvis får du ikke rigtigt et normalt aftensmåltid. Men mere nogle små klatmåltider. Personligt ville jeg da foretrække et normalt måltid aftensmad.

Jeg kender ikke dit ligevægtsindtag. Men dit energioverskud skal selvfølgelig ikke være større end 500 kcal. Såfremt det er højere end dette, så kan du sagtens skære i dit proteinindtag. Det nævnte, 2,0-2,5 gram per/kg/kropsvægt, er faktisk også højt sat. Så du kan nemt fjerne 100 gram protein. Men det er ikke en nødvendighed. Protein er dog dyrt. Du kunne eksempelvis droppe de 60 gram proteinpulver du får om eftermiddagen.

Variation. Folk har en tendens til at kopiere enkelte måltider eller spise meget ensformigt. Varier dine måltider lidt mere. I stedet for at spise 150 gram bønner for anden gang, hvorfor så ikke erstatte dette med andre grøntsager, gerne grove rodfrugter. Man kan finde mange forskellige frosne grøntsager, så der er rigeligt med muligheder for variation. Det gælder også dine nødder. Vælg forskellige slags i stedet for kun mandler. De er rige på sundt fedt, ja. Men fordelingen er dog ikke fordelagtigt. Generelt er dit indtag af omega-3-fedtsyrer nok ikke så højt. Har dog ikke lige bedømt det nærmere. Kig på http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_search.asp for at bedømme fordelingen af fedtsyrer i dine fødevarer.

Forstår ikke lige dit sidste måltid? Generelt synes jeg det bærer præg af at opnå bestemte makronutrienter uden at lave velsmagende og varierede måltider.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)

Tak tak:) mit sidste måltid bærer præg af at jeg gerne vil køre ned på mine kulhydrater hen på aften.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster