Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

Macus Log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Bum! God træning idag. God energi i øvelser, selvom jeg var træt efter squat i tirsdags. Resultatet var en (for) hård omgang dødløft, men sættene blev kørt.

Bænken kørte fint idag, fik 3x95kg i min pyramide med hjælp fra good guy, der spottede mig. Altid rart med en spotter - har jeg manglet. Må hive fat i nogle af de gamle træningsbuddies, de bor også i nærheden.

Er begyndt på kreatin, ved godt det er snyd, men hvad gør man ikke for at blive stærk.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

God energi idag. Mere mad kombineret med kreatin sætter sine positive spor. Mødte en gymnasiebuddy, altid hyggeligt!

Dagens topscorer må være seated dumbell shoulder press, hvor det nu siger 3x8x24. På en flot andenplads kommer squatten, hvor banen bestemt var bedre end sidst, vægten siger stadig 3x8x(konservative men fornuftige)70 kg.

Overvejer meget at starte på større arme på 12 uger. Da antallet af biceps- og tricepsisolationstræningspas jeg har udført i løbet af 1 år kan tælles på 1 hånd, vil jeg måske kunne gaine meget på det. På den anden side føler jeg lidt, at øvelser som stimulerer ryg og ben bliver negligeret. Jeg vil overveje det.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvordan kan du sige - altid ass to the grass squat. Når du er helt ny i øvelsen? :D

De færreste har smidigheden i haserne til at gå helt dybt, selvom jeg også er tilhænger af at gå dybt :) synes jeg du skal være opmærksom på :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Hej Garb, tak fordi du kiggede forbi:) Det er af to årsager,

1. Jeg er forholdsvis smidig og kan derfor - trods helt ny i øvelsen - komme ret langt ned. Dvs. de sparsomme antal squat indtil videre har været dybe ;) Bonusinfo! På trods af mine 1.92 vinder jeg altid i fx Limbo, på trods af at konkurrencen er mellem mig og fx en dansepige på 1.65 - mandigt!

2. Det er en reminder til mig selv om ikke at cheate, ikke at gå på kompromis med formen. Hvis jeg gladeligt sætter en ny PR i squat, kommer hjem for at notere den og kan se, at jeg skriver ass to grass, genovervejer jeg nok lige, om den pågældende squatsession hører passende under den titel.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fedt smidighed er enfordel i mange øvelser :)

Ville også bare påtale det så du ikke belaster ryggen unødigt :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Tak :D Altid rart at få gode råd! Elsker gode råd og rettelser! Vil prøve at skyde en video på et tidspunkt af min squat og muligvis også dødløft i håb om at få lidt kritik! Vil prøve at være opmærksom på din pointer omkring overbelastning af ryggen.
Brugeravatar

Styrkeliste

God træning idag, denne gang med buddy! Det er altid rart at træne med andre, ikke blot var pauserne mellem sættene kortere, men samtidig var styrken bedre end før, win/win situation. Samtidig er det altid rart at høre hvad folk går og laver.

Kører på med mit hjemmestrikkede program, så lang tid der er klar fremgang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Rigtig god træning - og hyggelig ikke mindst! Startede med en god dejlig omgang dødløft. Kørte sammen med et par gamle gutter, der tit er nede i centret, de var sgu meget hyggelig. Bænken var også dejlig, snakkede med nogle flinke mennesker, bl.a. om The Gym som vi alle havde overhovedet at skifte til istedet for FW. Jeg skal tage mig sammen med squatten til næste træning. Fandme for ringe, at jeg ikke fik taget den sidst. Men er da også irriterende, når squat-racket bruges til 18 forskellige crossfitøvelser. Anyways, undskyldninger er der nok af. Det handler om indstilling, og imorgen bliver den kørt med 75 kg!

Overvejer at implementere dips og chinups i mit program igen. Har bare lidt respekt for de to øvelser, da kombinationen af dem tidligere har "skadet" mig to gange. Kan ikke rigtig finde ud af hvilket element i øvelserne, der influerer mine albuer negativt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Note til mig selv. Lad være at træne efter en guldøl. Anyways, træningen var submiddel omend det hele blev gennemført og ingen øvelser kørt under sidste trænings belastning. Desværre brød jeg mit eget løfte, og fik ikke kørt squat - årsagen var dog manglende plads i squatracket. Istedet blev der kørt plate-loaded benpres op til 10x220. Ikke just prangende, men alligevel en bedre substitut end ingenting.
Brugeravatar

Styrkeliste

29. september og 1. oktober: To gode træninger. Kom afsted den 29. mod forventning. Endda med squat til følge! En dejlig lang træning med masser af tid til at lommefilosofere mellem sættene, tæt på ingen mennesker i centret.
1. oktober Fantastisk bænk i hyggeligt samvær! Altid dejligt at få uventet selskab! Desværre kom vi lidt sent igang, så nåede ikke mine rotatormanchetøvelser.

Et eskempel på en træning

Dødløft eller Squat
4x6//3x8

Chinups (optional -ca. hver 2. gang)
3x8

Bb benchpress
8x-6x-4x-2x
Forsøg på progression i mindst 1 range per gang.

Incline db benchpress
3x8-10

Db row
3x8

Db shoulderpress eller Military press
3x8//3x8

Lateral raises (tror jeg de hedder)
3x10-12

Low Row (plateloaded maskine)
3x8

Rotatormanchetøvelser
2x8 Intern pronering
2x8 Ekstern pronering

Dips (optional - ca hver 2. gang) eller Triceps rope pushdown
3x8//3x8
Pulldowns (plateloaded maskine) Føler den rammer bedre
3x8

Mave
3x8 Cable crunches SS
3x8 (ingen ide hvad den hedder, men ligger på ryggen og trækker benene op til brystet, med kabel)

Preacher Curls
3x8
Brugeravatar

Styrkeliste

Lidt for langsommelig træning i dag. Er bare meget hyggeligt at snakke, når man er 3 afsted. Fik kørt squat, hvilket er utrolig dejligt - intet giver bedre samvittighed, specielt fordi jeg er elendig til at få det gjort. Status er umiddelbart, at jeg bare skal fortsætte som hidtil. Der er fremgang i alle øvelser, da jeg ikke ejer en vægt, kan jeg dog ikke følge udviklingen her.

Desuden synes jeg, at ergodicity og den uendeligdimensionale Borel sigma-algebra er noget flyvsk noget :(
Brugeravatar

Styrkeliste

Efter en måned med log-pause benytter jeg nu en opdatering som decideret overspringshandling. Længe leve eksamener. Efter at have ramt et plateau synes jeg atter, at tingene går fremad igen. Har et problem med at spise nok mad, når jeg når omkring de 93 kg. Ender i stedet med at ramme et ligevægtsindtag, må der arbejdes på.

Jeg har været i centeret 3 gange om ugen siden sidste opdatering den 3. oktober, så jeg har fået trænet det, jeg skal. Jeg er inden for den sidste halvanden uge igen begyndt at stige lidt i mine løft igen, hvilket naturligvis er rart. Havde også en uplanlagt dekon i efterårsferien på 7 dage.

Jeg kører stadigvæk på et fullbody program, men overvejer at skifte, når målene "inden jul" er nået. Jeg når forhåbentligt to af dem, dødløften og bænken.

i dødløft hedder den 4x5-6 af 142.5 kg (ville mene jeg for et eventuelt 6 rm ville kunne trække 147.5)

i bænk hedder den 8x95 i min "pyramide", hvilket kun er 5 kg fra mit mål. Vil regne med, at jeg forholdsvis snart vil kunne nappe en 8x97.5 (det vil sige inden for et par uger).

i squat, som jo desværre i hele forløbet er blevet forsømt, hedder den 3x8x80. Jeg kører squats med en dybde, jeg kan stå inde for, men må da indrømme, at egoet bliver ramponeret i mindre grad, når små knægte på 15 smider 130 kg på og kører 1/4 rom squats, mens jeg står ved siden af med mine fine 80kg... Sådan er det bare, det er min egen skyld, at jeg ikke er kommet igang med den øvelse noget før. Tror dog, at der vil være ihvertfald 15kg at hente i ren skær teknik.
'
Næste uge står den på eksamener, så det er nok tvivlsomt, om jeg får trænet før på lørdag desværre.
Brugeravatar

Styrkeliste

Havde sidste eksamen i denne omgang idag. Den generelle konsensus var en ventende reeksamen til størstedelen af mine medstuderende og jeg selv. Det var en grum omgang.

Dagens træning var præget af dagens samt gårsdagens strabadser (eksamener), hvilket udmøntede sig i total energimangel i dag. Fik hevet 4 sæt af 5x145 i dødløften, men derefter var der ikke meget at skyde med.
Den står på squat i weekenden!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er træt af at være syg. Forsøgte en træning i dag, men måtte give op efter 3 øvelser og 3 ture på toilette. Til gengæld har jeg fået mine straps. Det var meget skægt at prøve. Fik sat ny PR forholdsvis let med sygdom i kroppen og uden intention om at presse mig selv helt vildt. Derefter var jeg svag..
Brugeravatar

Styrkeliste

Endnu en update (ved godt de er sjældne). Efter jeg har fået investeret i et par straps, er dødløften begyndt at bevæge sig fremad igen, tror nu mest det er det psykiske aspekt, der har været blokade.

Dødløft:
mange x stang
8x60
8x100
8x140
6x150
4x160
2x170
6x140

Bænk:
20x stang
8x60
8x95
6x97.5
4x102.5
2x107.5

incline bænk (db)
8x32
8x32
7x32

db row
8x40
8x40
8x40

seated shoulder press, 87 grader
8x26
8x26
5x26 (dør altid i sidste sæt >.<')

lateral raise
8x12
8x12
8x12

hammerstrength low high row (plateloaded)
8x90
8x90
8x90

triceps rope extension
8x30
8x30
8x30

biceps i kabel (lol øvelse, hvor man ligner en idiot imens)
15x12.5 (hver tower)
12x12.5

derpå lukkede centret.

Manglede mine rotatormanchetøvelser og ikke mindst mit vertikale træk :( Sådan er det, når man er til frokost med de gamle, når de uanmeldt kommer på besøg, og derfor kommer lidt sent afsted.
Er desuden først lige begyndt at træne arme isoleret, det fandme stenern, men pænt ser det da ud bagefter. Overvejer stadig et isoleret arm-program. Vil bare så nødig undvære bænk, dødløft og (Gud forbyde den øvelse) Squat. Jeg er begyndt forfra med en langsom progression i squat. Er startet på 70 kg, som udføres strikt og meget pænt, tror jeg, og derefeter er planen at smide ca 2,5 kg på hver 2. gang, dvs om ugen. Jeg håber, at det vil hjælpe min teknik, selvom egoet gør ondt.

edit: Ville naturligvis have smidt mit vertikale træk ind før biceps-iso.
Brugeravatar

Styrkeliste

Er kommet på på de 5x100 kg i bænken med forholdsvis stort overskud. Ville mene, at der er til en 6'er på en god dag. Derudover siger den også 7x97,5. Kommer til at være på et hængende hår, hvis jeg skal nå de 8x100 inden nytår, men bestemt doable. Specielt, hvis jeg sørger for at spise ordentligt. Desværre er der et koncept, der hedder julefrokoster, de smadrer ens træning. Ellers en skam, for jeg er faktisk inde i en god periode synes jeg selv. Der er god fremgang i øvelserne, specielt i mine pres-øvelser. Burde virkelig gå igang med noget bw-træning, noget chin- eller pullups. Hader bare de to øvelser, og synes ikke de gør noget godt for mine albueled og skulderen.

Derudover fik jeg presset min første 110'er her forleden. Ovenikøbet i toppen af min pyramide, så var allerede lidt slidt. Den var meget pæn og egentlig ikke specielt hård. Der burde være til en 2'er næste gang
Brugeravatar

Styrkeliste

Fik morgentrænet i dag. Det dur jeg ikke til. Får kvalme mellem hvert sæt. Utroligt nok var begge squat racks optaget, og da jeg havde begrænset tid før studiet, måtte det blive plateloaded benpres. Den var overraskende hård i dag, ihvertfald på topsættet som ovenikøbet kun var på 240 + slæde :(
Bænken var hård. Satte dog en rep pr med 8x97,5 kilogram. Derefter var jeg smadret, så de resterende sæt i pyramiden var dårlige, uden fokus. Dog kørte både incline db bænk samt seated shoulderpress (db) ganske udmærket.

Da jeg desværre har været forhindret i at træne hele 5 dage i træk op til, håber jeg på, at kroppen kommer godt igen på torsdag, så jeg kan skubbe en 6x100 kg i bænken! Da ville jeg være en glad mand!
Brugeravatar

Styrkeliste

Som forudset var jeg godt DOMS'et til træning igår. Men dødløften blev kørt og gik egentlig rigtig fint, nu ville det også være synd at sige, at lænden har lidt overlast til sidste træning. Den kan tilgengæld mærkes i dag!
I bænken fik jeg kørt:
mange x stang
8x60
3x90
8x97,5
6x100 rep pr
3x105 (var til den 4., men ville forsøge 110 bagefter)
2x110 rep pr

jeg fik både min 6x100 som jeg gerne ville have, omend jeg var en smule presset O.o Kan virkelig mærke, når jeg får lagt mig ordentligt på bænken versus lidt skævt. Har tendens til at miste lidt opspænd efter de første 4 reps, derpå (på mystisk vis) at genvinde det i den sidste.

incline db blev kørt lige bagefter. Her vil jeg prøve at gå op til 34 kg næste gang. Kræver megen koncentration fra min side at køre øvelsen uden at mine arme flagrer rundt, men ved kocnentration bliver øvelsen muy lettere og rammer bedre (sikkert også sundere for skulderen).
Brugeravatar

Styrkeliste

Igår fik jeg trukket 180 i dødløft. Jeg var en glad mand, omend den garanteret har været lidt grim. Have kørt mig selv hårdt inden og ville egentlig have holdt den på 170. Fanden tog dog ved mig og jeg valgte at sætte 10 kilo på, og dermed forøge min pr med +10kg.
Jeg er godt domset i dag - nærmest ynkelig og gruer lidt for dans om juletræet i morgen hjemme hos de gamle. Er sikker på at rigelige mængder julemad kan gøre op for det.

Mit bænkmål om 8x100 kg hænger i en tynd tråd. De 8x97,5 er sikre efterhånden, selv på en dårlig dag. Men det er som om, at de 2,5 ekstra kilo rykker tænder ud. Jeg vil mellem jul og nytår dog forsøge at ramme den anyways, så må det briste eller bære. Derudover er jeg igang med at formulere mine mål for 2013. Det bliver spændende. Jeg får muligvis større mulighed for at prøve et to split, da jeg skal igang med Bachelor i februar, og dermed får mulighed for at strukturere min tid i endnu højere grad.

vægten siger desuden 96+- ish
Brugeravatar

Styrkeliste

Så skete det sgu! I årets 3. sidste træningspas nåede jeg mit optimistiske mål om 8x100 kg i bænkpressen. Havde kørt noget let dødløft med 3x10x100 inden for lige at varme ryggen op, og det fungerede glimrende! Spørgsmålet er så, om jeg kan smide en 8x100'er af mig, efter jeg har udpint mig selv i en hård dødløft- eller squatsession.

Nu har jeg to træningspas mere i år til at bevise over mig selv, at det ikke var en enlig svale!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg overvejer meget mine mål for 2013. Jeg har umiddelbart en lidt ambivalent holdning til hvordan, det skal foregå. På den ene side, vil jeg rigtig gerne fortsætte mit bulk, da jeg stadig gainer fint. Derudover kunne jeg godt tænke mig at ramme sommeren rimelig cut, mest for at prøve at kontrollere den del af processen, sådan at jeg ved hvordan det foregår. Sidste år gik det rigtig skidt, og jeg havde et enormt styrke- og massetab, hvilket nok var en kombination af cut, skader og infrekvent træning.

Jeg vil prøve at formulere nogle delmål for 2013:

Dødløft: 1x200, skal gerne være inden juni. Pt står min pr som 180 kg
Squat: 8x100 kg, asap. Vil rigtig gerne op og køre sæt af 120 kg. Jeg tror der er potentiale, men mangler at indfri det. Øver stadig teknik og kiloene er derfor pt. begrænset til beskedne 8x70-80 kg.
Bænk: 8x115 kg. Max på 130 kg. Pt. hedder den 8x100 kg, og maks er ca. 115 kg, har ikke makstestet endnu, men har haft 112.5 kg i toppen af min pyramide.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fik trænet i dag. Det var rart. Revnede mine bukser på vejen til centeret, lidt træls. Fik squattet og løftet tungt i bænken. De 8x100 kg er efterhånden lettet, og vil snart forsøge at tage steppet videre til de 8x102,5 kg. Derudover var der god power i dag, hvor jeg fik presset 1x115 kg uden de store problemer. Var tæt på en 4x110kg, men der er lidt endnu.
Derudover var der god fremgang i skulderpres, DB siddende, hvor det blev til 3x8x28kg.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster