Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Anders99 skrev:Hej alle, først kommer lidt baggrunds information. Jeg har nu trænet i cirka et års tid. Jeg startede på programmet "ICF 5X5" som jeg kørte de første 3-4 måneder hvorefter jeg skiftede til et P/P/L program. Min diæt var ikke optimal imens jeg kørte ICF og også de første måneder jeg kørte P/P/L dvs. at jeg ikke spiste nok, det er dog noget jeg har fået bedre styr på det sidste halve års tid, men det er dog stadig ikke optimalt idet jeg ikke nødvendigvis når mit kalorieindtag hver dag. Under kan i se hvordan min vægt og mine løft har ændret sig igennem året.
Mål: muskelmasse!
Alder: 16 da jeg startede, nu 17.
Højde: 182 cm
Wægt: 62 kg --> 74 kg
Bench Press: 30 kg --> 65 kg
Squat: 42 kg --> 70 kg (første halve års tid skippede jeg leg day en del)
Deadlift: 50 kg --> 100 kg (kørte ikke dødløft første 4 måneder)
Nuværende program jeg kører:
Chest / triceps
bench press 4 x 6-8
incline bench press 4 X 6-8
incline cable flyes 3 X 6-8
Close grip bench press 3 X 6-8
Tricep pushdown 3 X 6-8
Back
Deadlift 4 X 6-8
Bent over row 4 X 6-8
cable rows 4 X 6-8
Close grip pulldown 4 X 6-8
Legs
Squats 4 X 6-8
Leg press 4 X 6-8
Romanian deadlift 3 X 6-8
Calf raises 3 X 6-8
Shoulder and Biceps
Overhead Press 5 X 5
Arnold dumbbell press 4 X 6-8
Dumbbell lateral raises 3 X 6-8
EZ bar Curls 3 X 8-10
Hammer curls 3 X 8-10
Jeg er ikke tilfreds med den minimale progress jeg har haft. Jeg ved allerede nu at det har noget at gøre med min kost, men det er noget jeg har fået styr på nu vil jeg bare gerne vide om jeg kører et program som harmonerer med mit mål som uden tvivl er muskelmasse, styrke er fint men ikke min topprotiet.
Vil I anbefale at jeg kører det program jeg har skrevet ovenover? Eller vil i anbefale jeg går tilbage til ICF? Hvilket program vil være mest effektiv i forhold til mit mål og hvis jeg som udgangspunkt har fået styr min diæt.

Mr. Petersen skrev:Anders99 skrev:Hej alle, først kommer lidt baggrunds information. Jeg har nu trænet i cirka et års tid. Jeg startede på programmet "ICF 5X5" som jeg kørte de første 3-4 måneder hvorefter jeg skiftede til et P/P/L program. Min diæt var ikke optimal imens jeg kørte ICF og også de første måneder jeg kørte P/P/L dvs. at jeg ikke spiste nok, det er dog noget jeg har fået bedre styr på det sidste halve års tid, men det er dog stadig ikke optimalt idet jeg ikke nødvendigvis når mit kalorieindtag hver dag. Under kan i se hvordan min vægt og mine løft har ændret sig igennem året.
Mål: muskelmasse!
Alder: 16 da jeg startede, nu 17.
Højde: 182 cm
Wægt: 62 kg --> 74 kg
Bench Press: 30 kg --> 65 kg
Squat: 42 kg --> 70 kg (første halve års tid skippede jeg leg day en del)
Deadlift: 50 kg --> 100 kg (kørte ikke dødløft første 4 måneder)
Nuværende program jeg kører:
Chest / triceps
bench press 4 x 6-8
incline bench press 4 X 6-8
incline cable flyes 3 X 6-8
Close grip bench press 3 X 6-8
Tricep pushdown 3 X 6-8
Back
Deadlift 4 X 6-8
Bent over row 4 X 6-8
cable rows 4 X 6-8
Close grip pulldown 4 X 6-8
Legs
Squats 4 X 6-8
Leg press 4 X 6-8
Romanian deadlift 3 X 6-8
Calf raises 3 X 6-8
Shoulder and Biceps
Overhead Press 5 X 5
Arnold dumbbell press 4 X 6-8
Dumbbell lateral raises 3 X 6-8
EZ bar Curls 3 X 8-10
Hammer curls 3 X 8-10
Jeg er ikke tilfreds med den minimale progress jeg har haft. Jeg ved allerede nu at det har noget at gøre med min kost, men det er noget jeg har fået styr på nu vil jeg bare gerne vide om jeg kører et program som harmonerer med mit mål som uden tvivl er muskelmasse, styrke er fint men ikke min topprotiet.
Vil I anbefale at jeg kører det program jeg har skrevet ovenover? Eller vil i anbefale jeg går tilbage til ICF? Hvilket program vil være mest effektiv i forhold til mit mål og hvis jeg som udgangspunkt har fået styr min diæt.
First of all. Du har haft stor fremgang ift. at du (som du selv siger) har ligget i kcal underskud i lang tid. Din vægt er steget med 16 %, din styrke i squat, dødløft og bænkpres er steget med mere end 40 %, hvilket er ret godt. Tænk på hvis du har den samme fremgang i bare 2-3 år mere, så vil pludselig være massiv og meget stærk. Ved godt at det meste er begynder "gains". Men det er værd at notere at du har haft stor fremgang på 1 år.
Men når det så er sagt, så vil jeg ikke anbefale at du deler din træning op som du har skrevet. Det er ret dissideret dumt at træne med 3-4 split?
Du vil få mere ud af at træne samme muskelgrupper flere gange om ugen.
Strukturen kunne se således ud:
Dag 1
Squat
2 x 5
Bænkpres
4 x 6
Rows Variant
4 x 8
Romansk dødløft
2 x 6
Pull down/ups
2 x 10
Dag 2
Planke
5 x 20 sek
Konventionel dødløft
4 x 4
Military Press
4 x 5
Lunges variant
3 x 8
Triceps
3 x 15
Dag 3
Squat
2 x 5
Bænkpres
4 x 6
Hyperextesions
2 x 10
Rows Variant
4 x 8
Pull down/ups
2 x 10
evt. 2 øvelser til triceps, skuldre, eller bryst. Det kommer an på dit svage punkt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster