Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1577
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1574

Følg bodybuilding.dk på

Ligevægtsindtag - kig lige - du vil gerne :D

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har de seneste 7 dage forsøgt at ramme 4000 kcal pr. dag, og jeg har ca. haft det samme aktivitetsniveau pr. dag. Det resulterede i, at jeg tog 700 gram på, og så vidt jeg er orienteret er det 3-400 gram for meget, hvis det målet er at tage ren muskelmasse på i vægt (ret mig hvis jeg tager fejl).

Kan man ud fra disse oplysninger regne sig frem til, hvad mit ligevægtsindtag er?
Og hvad bør mit indtag være, hvis jeg styrketræner og ønsker at få det mest optimale ud af min træning (ca. 500 kcal i overskud, right?)?

Mit mål er at tage på i 'lean mass', altså så lidt fedt så muligt.

Jeg er 1.85 m høj og vejer i dag 76,2 kg (75,5 for en uge siden) - jeg har i øvrigt sikret mig at veje mig på samme tidspunkt både i dag og for en uge siden (lige efter jeg er stået op og har pisset af). :D Men kan vægten alligevel afvige lidt på trods af dette?

Håber I gider svare, babes! :*

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

vej dig hver dag. Flere målinger giver et mere præcist resultat..

Du kan ikke basere noget på 2 målinger. Der kan godt være mere end 1 kilo forskel på min vægt nogen dage. Flere målinger, og juster din kostplan løbende hvis du synes du gainer for hurtigt.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Illisher skrev:vej dig hver dag. Flere målinger giver et mere præcist resultat..

Du kan ikke basere noget på 2 målinger. Der kan godt være mere end 1 kilo forskel på min vægt nogen dage. Flere målinger, og juster din kostplan løbende hvis du synes du gainer for hurtigt.

Ja, okay. Men nu siger du at vægten også kan variere fra dag til dag. Altså... kan kan jeg være sikker på, at jeg har taget på, hvis min vægt viser 100 g mere dagen efter? (Jeg sørger for at veje mig lige efter jeg er stået op, har pisset af og lign.)

Det vil i øvrigt også være svært at se om det går den rigtige vej, hvis vi går ud fra (ret mig hvis jeg tager fejl) at den maksimale vægtøgning ved ren muskelmasse på en uge er ca. 250 g, hvis man træner, spiser og sover optimalt.

Men ja, det vil vel være en god idé at veje mig selv hver dag :)

Ej, okay. Det er nok bare mig, der gør det lidt sværere end det er :P

Tak for rådene. Jeg vil veje mig hver dag fremover :)

Er der nogen, som kan regne mit ligevægtsindtag ud, ca.? - Ud fra ovenstående informationer

eLPeDRoMagNiFico skrev:
Illisher skrev:vej dig hver dag. Flere målinger giver et mere præcist resultat..

Ja, okay. Men nu siger du at vægten også kan variere fra dag til dag. Altså... kan kan jeg være sikker på, at jeg har taget på, hvis min vægt viser 100 g mere dagen efter? (Jeg sørger for at veje mig lige efter jeg er stået op, har pisset af og lign.)

Det vil i øvrigt også være svært at se om det går den rigtige vej, hvis vi går ud fra (ret mig hvis jeg tager fejl) at den maksimale vægtøgning ved ren muskelmasse på en uge er ca. 250 g, hvis man træner, spiser og sover optimalt.

Men ja, det vil vel være en god idé at veje mig selv hver dag :)

Tvivler på du kan tage 250g ren muskelmasse på om ugen. Det er jo 1 kg om måneden og 12 kg på et år. Så skal man i hvert fald være helt nybegynder. For den avancerede/trænede er det slet ikke muligt.

Og ja, vægten kan sagtens svinge meget fra dag til dag. Også selvom du har ca samme rutine med toiletbesøg først osv. Min vægt kan svinge helt op til 2kg nogle gange. Det kommer jo meget an på hvad du har spist, drukket, trænet osv dagen før. Og hvis du nu har tømt ekstra ud på toilettet vil det også kunne ses på vægten. Du kan sagtens veje det fra dag til dag, men det måske kun vægten fra uge til uge du sådan rigtig kan sammenligne. I hvert fald min erfaring.
Ejer og personlig træner ved Fisker Performance

http://www.fisker-performance.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Mini-Fisker skrev:Tvivler på du kan tage 250g ren muskelmasse på om ugen. Det er jo 1 kg om måneden og 12 kg på et år. Så skal man i hvert fald være helt nybegynder. For den avancerede/trænede er det slet ikke muligt.

Og ja, vægten kan sagtens svinge meget fra dag til dag. Også selvom du har ca samme rutine med toiletbesøg først osv. Min vægt kan svinge helt op til 2kg nogle gange. Det kommer jo meget an på hvad du har spist, drukket, trænet osv dagen før. Og hvis du nu har tømt ekstra ud på toilettet vil det også kunne ses på vægten. Du kan sagtens veje det fra dag til dag, men det måske kun vægten fra uge til uge du sådan rigtig kan sammenligne. I hvert fald min erfaring.

Hmm, okay. Mener, at Christian Thibaudeau skrev, at det maksimale er 1,5 - 2 lbs om måneden. Okay, det er 700-900 gram - hvis man træner, spiser og sover så optimalt som muligt. 150 g muscle/uge? :D

Men ellers så er jeg enig. Jeg tog også udgangspunkt i at måle fremgangen i vægten uge for uge.

Mini-Fisker skrev: Du kan sagtens veje det fra dag til dag, men det måske kun vægten fra uge til uge du sådan rigtig kan sammenligne. I hvert fald min erfaring.

hvis man vejer sig hver dag, og tager gennemsnittet hver uge, så får man det mest præcise resultat.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster