Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1657
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1656

Følg bodybuilding.dk på

Kostråd ønskes

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.dk

1. Fedtbehov.
Sunde fedtstoffer der kommer fra nødder osv. er jo super godt, dem kan vi lide, men hvad med det som kommer fra mælkeprodukter?
Når jeg bygger mit kostplan op, ved at indtage 1 gr. fedt pr. legemsvægt eller om det nu er bygget på 20/40/40 princippet, kan jeg eller må jeg få dækket mit fedtbehov via mælkeprodukter? eller er det no go?

2. En "klog" person nævnte at jeg helst under cut skulle undgå mælkeprodukter, da laktose binder væske til sig og gør det noget sværer at komme af med væske. Er det broscience eller snakker vi real science?

3. Window of opportunity eller Anabolic Window.. Nogle steder læse man det til at vare 1 time, andre steder nævner 3 timer medens nogen mener at det er en myte!
Kan jeg venligst få en evidens baseret artikel om dette..

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

MickyCBB skrev:Hej BB.dk

1. Fedtbehov.
Sunde fedtstoffer der kommer fra nødder osv. er jo super godt, dem kan vi lide, men hvad med det som kommer fra mælkeprodukter?
Når jeg bygger mit kostplan op, ved at indtage 1 gr. fedt pr. legemsvægt eller om det nu er bygget på 20/40/40 princippet, kan jeg eller må jeg få dækket mit fedtbehov via mælkeprodukter? eller er det no go?

2. En "klog" person nævnte at jeg helst under cut skulle undgå mælkeprodukter, da laktose binder væske til sig og gør det noget sværer at komme af med væske. Er det broscience eller snakker vi real science?

3. Window of opportunity eller Anabolic Window.. Nogle steder læse man det til at vare 1 time, andre steder nævner 3 timer medens nogen mener at det er en myte!

1. Spis varieret.

2. Kulhydrater generelt binder væske til sig.

3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23360586

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Nyb123 skrev:
MickyCBB skrev:Hej BB.dk

1. Fedtbehov.

1. Spis varieret.

2. Kulhydrater generelt binder væske til sig.

3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23360586

BANG!!

Super mange tak. Kort, PRÆCIS og Mega Godt :)

Men lige et spørgsmål. Linket som du giver : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23360586
Dette er et "Abstract", som fortæller at denne undersøgelse er :

Therefore, the purpose of this paper will be twofold: 1) to review the existing literature on the effects of nutrient timing with respect to post-exercise muscular adaptations, and; 2) to draw relevant conclusions that allow practical, evidence-based nutritional recommendations to be made for maximizing the anabolic response to exercise.

Hvor kan jeg læse om denne 2 delte undersøgelse henne? Hvor på siden finder jeg disse undersøgelser?`
Lille guide til hvordan siden skal tydes? :)

Her er den fulde tekst:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3577439/

TLDR: Du bør først fokusere på kalorier (og proteinindhold). Når dette er opnået og vedligeholdt igennem en længere periode, kan du måske (teoretisk) hente en positiv effekt ved at time dine måltider. Men det kommer altså i anden række, hvilket rent praktisk også giver god mening.

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Nyb123 skrev:Her er den fulde tekst:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3577439/

TLDR: Du bør først fokusere på kalorier (og proteinindhold). Når dette er opnået og vedligeholdt igennem en længere periode, kan du måske (teoretisk) hente en positiv effekt ved at time dine måltider. Men det kommer altså i anden række, hvilket rent praktisk også giver god mening.

Top Dollar. Super perfekt champ. Mange tak for din input.
God læsning ;)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 124 gæster