Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1130
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1128

Følg bodybuilding.dk på

Kroppen som ideal - doping

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Er doping et samfundsproblem?

Ja
13
37%
Nej
22
63%

Stemmer i alt : 35

Hey..
Jeg er i øjeblikket i gang med et projekt (gymnasial uddannelse) hvor jeg arbejder med kropsidealer, herunder brugen af doping.Jeg vil derfor høre om I mener, at samfundet og medierne spiller en rolle, når man snakker kropsidealer?
Jeg vil også gerne høre, hvad I mener er den primære årsag til, at nogle benytter sig af doping?
- for lavt selvværd, stræben efter den ideelle krop, identitetsdannelse osv.

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lithium skrev:
siggeg skrev:Hey..
Jeg er i øjeblikket i gang med et projekt (gymnasial uddannelse) hvor jeg arbejder med kropsidealer, herunder brugen af doping.Jeg vil derfor høre om I mener, at samfundet og medierne spiller en rolle, når man snakker kropsidealer?
Jeg vil også gerne høre, hvad I mener er den primære årsag til, at nogle benytter sig af doping?
- for lavt selvværd, stræben efter den ideelle krop, identitetsdannelse osv.

På forhånd tak.

Der er flere årsager til at folk bruger doping.
Her er et par stykker:

Folk der lever af deres sport har et kraftigt økonomisk intacitement.

Folk der ikke ser anden udvej fordi den sport de deltager i er så inficeret af doping at det er umuligt at gøre sig håb om at deltage på ærlig vis.

Folk med lav selvtillid har typisk et stort behov for opmærksomhed og her er doping en nem vej til at få en krop der kan give det.

Folk der er modtagelige for gruppepres af kammerater der selv bruger doping.

Folk der bliver jaloux på andres resultater og derfor snyder sig vej til samme niveau og over.

Folk der lever i et miljø hvor det at bruge stoffer mere er normen end undtagelsen har også en tendens til nemmere at bruge doping uden nærmere tankevirksomhed (gør hvad de andre gør).

Folk der træner/spiser forkert og ikke får resultater som ønsket

Folk med meget lille behovsudskydelse (tålmodighed) de vil have det de andre har NU, og bruger derfor doping som en genvej.

QFT! Meget flot indlæg Lithium :)
Men ja der er mange forskellige grunde, dog tror jeg at den primære årsag til at folk benytter sig af doping(her taler jeg folk som ikke har i sinde at konkurrere), må være det af medierne fremsatte kropsideal, det kan enten være en tilfældig fyr i centeret som skyder testosteron og det kan være fitness chicken som propper sig med effedrin.

Så jeg vil give medierne og deres kropsideal den primære skyld :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Logbog: Vis logbog

mener at lithium for dækket grundene meget godt ind kan ikke selv lige se flere i hvert fald.
til gengæld køber jeg ikke den med at det er mediernes skyld. de viser hvad folk vil se og laver en forrekning. synes det er for billigt at "bare" give industrien skylden for nogle problemer som doping. vi har alle tider set størelse og styrke som et status symbol og det bliver bare mere synligt i medierne men ikke noget nyt.

lidt kort og klumpet indlæg men håber i kan følge mig.

/wiking
A post workout shake is the best painkiller in the world.
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

de fleste der bruger krudt ude i motionscentrene har jo et langt mere ekstremt billede af idealkroppen, end der normalt fremstilles i medierne. For mange vil Brad pitt i fight club jo være idealet, men han beskrives jo rask væk som en pind blandt trænende generelt og i særdeleshed blandt krudtere...

Mit primære bud er identitetsdannelse
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:de fleste der bruger krudt ude i motionscentrene har jo et langt mere ekstremt billede af idealkroppen, end der normalt fremstilles i medierne. For mange vil Brad pitt i fight club jo være idealet, men han beskrives jo rask væk som en pind blandt trænende generelt og i særdeleshed blandt krudtere...

Mit primære bud er identitetsdannelse

Nu er doping jo mere end bare at krudte sig kæmpe stor, jeg har set mange eksempler på folk som kun træner og doper sig op til sommeren for at være cut og en smule buff på stranden, vil du også mene at det er identitetsdannelse? Hvad med tøser som tager effedrin, det må da også mere være pga. kropsideal fremfor identitetsdannelse.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster