Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1455
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1452

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin under cut, hvordan måler jeg fremskridt?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle =D>

Som så mange andre skal jeg til at begynde mit cut. Jeg har under dele af forløbet tænkt mig at tage kreatin, men grundet kreatins evne til at binde vand, må der jo også komme en vægtforøgelse som så skyldes vand. Vandet og vægten er jeg jo i og for sig ligeglad med, jeg vil bare smide fedtet. Sidst vejede jeg mig bare hver dag, og sørgede på den måde for, at det hele forløb som det skulle. Men eftersom kreatin vil have en effekt på denne, hvad skal jeg så gøre? Sidst begyndte jeg på kreatin, men kunne slet ikke abstrahere fra, at jeg ligepludselig ikke tabte mig og stoppede derfor hurtigt igen. Håber der er en af jer der kan komme et godt råd,

På forhånd tak :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Fremgangsmåden er ikke anderledes om du gør brug af kreatin eller ej. Så du gør bare som sidst.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Forstår egentlig heller ikk helt spørgsmålet.. du ved du binder et par kg. i væske, dette har jo ingen indvirkning på dit cut og fedttab?

Kostplan: Ingen kostplan

Pind skrev:Fremgangsmåden er ikke anderledes om du gør brug af kreatin eller ej. Så du gør bare som sidst.

Ja, det havde jeg skam også tænkt mig, men hvis jeg skal gøre brug af en form for mål, for at se om det går den rigtige vej, er vægten vel upræcis, eftersom jeg ikke kan se om jeg taber mig (i hvert fald ikke når jeg starter på kreatin en måned inden i mit cut). Så når jeg starter på kreatin, vil vægten umiddelbart ikke falde regelmæssigt, da der også kommer en del væske til, eller er det mig der er fra snøvsen her? Vejer du dig selv for at holde styr på om det hele spiller, eller gør du brug af fedttang etc.?

Styrkeliste

Du får det til at lyde som om din vægt kommer til at fluktuerer helt vildt. Det gør den altså ikke. Specielt ikke hvis du allerede har fyldt dine depoter inden start. Lad være med at bekymre dig om væsken fra kreatin og kør som du normalt gør. Ved ikke om du forventer at blive vildt blottede af det. Det gør du altså ikke.

Jeg bruger spejlet og vægten til at vurdere mit cut når det er. Derudover så bruger jeg kreatin hele vejen igennem, selv i ugen op til jeg skal på scenen.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Nu er der jo mere i det end at Kreatin blot danner væske. Det er korrekt at det danner en smule væske, men det skyldes nu andre processer. Men for at gøre historien kort, så kan du med sindsro indtage kreatin under cut! Dog vil jeg sige gør det hvis du er under cyklus og ikke kan andet. Personligt ville jeg bruge kreatin under mine bulk perioder. Sørger for at ligge min cyklus således at det ramer mine bulkperioder. Men du skal ikke bekymrer dig om det væske det danner, da det som sagt er væske og det skiller du dig af med igen.
Derimod ville jeg i stedet for brug af kreatin under cut bruge Amino. flere videnskabelige studier viser at du får et koncentreret proteinindhold, hvor især leucin har vist sig gunstig for proteinsyntesten. Det har vist sig at BCAA giver mindre nitrogenudskilning, hvilket tyder på muskelnedbrydningen er lavere. Det er selvsagt en fordel - især under cut, hvor man får færre kalorier dagligt.
Sidst rettet af MickyCBB 5. feb 2014, 19:30, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 50

Pind skrev:Du får det til at lyde som om din vægt kommer til at fluktuerer helt vildt. Det gør den altså ikke. Specielt ikke hvis du allerede har fyldt dine depoter inden start. Lad være med at bekymre dig om væsken fra kreatin og kør som du normalt gør. Ved ikke om du forventer at blive vildt blottede af det. Det gør du altså ikke.

Jeg bruger spejlet og vægten til at vurdere mit cut når det er. Derudover så bruger jeg kreatin hele vejen igennem, selv i ugen op til jeg skal på scenen.

Lyder godt, tak for hjælpen. Nu skal jeg ikke på scenen eller noget som helst, så er ikke så bange for hvordan det ser ud. Var bare urolig for om vægten, som du selv beskriver det, fluktuerer helt og jeg derfor ville have svært ved at vurdere om jeg skulle ændre på makros, men det lyder nu ikke som om det gør det :)

Jeg takker

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster