Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

læg og underarm

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har lagt mærke til, at mænd i 40+ alderen ofte har en rimeligt udviklet underarmsmuskulatur i forhold til resten af kroppen. Jeg lagde tit mærke til det på gym, da vi havde nogle meget kedelige timer indimellem, at alle mine mandlige undervisere(hvoraf ingen nogensinde havde pumpet jern) havde en proportionelt stor underarm i forhold til resten af kroppen.

Det samme har jeg lagt mærke til med tykkelsen på fingre. Det er som om, at ens fingre bliver tykkere med alderen... hvorfor det?

det tredje jeg har lagt mærke til er læggen. Der er nogle mennesker, som pumper jern flere gange om ugen, som stadig har den sørgeligste undskyldning for en læg, mens andre, der aldrig har rørt vægte har store store lægge. Det har vel noget med genetik og om folk løber eller har løbet meget. Jeg synes bare, at lige præcis lægger ser ud til at være meget genetisk bestemt?

To sum it up: hvorfor har ældre mænd en stor underarm? hvorfor bliver ens fingre tykkere? Og hvorfor er forskellen på lægge så stor?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 5.00
- Dødløft: 5.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvis du prøver at lægge mærke til det har ældre mennesker også størrer øre, ligesom fingrer jeg tror bare at det er det der vokser i længst tid.

børn har jo også mega store hoveder det er vel så bare det modsatte der gør sig gældene :)

jeg har dog ikke lagt mærke til det med underarmene og læggene
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Lægge afhænger meget af genetikken, i forhold til andre muskler.

Det med underamen har jeg også tænkt rigtig meget over! Jeg bliver helt fascineret af at se min latinlærer's underarms' muskler hoppe op og ned, løbe hen og tilbage, slange sig imellem senerne og præstere en så voldsom kraft, at skrive et par ord på tavlen.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Niels1 skrev:Lægge afhænger meget af genetikken, i forhold til andre muskler.

Det med underamen har jeg også tænkt rigtig meget over! Jeg bliver helt fascineret af at se min latinlærer's underarms' muskler hoppe op og ned, løbe hen og tilbage, slange sig imellem senerne og præstere en så voldsom kraft, at skrive et par ord på tavlen.

præcis! min fysiklærer havde en mega underarm med veins over det hele. Samtidig har en af mine vejledere på uni den tyndeste statur jeg nogensinde har set, men alligevel har han, i forhold til resten af sin krop, en ganske veludviklet underarm.

hvad med fingrene? hvorfor bliver de tykke - come on guys!
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 5.00
- Dødløft: 5.00

Logbog: Ingen logbog

Tit laver de et eller andet fysisk ved siden af. Hvis ikke, er de bare genetisk veldisponerede. Min gode vens far har en højrelab på størrelse med en bjørnepote og venstre der er markant mindre. Han bruger højre hånd til alt fra at hamre, skrue, male... you name it. En gammel smed vil også have en højrehånd der er større og kraftigere end den venstre, simpelthen fordi den er blevet brugt så meget gennem årene. Hvis du ser på gamle mekanikere, vil du højst sandsynligt også måbe over deres senede underarme.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Min far er ved at være en halvgammel mand på 60, og har monster store underarmsmuskler samt et vanvittig bredt håndled. Han har også bemærkelsesværdig store arme (40+) uden at de på nogen måde ser tykke ud - man kan tydeligt se det er muskler. Har ofte tænkt over det, da han aldrig har pumpet jern eller haft et fysisk krævende arbejde. Hans underarm er jo nærmest dobbelt så stor som min.
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Pzyrex skrev:Min far er ved at være en halvgammel mand på 60, og har monster store underarmsmuskler samt et vanvittig bredt håndled. Han har også bemærkelsesværdig store arme (40+) uden at de på nogen måde ser tykke ud - man kan tydeligt se det er muskler. Har ofte tænkt over det, da han aldrig har pumpet jern eller haft et fysisk krævende arbejde. Hans underarm er jo nærmest dobbelt så stor som min.

c`mon Pzyrex alle mænd laver da fysisk krævende arbejde for underarmene :mrgreen:

det er sådan man kan se hvor lang en diller man har, er din ene underarm stor har du en lille diller er begge dine underarme store har du en stor diller, if you know what i mean :wink: :mrgreen:
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 96 gæster