Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver det igen.. Men.. Da jeg citerede dig skrev jeg, at der er også masser der sundhedsmæssigt peger i den modsatte retning. Altså af at det skulle være sundhedmæssigt en god ting at have en LCD tilgang til sin kost. Jeg har nogle af de ting der er tale om. Kigger du i det studie jeg linkede under "Low carbohydrate diets: Potential negatives", så vil det jeg nævnte være forklaret der. Studiet stiller endda en tabel op, som let og overskueligt opsummere det hele.
Her nævnes bl.a. (Der er nævnt flere):
Decreased nondigestible carbohydrate intakes may increase risk for lower gastrointestinal tract disorders
Lead to decreased glycogen stores which could compromise ability to maintain high levels of physical activity
Can lead to increased LDL-cholesterol if diet is high in saturated fat
Can lead to a decrease in flow mediated dilation, suggestive of a decrease in endothelial function
Samtlige ting, der er sundhedsmæssigt ufavorable. Samtlige ting hvilket jeg tidligere nævnte var negative effekter, som skulle opvejes imod de positiver, der er ved LCD.
Konklusionen er endda heller ikke til at tage fejl af:
A strong case can be made that minimally processed, carbohydrate-rich foods provide an ideal source of energy for human metabolism. A heavy reliance on these foods, including whole grains, legumes, fruits, and vegetables, leads to the added benefits associated with the consumption of a phytochemical-rich diet. This provides a strong rationale for the assertion that for the majority of the population, long-term consumption of diets that would generally be considered to be highly restrictive in terms of carbohydrate (i.e., those that provide < 130 g carbohydrate/d, which represents the fourth and fifth categories depicted previously) is not likely to promote optimal health.
Så tydeligvis har du heller ikke selv villet læse den fulde artikel jeg linkede. Om det er fordi du ikke har adgang til den ved jeg ikke, men noget kunne godt tyde på det var det, som er tilfældet.