Jeg vil lige starte med at fortælle, at jeg er helt og aldeles utrænet og at jeg ikke er tilmeldt i et center, da jeg kun er 14. Men jeg starter utvilsomt den dag, hvor jeg fylder 15 om en måned.
I marts måned var motivation så stor for at begynde på noget, men jeg kunne ikke. Begyndte at læse om cut og bulk og indså, at jeg ikke kunne bulke, da det krævede træning. Det gør cut også, for ellers vil man smide for meget masse, men jeg er utrænet og så var det ikke nævneværdigt masse, jeg smed. Dengang vejede jeg 83 kg, 181 cm høj og en hjemmebryget fedtprocent på 18. Nu, to måneder senere, har jeg smidt 10 kg, samme højde og en hjemmebryget fedtprocent på 12,3.
Jeg følte, at med en lavere fedtprocent og tydeligt markede muskler(dog meget små) ville give bedre forudsætninger, når jeg begyndte at træne.
Og den seneste tid har jeg holdt øje med min krop. Jeg har altid ment, at jeg har haft et stærkt bryst, og den er nok det mest stærke sted på min krop.
Mit problem er min kropsholdning. Jeg har nok de alle de slemme ting ved overkroppen samlet et sted. Min ryg er ikke ret, hvis jeg ikke tænker over det, mine skuldre er ikke trukket tilbage, og mit hoved er båret forover. Derudover har jeg et helt ekstremt lændesvaj. Det betyder, at min røv er skubbet op og tydelig og mit bryst ser alt for stort ud, altså ikke muskelstort, men fat. Det er ligesom som, at det starter ved lændesvajet kører skråt op med ryggen, og så bliver det krumt.
Her er et billed, der viser min situation:

Nåår jeg feks ligger ned, rammer min lænd ikke gulvet. Og som i ser på billedet, er der noget galt med nakken. Skal siges, at jeg bruger computeren meget og det er først nu, at jeg har fundet ud af, at jeg falder for meget sammen. Også når jeg går på toilettet.
Spørgsmålet er så, hvad jeg skal gøre ved dette. Begynder i fittnes om en måned og er helt utrænet, hvordan retter jeg op på det og hvad skyldtes det egentligt. Skal jeg køre et målrettet program eller back to bacisc? Håber bare, at jeg kan rette op på det, men tror det bliver svært, da jeg nærmest har alle de slemme myter om overkroppen og i særdeleshed ryggen samlet et sted.