Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 797
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 794

Følg bodybuilding.dk på

Lidt forskellige spørgsmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB :)
jeg er 13 år, 164 høj og vejer 52-53 og ved ikke om det er for meget??? :)

jeg er idag startet med at træne (justerbare håndvægte) og synes det er ok fedt :) så jeg vil bliver lidt pumpet inden min konfi. d. 2 maj næste år :)

mine spørgsmål er:

vejer jeg for meget?
hvor hurtigt kan man se resultater?
kan man tabe fedt samtidig med at man træner og stadig blive stærkere imens?
hvordan kan man hurtigt tabe sig?

kan mærke min sixpack under fedt :P men vil selvfølgelig gerne have den frem så den er tydelig, men ved ikke helt præcis hvordan andet en at jeg skal have lav fedt % så håber i kan hjælpe :)

Hilsen Mouritsen :)

Reputation point: 20

Geografisk sted: Holstebro, Denmark

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Reputation point: 50

Kostplan: Vis kostplan

Mouritsen skrev:vejer jeg for meget?

Det vejer hverken fra eller til. Du er tretten år, du vokser som ukrudt (formentlig), du er i starten af puberteten. Vi kan altså ikke sige noget som helst om din vægt, og det er sådan set også ligegyldigt, da din vægt/højde/kropssammensætning vil ændre sig markant de næste 5+ år pga. puberteten.

hvor hurtigt kan man se resultater?

Det kommer an på hvilke resultater du er ude efter, hvor hårdt du træner, hvordan kost er skruet sammen osv. osv. - alt i alt vil jeg anbefale dig ikke at være ivrig efter at få resultater på rekordtid, for det gør du højst sandsynligt ikke. Træning og synlige resultater tager lang tid og kræver regelmæssighed og dedikation. Du bliver ikke buff eller hakket på en måned.

kan man tabe fedt samtidig med at man træner og stadig blive stærkere imens?

Som begynder er det muligt at smide lidt fedt, samtidig med at man opbygger muskelmasse og bliver større. Det er dog svært at forudse i hvilken udstrækning det kommer til at ske, da der er så mange faktorer der spiller ind på det. Du må bare vente og se tiden af.

hvordan kan man hurtigt tabe sig?

Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at glemme ALT om at tabe dig - eller at gå på slankekur. Du er tretten, starten af puberteten og det er ikke et ideelt tidspunkt at gå på diæt på. Hvis du træner regelmæssigt, spiser sundt og spiser rigeligt med mad, så er jeg sikker på du bliver glad for dine resultater. Den sidste sætning er vitterlig opskriften på succesfulde træninger og resultater man bliver glad for.

Og så vil jeg virkelig anbefale dig at få noget hjælp. Har du en storebror, fætter, onkel eller whatever, der kan hjælpe dig godt og sikkert i gang med vægttræning? Alternativt ville det være en glimrende ide at snakke med dine forældre om at investere i en personlig træner, hvis der er nogen der arbejder med 13-årige, som kan hjælpe dig godt i gang med træningen.

Held og lykke med projektet!
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
Og så vil jeg virkelig anbefale dig at få noget hjælp. Har du en storebror, fætter, onkel eller whatever, der kan hjælpe dig godt og sikkert i gang med vægttræning? Alternativt ville det være en glimrende ide at snakke med dine forældre om at investere i en personlig træner, hvis der er nogen der arbejder med 13-årige, som kan hjælpe dig godt i gang med træningen.

Held og lykke med projektet!

Eventuelt en idrætslærer?
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00

jeg har fået hjælp til at komme igang af min bror (som selv træner) som har godkendt mit program :)

er 4 gange i ugen nok? :)

hvordan skal jeg så få ordenlig six pack uden at tabe mig?

Mouritsen skrev:er 4 gange i ugen nok? :)

hvordan skal jeg så få ordenlig six pack uden at tabe mig?

Fire gange om ugen er nok. Hvordan har I stillet programmet op - altså hvad træner du de forskellige dage?

En six-pack består først og fremmest af mavemuskler. Disse mavemuskler skal du jo træne frem, ligesom du vil skabe muskelvækst i alle andre muskelgrupper. Hvis du træner regelmæssigt i et års tid, er jeg sikker på dine mavemuskler er mere tydelige til den tid end de er den dag i dag, med mindre du er blevet tyk i processen. Lad dog være med at tænke over at tabe dig på nuværende tidspunkt.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00

det er dsv. ikke helt færdigt da der KUN er håndvægte men starter måske på et junior hold i fitness :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster