Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1665
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1662

Følg bodybuilding.dk på

Min kost vs. forbrænding og behov

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej

Har i en uge skrevet alt ned jeg spiser, talt sammen og beregnet. Er kommet frem til følgende.

Gennemsnit pr. dag (ud af 1 uge):
i kalorier:
2113 kcal, 376 kcal pro., 1000 kcal kul., 711 kcal fedt
og i kJ / g:
8840 kJ, 94 g pro., 250 g kul., 79 g fedt

Så vidt jeg kan forstå og læse mig frem til er det lige i underkanten mht. protein, når mit mål er at opbygge muskelmasse. Efter jeg opdagede disse tal har jeg tænkt mig at købe noget protein tilskud og supplere med.

Jeg er 179 cm og 65 kg. Træner 3 gange om ugen efter et program tilrettelagt til især armene.

Mit hovedspørgsmål er egentligt hvordan jeg kan beregne et nogenlunde korrekt tal for min kalorie forbrænding?

Ellers vil jeg også gerne høre kommentarer og konstruktiv kritik til forbedring.

-tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan finde div. programmer til udregning af, hvad du har brug for på nettet.

Har indtastet for dig:
Du skal ca. have 2638 kalorier per dag.

Fordeling: 330 g kulhydrat
198 g protein
59 g fedt

Så jo, et protein tilskud var nok ikke dumt til dig.

Forstår ikke dit valg af program. Få lavet et godt grundlæggende program med de vigtige basis øvelser Så skal dine arme nok blive store med tiden :-)

Jeg vil også anbefale dig at læse nogle af de gode artikler, der er skrevet af dette forums medlemmer. De er ret gode og har hjulpet mig en del.

Held og lykke
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Har indtastet for dig:
Du skal ca. have 2638 kalorier per dag.

Fordeling: 330 g kulhydrat
198 g protein
59 g fedt

Det skal siges at alverdens programmer til udregning af ens ligevægtsindtag ikke er specielt gode! Jeg tror ikke jeg har fundet ÉT program endnu, som passede på mig!

Forresten, hvorfor mener du han bør indtage 198 gram protein om dagen? Han vejer 65 kg, hvilket svarer til 3 gram protein pr/kg kropsvægt! Normale anbefalinger ligger på omkring 2 gram protein pr/kg kropsvægt...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Gozo skrev:Forstår ikke dit valg af program. Få lavet et godt grundlæggende program med de vigtige basis øvelser Så skal dine arme nok blive store med tiden :-)

Det program jeg bruger er her fra siden.
artikler/traeningsprogrammer/stoerrearmepaa12uger.php

Her fundet det ved at læse og google en masse om bodybuilding. Målet med min træning er primært armene og evt. bryst, så regnede dette program for tilpas.
Skal jeg overveje et andet program?

Skal også lige siges at jeg har trænet i 4 mdr. Dog kun brugt dette program i 2 uger, so far.

klaush skrev:
Gozo skrev:Forstår ikke dit valg af program. Få lavet et godt grundlæggende program med de vigtige basis øvelser Så skal dine arme nok blive store med tiden :-)

Det program jeg bruger er her fra siden.
artikler/traeningsprogrammer/stoerrearmepaa12uger.php

Her fundet det ved at læse og google en masse om bodybuilding. Målet med min træning er primært armene og evt. bryst, så regnede dette program for tilpas.
Skal jeg overveje et andet program?

Skal også lige siges at jeg har trænet i 4 mdr. Dog kun brugt dette program i 2 uger, so far.

Altså, jeg vil stadig betragte dig som forholdsvis nybegynder, og derfor vil jeg mene du får mere ud af et godt gammeldags fullbody program i stedet for 2-splittet med armene som fokus! Jeg tror du vil få lige så meget ud af et fullbody, eller faktisk tror jeg du vil få mere ud af det, da du ikke har trænet i længere tid!
Brugeravatar

Styrkeliste

Er ikke selv ekspert. Følger bare eksperternes råd :)

2,5g per kg er heller ikke et unormalt råd.

De tal jeg har brugt kommer fra http://www.bestrong.dk(Henning Kristensen Mr Fitness 2006).
Jeg har selv brugt det i længere tid nu, med gode resultater.

Med hensyn til dit program er jeg enig med J-S-O.
Brugeravatar

Gozo skrev:Er ikke selv ekspert. Følger bare eksperternes råd :)

2,5g per kg er heller ikke et unormalt råd.

De tal jeg har brugt kommer fra http://www.bestrong.dk(Henning Kristensen Mr Fitness 2006).
Jeg har selv brugt det i længere tid nu, med gode resultater.

Tja, jeg var lige inde på Henning Kristensens hjemmeside! Jeg afprøvede lige beregneren, og fik følgenden resultat:

Daglig kcalbehov: 3281 Kcal (4000 - 4300)
Protein behov: 247 gram (= 30%)

Jeg forstå ikke hvor beregneren er indstillet til at at 30% af energien skal komme fra protein, når der ude i siden står følgende:

Eksempel
Vejer du 80 kg skal du indtage omkring 2,5 x 80 = 200 g protein pr. dag fordelt over 5-7 måltider

Jeg vejer forresten 81 kg, hvilket betyder jeg burde indtage 200 gram ifølge Henning Kristensen! Jeg synes dog at 2,5 gram protein pr/kg kropsvægt er i den gode ende: selv vil jeg mene at 2 gram protein pr/kg kropsvægt er alt rigeligt, så ligefrem at topicstarter bør indtage 3 gram protein pr/kg kropsvægt synes jeg er lidt ude i skoven...

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om Henning Kristensen, for jeg har set en video, hvor han omtaler hans daglige kost, hvilken nærmest består af 50% pulvermad, og 50% normal føde - det vil jeg bestemt ikke mene kan betragtes som idéelt! Pulver, som valle protein eller carbs, mener jeg stadig bør været et TILSKUD og ikke en hovedbestanddel...
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg holder mig til 2,5 ikke mere. Så vil godt give dig ret i at hans anbefalinger er lidt høje. Det var også mest for at pointere over for vores ven, at han nok skulle have sig noget mere protein. Om det lige er 2 eller 2,5 g gør nok ikke den store forskel her i begyndelsen :-)

Det er selvfølgelig bedst at få det via, normal kost: kylling, tun, æg og mælk er super kilder. Hvis appetiten ikke er der, kan et tilskud være godt. Specielt lige efter træning.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster