Igår blev jeg under min kedsomhed nysgerrig, da der florerede tilbud på Facebook med biografbilletter + Gufbilletter for 1 kr.
Jeg googlede lidt og fandt ud af, at tilbudet blev ført af Lotto24.dk.
Man kunne her betale blot 1 kr. og med posten så modtage sin biopakke. Where is the catch? Catch'en ligger så i, at man med den krone tilmelder sig 14 dages Plus Abonnement. Hvis man ikke afmelder det, vil man blive fratrukket 299 kr./md. herfra.
Jeg tænker, at det nok er en god forretning for Lotto24.dk, da mange netop ikke får læst det med småt. Jeg ser det dog som en mulighed for mig at score et par biografbilletter og huske at melde mig rettidigt ud af Plus abonnementet, så jeg gennemfører 'købet'.
Velkomstmail og bekræftelsesmail modtager jeg i min Indbakke. I 'uønsket post' modtager jeg så en mail om en lang række af bekræftelseshandlinger, jeg skal igennem for at modtage min præmie/gevinst/biopakke. Der skal udfyldes profiloplysninger uploades billede af sygesikringsbevis, pas, kørekort eller elregning og et profilbillede. Ellers er de åbenbart ikke sikre på, man vil modtage gaven. De er kun sikre på, man vil betale for abonnementet
Jeg sender dem en mail, hvor jeg forklarer, at jeg ikke ønsker gennem den lange proces for at bekræfte, at jeg ønsker mine billetter og, at de i øvrigt kan opfatte min mail som en bekræftelse. Jeg får ikke umiddelbart svar inden for de lovede 24 timer, men de fraskriver sig også ansvaret for, om man modtager mails, hvis man har en hotmailkonto, så jeg ringer til dem.
Her bekræfter den noget nedladende dame i telefonen, at man skal gennem proceduren for at bekræfte, man er over 18 år. Ellers har de for stort administrationsbesvær i forhold til børn under 18 år, der skulle have tilmeldt sig og siden hen blevet sure over at modtage biografbilletter. De behøver imidlertid intet bevis på, at man er over 18 år for at de trækker de 299 kr/md. fra kontoen. Personligt forestiller jeg mig, at det kan give et større administrationsbesvær end ved at sende gratis biobilletter ud.
Sidst ønsker jeg så at give dem en anmeldelse på Trustpilot, hvor jeg vil beskrive beløbet. Lotto24.dk har dog fået sat en spærring, så man skal have et unikt brugerID fra dem for at lave en anmeldelse. Sjovt nok virker mit brugerID ikke, så jeg har nu skrevet til Trustpilot.
Hvad siger I? Er jeg en gammel sur, mand, der er for dårlig til at læse betingelserne eller er det dårlig markedsføringsskik at tvinge folk gennem sådan et show? I kan selv se kampagnen her og vurdere, hvor gode de er til at kommunikere budskabet:
http://www.lotto24.dk/c/214/