Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1082
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Lige en tanke på et anderledes program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Vi kender det alle, når du eksempel har været igennem alle dine rygøvelser og kommer til biceps øvelserne, kan du ikke løfte ret tungt, da de er blevet belastet så meget i de andre øvelser. samme med bryst og over til skulder/triceps.

Vi kender også alle det med at kunne køre 1-2 sæt rigtig tungt, men må ned i vægt ved de sidste par sæt. eller omvendt alt efter om man starter tungt eller lavt.

I min verden lyder det ikke optimalt at en muskel ikke kan præster det som den rent faktisk har styrken til. Dem der laver større split og har en ren biceps dag ved jo også de kan løfte langt større vægte i eksempel curls, end de ville haft kunne i et mindre split.

Så hvis nu man stadig holder sig til 2-split, 6 gange om ugen, men halverede sine sæt, ville man kunne bevare den tunge vægt næsten hele vejen igennem hver gang.

Altså istedet for at køre 8*4, køre man 8*2, stadig med samme øvelses valg. Så ville man kunne smide mere vægt på stort set alle sine øvelser. Men om det er en fordel, i forhold til at udmatte dem mere, som man nok gør ved 8*4, ved jeg ikke?

Nogle der har erfaringer med sådan et slags program, eller er det helt hen i vejret med kun 2 sæt pr. øvelse?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hhvis du vil træne 6 gange om ugen, kan du evt. hoppe på et 3 split hvor man blander muskelgrupperne lidt
f.eks:
pas 1: bryst & biceps
pas 2: ben
pas 3: ryg, skulder & triceps

eller sådan noget.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

har hørt det skulle være godt at musklerne kom igennem 3 gange om ugen istedet for "kun" 2.
og så gider jeg ikke have en dag hvor det kun står på ben, det er ikke godt for motivationen. Syntes virkelige ben er kedelige at træne, så de skal flettes ind med noget sjovt :)

Styrkeliste

Bare sørg for at få nok restitution til de enkelte muskler og lade kroppen slappe af nogle gange, men ellers kan du sagtens køre 2 split 6 gange om ugen hvis du vil, bare sørg for at have en reserve til næste gang.
biceps, triceps og lægge er alle sammen små muskler og restiturer relativ hurtigt, så dem kan du godt træne dagen efter du har brugt dem indirekte. Vil dog f.eks ikke foreslå at træne biceps dagen før et ryg pas.
Du behøves nødvendigvis ikke skære så meget ned på volumen, men det kan være en god idé at gøre og så arbejde sig op til at lave sådan noget højfrekvent træning.
Der er ikke så meget ved at tage en deload efter sølle 3 ugers træning fordi man har gået til stålet, så hellere træne smart og kontinurligt.

Damsgaard.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

2 sæt per øvelse er godt nok ikke ret meget. Hvis du ikke kan komme igennem dine første
sæt uden at du ikke kan lave de sidste øvelser ordentligt, så kunne det også tænkes at du gør
noget galt et sted; spiser for lidt, sover for lidt, eller træner til failure i de indledende øvelser.
Desuden kvajer du dig ved kun at fokusere på hvor mange kg du kan løfte i en given øvelse,
din volumen og tonnage spiller også ind.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Hippo skrev:2 sæt per øvelse er godt nok ikke ret meget. Hvis du ikke kan komme igennem dine første
sæt uden at du ikke kan lave de sidste øvelser ordentligt, så kunne det også tænkes at du gør
noget galt et sted; spiser for lidt, sover for lidt, eller træner til failure i de indledende øvelser.
Desuden kvajer du dig ved kun at fokusere på hvor mange kg du kan løfte i en given øvelse,
din volumen og tonnage spiller også ind.

Ikke misforstå mig. Kan sagtens køre 4 sæt og tage øvelserne ordentligt. Fokuser heller ikke på at køre med maks kg, men min tanke gik på om man skulle prøve at gøre det.
Jeg træner bare som jeg normalt gør.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster