Skal ind til militæret til Februar 2014 og da den dato efterhånden nærmer sig har jeg bestemt mig for en mere målrettet træning med mål om at kunne komme igennem militærets fysiske tests med overskud.
Jeg har været vant til at træne 4 gange i ugen ( B2Basis som udgangspunkt ) men da min træning til militæret vil komme til at inkludere en del kardio ved siden af styrketræningen har jeg i sinde at træne fullbody 3 gange i ugen.
Mit bud på et godt fullbody program er bygget op efter at det skal indeholde de 5 test øvelser man bruger i militæret (Lunges/dødløft/pull-ups/dips/planken) http://www.ssr.dk/documents/forsvaretstest.pdf
mit bud er således
Fullbody program 3*ugentligt
Squat/lunges 4*8
Dødløft 4*8
Bænkpress 4*8
Pull ups 4*8
Skulderpress 4*8
Rows 4*8
dips 4*8
planken 4 * 20kg = failure
Jeg kunne godt tænke mig lidt konstruktiv kritik eller en bekræftigelse af at programmet dækker hvad man kan forvente af et fullbody program.
Derudover vil jeg hører om det vil være overkill at smide en ekstra brystøvelse ind som f.eks incline DB bænkpress. Jeg vil nemlig Lean bulke under programmet og vil derfor gerne se om jeg kan få smidt lidt ekstra masse på brystet.
Biceps og triceps træning har jeg valgt ikke at sætte ind i programmet da de 2 muskler alligevel skulle blive aktiveret under øvelserne, men regner med at tage lidt curls eller lignenden engang imellem hvis overskudet er der

Håber i vil tage jer tiden til at kommentere på programmet
MVH Skinkelynet

med en kommentar eller to til det