Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Kvalme/opkast ca. hver gang jeg spiser?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Slet
Sidst rettet af Riisen 21. mar 2015, 14:31, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Riisen skrev:Hej alle sammen :)

Landet er sådan at jeg siden i sommers har haft den fornemmelse at når jeg er ved at blive mæt og spiser lidt mere har jeg svært ved at synke det og det føles vammelt inde i munden. Lige i det jeg tager mig sammen til at synke får jeg lige et surt opstød. Det kommer halvt ned i halsen hvorefter det ryger op igen, efterfølgende kan jeg mærke min mave krampe lidt. Den eneste måde jeg kan spise videre på er at blande mælk/vand/saft el. med i maden så jeg nærmest "drikker" det sidste.

Har ingen ide om hvad det skyldes, og det kom sådan rimelig pludseligt.
Min lillebror har sagt han os har/har haft og sagt at han synes det var når han spiste tun at det kom.
Jeg spiser i gennemsnit 1 dåse tun hver dag, 2-3 æg, havregryn hver morgen, noget pasta og resten er lidt forskelligt. Primært er det ved tun, pasta og havregryn det er sådan. Er jeg meget sulten får jeg det ikke, kun når mæthedsfølelsen er ved at komme.

Nogen med nogle råd eller andet, for det er sku ret træls når man skal spise meget og holde sig i kcal overskud! : :(

Er I gamle, dig og din bror?
Ingen mavesmerter på noget tidspunkt? Behøver ikke være i forbindelse med måltid.
Ryger du?
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Kostplan: Vis kostplan

Slet
Sidst rettet af Riisen 21. mar 2015, 14:32, rettet i alt 1 gang.

Uden at vide specielt meget om det, har du så overvejet fødevareallergi? Tænker bare på når det kun er ved enkelte fødevare du oplever det..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Slet

Det er ikke en specielt typisk måde som fødevareallergi viser sig på, but what do I know :-k

Fejler du og dine brødre noget andet "kronisk"? Det behøver ikke være noget i mave- tarmkanalen. Eller hvad med nogen af jeres forældre? Psykiatriske diagnoser er også relevente, f eks depression eller mani.

Det lyder omiddelbart som nogen slags motilitetsforstyrrelse (forstyrrelse i hvordan muskulaturen i din mavesæk/tyndtarm/spiserør bevæger sig), men så er jo spørgsmålet hvad det er der årsager det?

Er det generende i sådan en grad, at du tabt dig?
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

Brugeravatar

Styrkeliste

har du prøvet at spise mindre??? det kan også være at det er irriteret tyktarm - det havde jeg forrige sommer :S jeg kastede ikke op, men jeg fik nogle ubehagelige krampe agtige smerter i maven... det gik over i løbet af en måned, den er afhængigt af kosten om man får det bedre eller værrer i sådan en situation...

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog

Slet

Riisen skrev:Hej alle sammen :)

Landet er sådan at jeg siden i sommers har haft den fornemmelse at når jeg er ved at blive mæt og spiser lidt mere har jeg svært ved at synke det og det føles vammelt inde i munden. Lige i det jeg tager mig sammen til at synke får jeg lige et surt opstød. Det kommer halvt ned i halsen hvorefter det ryger op igen, efterfølgende kan jeg mærke min mave krampe lidt. Den eneste måde jeg kan spise videre på er at blande mælk/vand/saft el. med i maden så jeg nærmest "drikker" det sidste.

Har ingen ide om hvad det skyldes, og det kom sådan rimelig pludseligt.
Min lillebror har sagt han os har/har haft og sagt at han synes det var når han spiste tun at det kom.
Jeg spiser i gennemsnit 1 dåse tun hver dag, 2-3 æg, havregryn hver morgen, noget pasta og resten er lidt forskelligt. Primært er det ved tun, pasta og havregryn det er sådan. Er jeg meget sulten får jeg det ikke, kun når mæthedsfølelsen er ved at komme.

Nogen med nogle råd eller andet, for det er sku ret træls når man skal spise meget og holde sig i kcal overskud! : :(

Er jeg den eneste som tænker at det måske er naturligt nok? Hvis jeg blev ved med at spise selvom jeg havde mæthedsfølelse, så ville jeg da også nå et punkt, hvor jeg fik reflux?!

Mit råd må blive at jeg vil foreslå dig at spise mindre portioner - altså stoppe FØR kvalmegræsen/når du er mæt, og i stedet spise hyppigere! Prøv fx at spise hver 2.-3. time.

/Keki

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog

Det os sådan jeg har tænkt på det. Men et eller andet sted så kan jeg sku ikke forstå at i en periode som nu hvor jeg ikke spiser særlig meget kan jeg stadig godt nå punktet.

Keki skrev:
Er jeg den eneste som tænker at det måske er naturligt nok? Hvis jeg blev ved med at spise selvom jeg havde mæthedsfølelse, så ville jeg da også nå et punkt, hvor jeg fik reflux?!

Mit råd må blive at jeg vil foreslå dig at spise mindre portioner - altså stoppe FØR kvalmegræsen/når du er mæt, og i stedet spise hyppigere! Prøv fx at spise hver 2.-3. time.

/Keki

Bestemt, men som jeg forstår trådstarter er der en forandring hvor han oplever for ham en "unaturlig" mæthedsfornemmelse tidligere end før. Så ville jeg også undre om der måske kunne skyldes noget.

Men umiddelbart ville jeg nok også tro på IBS, som er blevet forslaget af en anden i tråden. Det kan man med fordel netop prøve at selvmedicinere ved regelmæssige måltider - ofte eller sjældent, det som passer en bedst. Man kan prøve at udelukke koffein i en periode, andre får det bedre af det.

Det at du har andre i din familie som oplevet lignende taler i mod at du skulle have fanget en infektion - den eneste familiære mave-tarm infektion er Helicobacter, som er associeret med mavesår. Altså her i I-lænderne...

Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud