Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1709
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1706

Følg bodybuilding.dk på

Leancut eller cut?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens!

Jeg har efterhånden lurket lang tid herinde på boardet, og jeg husker at før i tiden var det normale råd, at man skulle cutte på ligevægtsindtag minus 500kcal per dag. Jeg ser nu en langt større anvendelse af "leancut", hvor man i stedet ligger på omkring ligevægtsindtag minus 300kcal per dag. Hovedargumentet bag leancut skulle være, at man mister langt mindre muskelmasse under et leancut, hvilket jo giver ganske god mening. Jeg skal igang med mit anden cut i min træningstid og overvejede et leancut, da jeg ikke ønsker at smide alt for meget af muskelmassen undervejs. Jeg har dog et par enkelte spørgsmål før jeg kaster mig ud i det.

I det samlede billede opvejes den længere tid på cut så ved at man taber mindre muskelmasse eller kan en klassisk 0,5kg om ugen bedre betale sig? Hvordan undgår man, at trackingen af cuttet bliver super besværligt? Ved 500kcal underskud taber man jo ~0,5kg om ugen, hvilket er til at måle mens ~0,3g er væsentligt mindre og påvirkes i større grad af, hvor meget væske man har i kroppen etc. Er der andre pros/cons omkring leancut vs. cut, der er værd at overveje?

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg tror i det store hele det mest er en smagssag. Hvor tålmodig er man. Man vil tabe noget masse (alt efter hvor meget fedt man vil smide), men det kan hentes igen.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

For mig er 500 kcal i underskud alt for meget, jeg bliver enormt træt, uoplagt og mister styrke

Så ja, jeg vil sige bare lig et par hundrede under, lad være med at gå lavere, end der hvor du mister styrke, altså medmindre du er igang med en seriøs prep, det er nok en anden sag
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

med et orginalt cut er man jo tilbage til bulk hurtiger hvis man skal cutte 6 kg med 300 gram = 20 uger 500 gram = 12 uger så er spørgsmålet hvor meget massse man kan indhente på de 8 uger det kan jo være mere som mindre men der er meget forskelige meninger jeg har hørt flere som cutter med 800-1000 kcal. pt gør jeg det selv med 400-500

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Jeg har det fint med at cutte rimelig aggresivt, 5-600kcal under ligevægtsindtag.. så længe der bliver trænet hårdt og jeg har nogle rigtige fornuftige macros til formålet, formår jeg at holde på min masse imens jeg jerner fedtet pænt hurtigt.
If you always do what you’ve always done, you will always get what you’ve always got.
Brugeravatar

Reputation point: 81

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitnessworld Aalborg, Eternitten

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 195.00

Tilbage til Kost & kosttilskud