Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

lassah skrev:Godaften!
Man siger normalt at efter 3 måneders brug af kreatin, skal der holdes en måneds pause. Mange gør det anderledes. Men denne måde at gøre det på skulle være det bedste.
Meningen med at holde en måneds pause, er at "huske" kroppen på selv at producere insulin, da den ofte stopper med dette under en kreatinkur.
Mit spørgsmål er så. SKAL man holde en måned? Eller er det bare for at være 100% sikker. Er det f.eks. nok at kører i 3 måneder og så holde 2 ugers pause?
På forhånd tak.

Martin G skrev:lassah skrev:Godaften!
Man siger normalt at efter 3 måneders brug af kreatin, skal der holdes en måneds pause. Mange gør det anderledes. Men denne måde at gøre det på skulle være det bedste.
Meningen med at holde en måneds pause, er at "huske" kroppen på selv at producere insulin, da den ofte stopper med dette under en kreatinkur.
Mit spørgsmål er så. SKAL man holde en måned? Eller er det bare for at være 100% sikker. Er det f.eks. nok at kører i 3 måneder og så holde 2 ugers pause?
På forhånd tak.
Haha, har aldrig hørt at kreatin skulle påvirke noget så livsvigtigt som insulinproduktionen. Mange får kreatin fra mørkt kød, og har ikke hørt om problemer fra den front.

lassah skrev:Okay? Hvad er det kreatin gør? Forhøjer det ikke insulinniveauet i kroppen? Altså så man opnår et unaturligt højt niveau. Sådan har jeg da forstået det.
Men kan du hjælpe mig med mit spørgsmål, eller?
PS. Går du efter "Månedens skribent?"

Martin G skrev:lassah skrev:Okay? Hvad er det kreatin gør? Forhøjer det ikke insulinniveauet i kroppen? Altså så man opnår et unaturligt højt niveau. Sådan har jeg da forstået det.
Men kan du hjælpe mig med mit spørgsmål, eller?
PS. Går du efter "Månedens skribent?"
Hvis det ændrede dit insulin-niveau ville det kunne betegnes som doping. Tror du skal læse lidt på, hvad kreatin er.
Har bare holdt mine kreatin pauser 1-2mdr ad gangen, men kreatin har aldrig betydet det helt store for mig - andet end en smule øget udholdenhed.
Ang. dit P.s. Overhovedet ikke, hvis jeg endelig skulle gå efter noget var det at vinde en t-shirt. Skriver herinde fordi det behager mig at spille klog..

Matt skrev:Kreatin giver ikke noget unaturligt højt insulin niveau, du må have blandet nogle ting sammen lassah.
Det du kan få ud af kreatin er at ATP/ADP forholdet forjøjes og du kan derved arbejde længere før en given muskel i en given øvelser når til udmattelse. Ergo bedre styrke og udholdenhed![]()
Mht. pause så er det fint nok at holde 3-4 uger efter en 3 måneders periode.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster