Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ittams skrev:Jeg tror du bør læse lidt op på kost og træning generelt..
Ittams skrev:Du taber dig ikke af færre kulhydrater. Du taber dig af kalorieunderskud.
Desuden vil det undre mig, hvis du får nogen synderlig progression i øvelserne ved en low carb diæt.
Du skal gøre op med dig selv, hvad det er du gerne vil opnå. Hvis du synes du er lidt for fed, så cut. Hvis du kan leve med lidt fedt på maven, så kør et lille overskud og cut engang om noget tid, når du føler for det.
Ittams skrev:Mht. din træthed mv. under ketose, vil det formentlig gå over efter et par uger (hvis du kan holde det ud).
Jeg blev selv meget træt og svimmel de første stykke tid, men det gik over igen.
Jeg lå selv omkring 10 % kulhydrater, hvis jeg husker rigtigt - det er noget tid siden jeg gjorde det.
Og jeg tabte mig som sagt også en del. Men jeg tror, set i bagklogskabens klare lys, at jeg mistede for meget masse i den periode (hvilket i forvejen var et forholdvist ringe udgangspunkt).
Det kan efter min mening være fint at skære lidt i kulhydraterne, men at fjerne dem (næsten) helt, er måske lidt i overkanten.

daffy skrev:Prøv læs om paleo livstilen. Der spiser du alt hvad du kan jage og samle. Man kan justere på det. Var kørt fast i mit slanke program. Talte kalorier. Kørte med 500 kcal minus. Men gik i stå. Så prøvede at spise 80/20 efter paleo. Bum så røg der 2 kg på 2 uger. Med det samme kalorie underskud. Spiste kun kød, grove grøntsager og nødder. Så mine carbs kom kun fra grøntsager. Spist kød, så jeg fik 2g pr kg jeg vejede. De gik super med træningen også. Har ikke haft så meget fremgang på længe. Er så desværre faldet lidt af på den desværre. Men skal igang igen. Tror så ikke alle kan spise sådan. Kommer nok an på ens gener osv. Men det fungere super på mig. Men tjek det ud :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk

essensen skrev:Jeg forstår ikke helt besættelsen af low carb - det er, for langt de fleste, helt unødvendigt at gå low carb på en diæt. Hvorfor lide, når man kan lade være? Det er ingen grund til at gøre det sværere for sig selv.

Ittams skrev:essensen skrev:Jeg forstår ikke helt besættelsen af low carb - det er, for langt de fleste, helt unødvendigt at gå low carb på en diæt. Hvorfor lide, når man kan lade være? Det er ingen grund til at gøre det sværere for sig selv.
Men det er jo netop det modsatte de fleste "besatte" vil argumentere for - at det egentlig er ret let at opretholde et kalorieunderskud uden store mængder kulhydrat. Det er trods alt begrænset, hvor mange kalorier man kan indtage via grøntsager og kød.
At det så for nogen nærmest bliver et religionsspørgsmål, kan jeg så ikke forstå. Her taler jeg særligt om palæofolket.

essensen skrev:Ittams skrev:essensen skrev:Jeg forstår ikke helt besættelsen af low carb - det er, for langt de fleste, helt unødvendigt at gå low carb på en diæt. Hvorfor lide, når man kan lade være? Det er ingen grund til at gøre det sværere for sig selv.
Men det er jo netop det modsatte de fleste "besatte" vil argumentere for - at det egentlig er ret let at opretholde et kalorieunderskud uden store mængder kulhydrat. Det er trods alt begrænset, hvor mange kalorier man kan indtage via grøntsager og kød.
At det så for nogen nærmest bliver et religionsspørgsmål, kan jeg så ikke forstå. Her taler jeg særligt om palæofolket.
Jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Jeg skriver jeg ikke forstår besættelsen af low carb, fordi man sagtens kan tabe sig eller bliver shredded uden - og så skriver du at de besatte vil argumentere for det modsatte, men kommer så med et usagn, der netop er i tråd med low carbere?

Ittams skrev:essensen skrev:Ittams skrev:essensen skrev:Jeg forstår ikke helt besættelsen af low carb - det er, for langt de fleste, helt unødvendigt at gå low carb på en diæt. Hvorfor lide, når man kan lade være? Det er ingen grund til at gøre det sværere for sig selv.
Jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Jeg skriver jeg ikke forstår besættelsen af low carb, fordi man sagtens kan tabe sig eller bliver shredded uden - og så skriver du at de besatte vil argumentere for det modsatte, men kommer så med et usagn, der netop er i tråd med low carbere?
Lad mig elaborere lidt, selvom jeg nu synes, at jeg skriver ret tydeligt.
Du skriver, at der ikke er grund til at gøre det sværere for sig selv. Hertil skriver jeg, at nogen måske vil argumentere for, at det rent faktisk bliver lettere at tabe sig vha. en low-carb diæt. Helt og aldeles af den simple årsag, at man skærer mange kalorier fra og stadig får relativ meget mad indenbords. Men her knækker filmen så også for mig, fordi mange tror, at der er noget magisk ved det.
Vi er grundlæggende enige - min pointe er blot, at det - måske - for nogen, er lettere at holde et kalorieunderskud via low-carb.
Man kan så argumentere for og imod, om det er den bedste løsning.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster