Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1405
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1404

Følg bodybuilding.dk på

Mængde af kreatin?!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle derude!

Jeg er netop i dag begyndt på at indtage kreatin for første gang "nogensinde".
Kører loadingfase med 20g om dagen fordelt på 4-5 doseringer.
På bøtten står der at 2g kreatin er lig med 1 spiseske (tbs).
Dvs på en enkelt dosering skal jeg altså blande 2½ spiseske kreatin i min væske, så altså ca. 10-12 tbs om dagen i loadingperioden! Kan det virkelig passe?
Synes det virker som ALT for meget, men igen, så er jeg ny inden for dette 'område'.
Så hvad er jeres erfaringer? :)
Desuden hvor meget væske blander i jeres kreatin op med?

Håber i kan hjælpe, for har hørt at overdosering af kreatin skulle give noget så dårlig mave xD.

/mattheus
Mana is essential

Reputation point: 0

Geografisk sted: 3000 Helsingør

Træner her: Mana Gym

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ja hvis man kører loadingsfase, så føler man virkelig man får hældt noget kreatin ned :D

Dog vil jeg personligt foretrække ikke at køre loadingsfase, det vil godt nok tage lidt længere tid at komme op på et fornuftigt niveau, men man vil komme lidt længere op. Så kør evt. bare 5-8 g om dagen fra start af. Så slipper du nok også for den værste omgang dårlig mave og sådan..

Det er meget forskelligt hvordan folk indtager deres kreatin. Nogen blander det op i meget lidt vand og tager det i nærmest en mundfuld. Andre blander det op i kold juice. Andre fortynder det meget. Andre smider det bare i deres shake.

Personligt foretrækker jeg en ret koncentreret blanding og så bare ned med lortet - men som sagt, det er en smagssag.

Geografisk sted: Børkop

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Der er mange forskellige teorier omkring hvordan man skal tage kreatin, der en artikel herinde omkring det.

Hvis du spørger en af de større navne indefor strenghtcoaching så som Christian Thibaudeau så skriver han i en af hans artikler på T-Nation at han ville anbefale ca. 15 gram per workout dag. Det er så også fordi hans atleter kører med shake før, shake imens og shake efter træning.

Jeg blander selv kreatin i min proteinshake med vand, man skal ikke gøre det med appelsinjuice da det skulle nedbrude kreatin, det er ihvertfald det jeg har fået at vide af ham der ejer det center jeg træner i. Og han er ved at tage sin mastergrad på uni omkring idræt (kan ikke helt præcis huske hvad det hedder.) og hans kone er diætist. (Bare lige som en slags kilde).

Dio skrev:Der er mange forskellige teorier omkring hvordan man skal tage kreatin, der en artikel herinde omkring det.

Hvis du spørger en af de større navne indefor strenghtcoaching så som Christian Thibaudeau så skriver han i en af hans artikler på T-Nation at han ville anbefale ca. 15 gram per workout dag. Det er så også fordi hans atleter kører med shake før, shake imens og shake efter træning.

Jeg blander selv kreatin i min proteinshake med vand, man skal ikke gøre det med appelsinjuice da det skulle nedbrude kreatin, det er ihvertfald det jeg har fået at vide af ham der ejer det center jeg træner i. Og han er ved at tage sin mastergrad på uni omkring idræt (kan ikke helt præcis huske hvad det hedder.) og hans kone er diætist. (Bare lige som en slags kilde).

Ja der er utroligt mange myter/rygter/ideer/ omkring kreatin.

det med juicen er vist meget diskuteret. Er vist lidt forskelligt hvem man spørger, har dog aldrig kunnet finde et endeligt svar på det? Men argumentet for ikke at skulle blande det med juice er at syren skulle nedbryde kreatinen. Hvor andre faktisk anbefaler man indtager kreatinen i juice.

Så kreatin er lidt en jungle, men tror ikke man går helt galt i byen, hvis man bare blander det op i vand og indtager 5-10 g.

Omkring Christian Thibaudeau's anbefalinger på 15 g, skal det jo lige siges at mange af hans atleter er noget tungere end gennemsnitsbrugeren af kreatin herinde.

KRØLLE P skrev:Omkring Christian Thibaudeau's anbefalinger på 15 g, skal det jo lige siges at mange af hans atleter er noget tungere end gennemsnitsbrugeren af kreatin herinde.

Jaeh, det kan vi hurtigt blive enige om. Kom vist også til at huske lidt forkert, ville have citeret fra hans artikel omkring kosttilskud for nybegyndere og nu hvor jeg lige læser den igen kan jeg se at han i hans fattigmansudgave skriver 5gram før, 5 gram efter træning. Så det var lige 5 gram der blev smidt der. :-)

Dio skrev:
KRØLLE P skrev:Omkring Christian Thibaudeau's anbefalinger på 15 g, skal det jo lige siges at mange af hans atleter er noget tungere end gennemsnitsbrugeren af kreatin herinde.

Jaeh, det kan vi hurtigt blive enige om. Kom vist også til at huske lidt forkert, ville have citeret fra hans artikel omkring kosttilskud for nybegyndere og nu hvor jeg lige læser den igen kan jeg se at han i hans fattigmansudgave skriver 5gram før, 5 gram efter træning. Så det var lige 5 gram der blev smidt der. :-)

ja okay, så stemmer det jo også meget godt overens :D

Men er der nogen der kan kaste lidt lys over det med juicen? Er det bare en myte? jeg har også set enkelte steder at kreatin skulle blive ustabilt i væske, så man skal drikke det hurtigst muligt efter det er kommet i væsken?

Er det endnu en myte? eller er der hold i det ?

Har læst at kreatin indtages bedst med væsker, med et højt glykæmisk indeks, såsom maltodextrin eller druesukker.

Så mon ikke om juice burde fungere meget godt?
Mana is essential

Geografisk sted: 3000 Helsingør

Træner her: Mana Gym

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster