Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1424
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan under cut!!!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej allesammen. Jeg har nu bestemt mig for allerede at cutte ned. Synes jeg har læst rimelig mange artikler omkring kost, men vil dog gerne høre kritik eller forslag til hvordan jeg kan optimere den kostplan, som jeg nu har lagt for dagen. PS: Min træning ligger imellem eftermiddagsmåltidet og aftensmaden. Alle forslag tages imod med kyshånd!!!

Morgenmad:
P: 37
K: 64
F: 8,9

Formiddag og frokost:
P: 28
K: 16
F: 8,1

Eftermiddag:
P: 41
K: 32
F: 8,5

Aftensmad:
P: 41
F: 10

Aften/Natmad:
P: 40
K: 7,1
F: 16

Diverse/Efter træning:
P: 34
F: 3,3
Vedhæftede filer
kostplan.JPG

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har kun kigget på makronæringsstofferne.

Få lidt flere kalorier fra noget sundt fedt, så skulle den gerne sidde lige i skabet. 600 kcal i underskud er en del, og 500 anbefales for dem, der vil cutte forholdsvis hurtigt, imens det for de fleste, der har trænet over længere tid, er fordelagtigt kun at ligge i et mindre kalorieunderskud på omkring 300, så de har større chance for at beholde det meste af deres muskelmasse.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

grunden til at jeg ligger 700kcal under er at jeg bulket med 350kcal før. så mit ligevægts indtag ligger på 2750kcal. derfor cutter jeg egentlig kun med 350kcal :D Undskylder misforståelsen. har du en ide til hvor jeg kan smide noget ekstra sundt fedt ind og hvad jeg kan udskifte det med ?

bump

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Jayman skrev:grunden til at jeg ligger 700kcal under er at jeg bulket med 350kcal før. så mit ligevægts indtag ligger på 2750kcal. derfor cutter jeg egentlig kun med 350kcal :D Undskylder misforståelsen. har du en ide til hvor jeg kan smide noget ekstra sundt fedt ind og hvad jeg kan udskifte det med ?

Du skal ikke udskifte noget. Smid nogle mandler ind.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:
Jayman skrev:grunden til at jeg ligger 700kcal under er at jeg bulket med 350kcal før. så mit ligevægts indtag ligger på 2750kcal. derfor cutter jeg egentlig kun med 350kcal :D Undskylder misforståelsen. har du en ide til hvor jeg kan smide noget ekstra sundt fedt ind og hvad jeg kan udskifte det med ?

Du skal ikke udskifte noget. Smid nogle mandler ind.

ja okay skal også lige siges at min vægt ligger på 83,8kg og har en højde på 185cm.

Har glemt at fortælle at jeg har et cheatmeal en gang om ugen da jeg ellers vil blive sindsyg, så tror ikke at jeg vil tabe mig hvis jeg først begynder at putte mandler ind uden at fjerne noget andet. Måske jeg kunne cutte lidt ned i gryn om morgenen og så putte nogle mandler på der ?

Nåh ja, du lå jo kun på et underskud på 350....

Skær nogle kulhydrater væk så. Du bestemmer selv hvilke. Det kunne sagtens være nogle af dine havregryn, der blev erstattet med nogle mandler. Dertil kan du også skære lidt ned på mælken til havregrynene. 50 gram havregryn med 200 "gram" mælk er vel passende. Derfra fylder du bare op med mandler til du når den ønskede mængde kalorier.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Jmt skrev:Jeg har kun kigget på makronæringsstofferne.

Få lidt flere kalorier fra noget sundt fedt, så skulle den gerne sidde lige i skabet. 600 kcal i underskud er en del, og 500 anbefales for dem, der vil cutte forholdsvis hurtigt, imens det for de fleste, der har trænet over længere tid, er fordelagtigt kun at ligge i et mindre kalorieunderskud på omkring 300, så de har større chance for at beholde det meste af deres muskelmasse.

Man kan sagtens cutte på 1000kcal hvis ens fedtprocent er til det.. Har en kammerat der cuttede på 1500kcal de første 3 måneder af hans diæt op til dm, så skar han selvfølgelig længere ned tættere på konkurrencen, men alligvel.. Har selv cuttet på 1500kcal i underskud nogle gange og der har jeg holdt fint på massen..
Hvis ens fedtprocent er over 14, så kan man sagtens cutte på 1000kcal.

Men det er rigtigt hvad Jmt skriver, du skal have noget mere sundt fedt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

asdf skrev:
Jmt skrev:Jeg har kun kigget på makronæringsstofferne.

Man kan sagtens cutte på 1000kcal hvis ens fedtprocent er til det.. Har en kammerat der cuttede på 1500kcal de første 3 måneder af hans diæt op til dm, så skar han selvfølgelig længere ned tættere på konkurrencen, men alligvel.. Har selv cuttet på 1500kcal i underskud nogle gange og der har jeg holdt fint på massen..
Hvis ens fedtprocent er over 14, så kan man sagtens cutte på 1000kcal.

Men det er rigtigt hvad Jmt skriver, du skal have noget mere sundt fedt.

Tak for de gode råd har nu skåret ned på mine gryn og mælk, så min morgenmad nu består af 50g gryn, 200 g mælk, 25 g mandler, 20 g protein pulver, 2g fiskeolie og 1 vitaminpille.

så nu lyder morgenmads fordelingen på:
P: 35 gram = 29%
K: 48 gram = 40%
F: 17 gram = 31%

og hele dagens fordeling:
P: 247 gram = 42%
K:184 gram = 31%
F: 71 gram = 27%

andre indvendinger eller forslag ?