Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1506
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1504

Følg bodybuilding.dk på

Kulhydrater gode/dårlige?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Alle

Jeg har læst en del artikler på t-nation, hvor kornprodukter bliver udråbt til den store synder i forhold til det at sænke sin fedtmængde.
Det undrede mig lidt.
Jeg er godt klar over at for mange kulhydrater,vil sætte sig(og for de flestes vedkommende først på maven).
Men jeg var ikke klar over at kulhydrater fra kornprodukter, skulle have en større tendens til at sætte sig som fedt, end frugt og grøntsager.

Mit spørgsmål er derfor:
Er det er amerikansk dumhed, eller er der faktisk er noget om det?
Samtidig er jeg også interesseret i at vide om GI spiller ind i denne sammenhæng. Og her tænker jeg på grøntsager kontra kornprodukters GI?

En pointe artiklen fremhæver er at kornproduker bliver fremhævet meget i medierne, hvilket bunder i to ting.
1) Kornprodukter er vejen frem, hvis man tænker ernæring ind i et globaliseingsperspektiv. Det er den mest bæredygtige måde at ernære folk på.
2) Kornprodukter er sunde i forhold til hvad en gennemsnitsperson spiser.

Det er især punkt 2 jeg synes er interessant. For hvis man, som størstedelen af brugerne fra de forskellige fora her på siden, har fuldt styr på kosten og ikke overlader meget til tilfældighederne.
Er det at begynde at spise flere kornprodukter så et skridt tilbage, hvor det for en gennemsnitsperson vil være et skridt i den rigtige retning?

I må meget gerne komme med jeres egne erfaringer, eller viden om dette emne.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Lyngby

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Videnskabelig undersøgelse der konstaterer at raffinerede kornprodukter medvirker til overvægt, da næringsindholdet er pr. kalorie lavt i forhold til fiberrige (fuld)kornprodukter;

http://www.slankenyt.dk/slankenyt17.htm

Erstat de raffinerede kornprodukter som hvedemel, hvid pasta, hvide ris, franskbrød med brune ris, fuldkornspasta, havre og rugbrød.
Sidst rettet af New Dude 11. dec 2009, 15:31, rettet i alt 2 gange.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

Artiklen fremhæver også fuldkornsprodukter, og ikke som den artikel du postede kun raffinerede kornprodukter.

Men igen i den artikel du postede, er det sjovt at se deres sammenligning. Sammenligningsgruppen, er der ikke gjort meget ud af at fortælle om, udover at de spiste en mindre fiberrig kost. Man kunne forestille sig at sammenligningsgruppen, generelt spiste mere usundt, hvorfor en egentlig sammenligningf de to grupper vil være misvisende.

JensParbo skrev:Artiklen fremhæver også fuldkornsprodukter, og ikke som den artikel du postede kun raffinerede kornprodukter.

Går ud fra at du har byttet rundt på dem, fordi det er fuldkornsprodukter som der er mest næring i pr. kalorie og dem som artiklen fremhæver og ikke raffinerede kornprodukter.

JensParbo skrev:Men igen i den artikel du postede, er det sjovt at se deres sammenligning. Sammenligningsgruppen, er der ikke gjort meget ud af at fortælle om, udover at de spiste en mindre fiberrig kost. Man kunne forestille sig at sammenligningsgruppen, generelt spiste mere usundt, hvorfor en egentlig sammenligningf de to grupper vil være misvisende.

Man må gå ud fra, at begge grupper spiste lige sundt i denne undersøgelse ellers var der ikke rigitg noget hold i at offentliggøre de.

Men altså, det er ikke fordi hvis pasta og ris er deciderede usunde på nogen måde, næringsindholdet er bare lavere i forhold til fuldkorsprodukter. Bulker selv lige nu og spiser selv masser af hvide ris for tiden.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

Det er artiklen fra t-nation, der fremhæver at fuldkornsprodukter også skulle have de kedelige effekter.

Hvad er dine bevæggrunde til at vælge raffinerede produkter fremfor fuldkornsprodukter?
- Mindre mæthed pr. kcal under bulk, eller?

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster