Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1597
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1594

Følg bodybuilding.dk på

Mcdonalds (i' loving it :P)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har besluttet mig for at jeg vil bulke helt vildt de næste par uger (vejer omkring 67 kg, og har en ekstrem lav fedtprocent, og meget markerede muskler). Jeg arbejder på mcd fuld tid, og har meeeget svært ved at spise nok, så derfor ville jeg høre om det kan anbefales, eller om det er helt vildt dumt, at spise et kæmpe kaloriemåltid i sin pause, såsom en Dobbelt quaterpounder (6-700 kcal) en stor pomfrit (400 kcal), sauce til pomfritterne (50 kcal), og så evt. sodavand eller milkshake i min pause... såles vil jeg få ca. 1500 kcal ved det måltid, som er ca. 1/3 del af hvad jeg skal have dagligt... eller er det fuldstændigt åndsvagt med al den fedt?

mvh tobias

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Batmus51 skrev:Jeg har besluttet mig for at jeg vil bulke helt vildt de næste par uger (vejer omkring 67 kg, og har en ekstrem lav fedtprocent, og meget markerede muskler). Jeg arbejder på mcd fuld tid, og har meeeget svært ved at spise nok, så derfor ville jeg høre om det kan anbefales, eller om det er helt vildt dumt, at spise et kæmpe kaloriemåltid i sin pause, såsom en Dobbelt quaterpounder (6-700 kcal) en stor pomfrit (400 kcal), sauce til pomfritterne (50 kcal), og så evt. sodavand eller milkshake i min pause... såles vil jeg få ca. 1500 kcal ved det måltid, som er ca. 1/3 del af hvad jeg skal have dagligt... eller er det fuldstændigt åndsvagt med al den fedt?

mvh tobias

Det er jo tomme kalorier du indtager.. Det er ikke noget med ret meget nærring i... Fx er mængden af protein meget lav i forhold til den mængden kcal du indtager... At du engang imellem (en gang eller måske to om måneden) spiser sådan en portion på McD er der ikke noget galt i.... Men syns bestemt ikke du skal gøre det til en daglig rutine at indtage sådan en omgang.. Det giver også en masse affaldstoffer til din krop som vil give dig en mindre god fordøjelse.... Og det vil jo så gå ud over det andet mad du indtager..

Nej tag og find nogen mere fuldige kalorier og nogen med en bedre fordeling af: protein, kulhydrater og fedt....
Bænkpres: 100kg - 5-4-2007
Squat: 120kg - 8-4-2007
Dødløft: 200kg - 11-4-2007
TOTAL: 420kg
Brugeravatar

Geografisk sted: Lånum, Jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Sagat skrev:
Batmus51 skrev:Jeg har besluttet mig for at jeg vil bulke helt vildt de næste par uger (vejer omkring 67 kg, og har en ekstrem lav fedtprocent, og meget markerede muskler). Jeg arbejder på mcd fuld tid, og har meeeget svært ved at spise nok, så derfor ville jeg høre om det kan anbefales, eller om det er helt vildt dumt, at spise et kæmpe kaloriemåltid i sin pause, såsom en Dobbelt quaterpounder (6-700 kcal) en stor pomfrit (400 kcal), sauce til pomfritterne (50 kcal), og så evt. sodavand eller milkshake i min pause... såles vil jeg få ca. 1500 kcal ved det måltid, som er ca. 1/3 del af hvad jeg skal have dagligt... eller er det fuldstændigt åndsvagt med al den fedt?

mvh tobias

Lige nu spiser jeg en dobbeltquaterpaunder, 2 frugtposer og drikker en flaske kildevand... men vil godt tage lidt på... tror det er et udmærket måltid, ikke super sundt, men med massere frugt og proteiner.. tror jeg vil finde en shake jeg fandt her på siden:

½ liter mini mælk
½ liter vanilie is
3 scoops whey protein
1 stor spiseske chunky peanut butter
1 spiseskefuld honning
Blend og velbekomme

Det er jo tomme kalorier du indtager.. Det er ikke noget med ret meget nærring i... Fx er mængden af protein meget lav i forhold til den mængden kcal du indtager... At du engang imellem (en gang eller måske to om måneden) spiser sådan en portion på McD er der ikke noget galt i.... Men syns bestemt ikke du skal gøre det til en daglig rutine at indtage sådan en omgang.. Det giver også en masse affaldstoffer til din krop som vil give dig en mindre god fordøjelse.... Og det vil jo så gå ud over det andet mad du indtager..

Nej tag og find nogen mere fuldige kalorier og nogen med en bedre fordeling af: protein, kulhydrater og fedt....

Batmus51 skrev:
Sagat skrev:

mvh tobias

Lige nu spiser jeg en dobbeltquaterpaunder, 2 frugtposer og drikker en flaske kildevand... men vil godt tage lidt på... tror det er et udmærket måltid, ikke super sundt, men med massere frugt og proteiner.. tror jeg vil finde en shake jeg fandt her på siden:

½ liter mini mælk
½ liter vanilie is
3 scoops whey protein
1 stor spiseske chunky peanut butter
1 spiseskefuld honning
Blend og velbekomme

Tillod mig lige at rette dit forsøg på et citat :wink: :lol:

Og så vil jeg sige, at det lyder som en meget bedre ide at tage den der shaker frem for at det McD mad....
Mener også at huske, at den shaker der er blevet rost meget for dens høje indhold at både kalorier (go til at bulke med), protein og kulhydrater... Som giver en go sammensætning til at bulke med.... :D
Bænkpres: 100kg - 5-4-2007
Squat: 120kg - 8-4-2007
Dødløft: 200kg - 11-4-2007
TOTAL: 420kg
Brugeravatar

Geografisk sted: Lånum, Jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

Big tasty : 805 kcal og 43g protein :) <3

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 185.00
- Dødløft: 215.00

Mcd's burgere er der skam okay. massere af protein i kødet. bollerne er noget skrald til gengæld. pomfritterne kan du os droppe. og mcd milkshake.

udover det så kan jeg ikke se hvad den shake indeholder af gode/tunge kulhydrater?

½ liter mini mælk <-- ikke her
½ liter vanilie is <-- ikke her
3 scoops whey protein <-- ikke her
1 stor spiseske chunky peanut butter <-- ikke her
1 spiseskefuld honning <-- og heller ikke her
"Society is an insane asylum run by the inmates" - Erving Goffman

Geografisk sted: All around....

Træner her: Fitness World Husum

Kostplan: Vis kostplan

Har selv arbejdet på McD, og jeg ku godt vedlige træningen og kosten.

Jeg fik da en burger en gang imellem, men lav den selv, og drop ost osv eller spis deres grønne salat (uden bacon og ost) med kylling.

Dont worry about it!
Bænkpres: 140 kg
Squat: 150 kg
Dødløft: 180 kg
-----------
Sum: 470 kg.
Brugeravatar

[quote="Niklas!"]Mcd's burgere er der skam okay. massere af protein i kødet. bollerne er noget skrald til gengæld. pomfritterne kan du os droppe. og mcd milkshake.

udover det så kan jeg ikke se hvad den shake indeholder af gode/tunge kulhydrater?

½ liter mini mælk [b]

sukker er os kulhydrat, men er derfor ikke nødvendigvis god træningskost
"Society is an insane asylum run by the inmates" - Erving Goffman

Geografisk sted: All around....

Træner her: Fitness World Husum

Kostplan: Vis kostplan

tcj skrev:Har selv arbejdet på McD, og jeg ku godt vedlige træningen og kosten.

Jeg fik da en burger en gang imellem, men lav den selv, og drop ost osv eller spis deres grønne salat (uden bacon og ost) med kylling.

Dont worry about it!

På bulk skal man da have ost og bacon!
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Vil lige citere den vise TJ fra anden tråd:

---------------

Jeg er helt enig i at hovedparten af ens kost ikke skal udgøres af pølsehorn og dets lige, men man skal passe MEGET på at man ikke bliver alt for forhippet på at man skal spise rent og sundt. Kalorier er kalorier, og om de kommer fra noget sundt eller noget usundt er for så vidt lige meget, hvis vi kun snakker om at opnå et kalorieoverskud. At der kan blive problemer med makronæringsstofsfordelingen og indholdet af mikronæringsstoffer er en anden snak.

Du kan bare se på hvor store og massive styrkeløftere er i de store vægtklasser. De spiser ofte af røven til, hvilket kan ses på deres høje fedtprocent. Men pga. de mange kalorier som de indtager, så opbygges der også store mængder muskelmasse, da de er i konstant og ofte massivt kalorieroverskud.

Budskabet er selvfølgelig ikke at man skal begynde at basere sin kost på usunde ting, men at man uden problemer kan supplere sin kost med pizza, burgere, pølsehorn og dets lige, hvis man har svært ved at tage på. Det virker ofte som om folk tror muskler kun kan opbygges på sund kost. Dette er ikke tilfældet overhovedet. Du kan blive stor og massiv med lorte kost, sålænge du er i kalorieoverskud. At det ikke er sundt, og at man med garanti akkumulere for meget kropsfedt, betyder selvfølgelig at det ikke er optimal diæt praksis. Man bør måske bare kigge på om man spiser FOR rent, hvis man har svært ved at tage på.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster