Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1318
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1316

Følg bodybuilding.dk på

Light

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Bb'ere

Jeg vil gerne have et par ting slået fast om light produkter, bla. pepsi max og light sodavand. Jeg kommer til at skrive nogle konstateringer og hvis I er uenige så sig straks til:
Som bekendt feder mad- og drikkevarer ikke mere end der står på varen under næringsindhold. Og som bekendt er der 0 kcals pr. 100 ml. pepsi max. Derfor bliver man ikke tyk eller får flere kcals indenbords af at indtage det. Der er blevet lavet forskninger på om det så har nogle andre negative effekter mhs. om det kan påvirke en til at tage på. Nogle forsøg har vist at det kan have en øgende effekt på appetitten. Men det er ikke slået fast. Jeg er så kommet til at tænke på om der er andre negative effekter på at indtage pepsi max når man indtager det i forbindelse med bodybuilding og/eller styrketræning. F.eks. om huden bliver uren, musklerne har sværere ved at vokse, om man har sværere ved at præstere i centeret eller lignende problemer. Skriv gerne ulemberne ved pepsi max ned, i forhold til at være cut :mrgreen:

Venlig hilsen Frederik

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

stryhn skrev:Hej Bb'ere

Jeg vil gerne have et par ting slået fast om light produkter, bla. pepsi max og light sodavand. Jeg kommer til at skrive nogle konstateringer og hvis I er uenige så sig straks til:
Som bekendt feder mad- og drikkevarer ikke mere end der står på varen under næringsindhold. Og som bekendt er der 0 kcals pr. 100 ml. pepsi max. Derfor bliver man ikke tyk eller får flere kcals indenbords af at indtage det. Der er blevet lavet forskninger på om det så har nogle andre negative effekter mhs. om det kan påvirke en til at tage på. Nogle forsøg har vist at det kan have en øgende effekt på appetitten. Men det er ikke slået fast. Jeg er så kommet til at tænke på om der er andre negative effekter på at indtage pepsi max når man indtager det i forbindelse med bodybuilding og/eller styrketræning. F.eks. om huden bliver uren, musklerne har sværere ved at vokse, om man har sværere ved at præstere i centeret eller lignende problemer. Skriv gerne ulemberne ved pepsi max ned, i forhold til at være cut :mrgreen:

Venlig hilsen Frederik

Light sodavand giver de samme syreskader på tænderne som ikke light-sodavand gør.
Det nedsætter ikke din produktion af testosteron, men medfører blot at du skal urinere, hvilket selvfølgelig kan forstyrre din træning.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Den eneste jeg kender er oppustet mave.
mht Bodybuilding
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog

Tak for svarene :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00

Det gavner hvertfald ikk noget :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 100.00

Langt de fleste sodavand, herunder Pepsi Max, er sødet med aspartam, hvilket efterhånden er et meget omdiskuteret emne inden for sundhedsforskningen. Du vil således kunne finde artikler, der mener at det er den sikre vej til alskens forfærdelige sygdomme, hvorimod mange mener, at det på ingen måde er skadeligt for kroppen.

Mht. vægtøgning er dette også omdiskuteret, men i og med at aspartam ikke påvirker insulinniveauet, lyder dette helt urealistisk. Det kan derimod hænge sammen med at mange, der indtager light-produkter, er overvægtige på slankekure, hvis vægt kører op og ned fordi de altid ender med at spise for meget efter en periode.
SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE
OR SUFFER THE PAIN OF REGRET
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.40
- Squat: 1.60
- Dødløft: 2.00

Galleri: Vis galleri (1)