Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 820
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Læg træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey allesammen! :)

Jeg er dreng på 17 år som har trænet et lille halvandet år. Jeg begyndte for 3 måneder siden på et nyt 3-split der ser således ud:

Dag 1: Bryst/Ryg
Dag 2: Pause
Dag 3: Ben/Mave
Dag 4: Skulder/Arme
Dag 5: Pause
-Repeat-

Det jeg egentlig vil ind på med dét, er mine læg muskler. Min læg træning på mine ben dage ser lige nu sådan ud:

Standing calf raises: 2x30 hvorefter jeg sætter vægten op og køre 4x15
Sitting calf raises: 6x20
Leg press calf raises: 8x30 og slutter af med et sæt på 100 gentagelser.

Jeg har over en længere periode prøvet mig med 5x8-12 gentagelser i de to første af de ovenstående øvelser, men mine lægge reagerede desværre ikke på dette. Så jeg googlede lidt og fandt frem til det ovenstående læg program som en dansk bodybuilder (har glemt hans navn) brugte, og han havde nogle imponerende lægmuskler.
Desværre er der ikke røget en eneste mm masse på læggene efter de 3 måneder på trods af jeg har taget en del kg på.

Jeg har læst og søgt en masse omkring det og har fundet frem til at folk hovedsageligt mener to forskellige ting. Nemlig enten at læggene skal trænes med lave reps og tung vægt for at chokere dem og sætte dem i uvant position (man bruger dem til at gå hver eneste dag og derfor er de vant til høje reps). Den anden mening er at læggene hovedsageligt består af langsomme muskelceller og derfor ikke reagere på lave reps og høj vægt, men istedet på højere reps (ligesom det jeg bruger nu).
Jeg ved godt mange skriver at flotte lægge er noget man født med rent genetisk og stort set umuligt at opnå hvis ikke man var så heldig. Jeg håber bare ikke at få et svar der lyder som dét, for jeg accepterer det ikke :P Jeg vil gøre alt for at få mine lægge til at vokse, så længe det er lovligt ;)

Jeg tænkte på om jeg måske skulle sætte intensiteten op så jeg trænede mine læg både på dag 1 (bryst/ryg) og på min vante ben dag, så jeg rammer dem oftere? Eller skal jeg prøve nogle andre øvelser og antal reps?

Hvis der er nogen derude som ligesom mig har eller har haft små lægge men har fundet en løsning på problemet eller i det mindste noget som har fået dem til at vokse en lille smule er jeg lutter øre. Ved godt det er meget individuelt hvad der virker men er desperat efter ideer :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster