Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 653
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 650

Følg bodybuilding.dk på

Min udgave af Fullbody

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle så har jeg funderet lidt over min træning.
Har altid trænet tre gange om ugen.

Efter at have trænet alm 3-split i et år:
Bryst+ Tri
Skulder+ Ben
Ryg + Bi

Vil jeg nu prøve dette:
Alle sæt 3*10

A:
BB Bænk
Dips
Lateral raises
Hyper Extension
Seated Row
Chin up
Biceps st
Benpress
Calfraises
Mave

B:
DB Incl. Bænk
DB Arnold press
Rear lateral raises
Yates Row
Pulldown
Biceps ST
Squat med 1 ben i smith pga svajrygget
Baglår

C:
BB Bænk
Dips
Mili
Hyper Extension
Roning
Chin up
DB Lateral raises
Benpress
Calfraises
Mave

Er frekvensen fin i de enkelte øvelser og ikke for meget iso?

Mvh

Reputation point: 0

Geografisk sted: 4700

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du tænkt dig at køre programmet i skrevne rækkefølge?

I bekræftendefald vil jeg da gerne dele en (af mine) tommelfingerregler med dig: Størst først.

Helt konkret: Start med squat eller benpres.

Nu kender jeg naturligvis ikke dine proportioner, men hvis du har weak-points, så kan du naturligvis også starte med de øvelser.

Din rep-range og antal sæt kan diskuteres. Jeg kender ikke dine mål, men hvis du specificere dem, så er vi tættere på et bedre svar.

Btw. synes jeg det er en fed idé med så mange forskellige øvelser på en uge. Har altid selv lavede de samme "dødsyge" øvelser hver træning, men bør helt klart gøre som dig, så min krop ikke får lov at vænne sig til noget som helst - andet end at blive smadret :twisted:

Logbog: Vis logbog

Nu kender jeg naturligvis ikke dine proportioner, men hvis du har weak-points, så kan du naturligvis også starte med de øvelser.

Din rep-range og antal sæt kan diskuteres. Jeg kender ikke dine mål, men hvis du specificere dem, så er vi tættere på et bedre svar.

Jeg er 180cm høj vejer ca 70kg, må være "Hardgainer typen" (mine 2 morbrødrene samme kropstype og svært ved at tage på)

Min filosofi i det her program er først og fremmest bryst og ryg, skulder, samt at frekvensen for hver øvelse er tæt på 2gg i løbet af ugen

Mit første mål er 75kg kropsvægt, samt stærkere ryg da den er pænt svaj i:)

Har du nogen input til rep-range og antal øvelser?

Hvordan træner du selv?

Mvh

Geografisk sted: 4700

Logbog: Ingen logbog

Kewl, det lyder som om vi har rimelig a like proportioner. Bortset fra, at mine ben også (og stadig er) var tændstikker, da jeg startede.

Hvis du har en svag ryg, så vil jeg råde dig til, at læse den artikel, der hedder "Dødløft - vejen til en stærk ryg". Okay, jeg kan ikke huske den præcise titel, men det er vidst deromkring. Den findes her på siden.

Du skriver, at du vil fokusere på bryst og skulder (og naturligvis ryg - den har vi ikke glemt). Men hvordan vil du fokusere på dem? Jo mere specifik og ærlig du er overfor dig selv, jo nemmere er det at finde ud af lige præcis i hvilken retning du skal bevæge dig.

Snakker vi udholdenhed? Masse? Styrke? Eller en fræk kombination af det hele?

Jeg træner selv HST i øjeblikket. Har cirka 1 eller 2 træningspas tilbage, så er jeg all done (finally).

HST kunne fx være noget for dig, hvis du er interesseret i masse.

Af hvad jeg har hørt og læst hist og her, så er jeg kommet til den forståelse, at hvis du er hardgainer og gerne vil stige i vægt, så drop at lave marathon træningspas. Hold dem på en time. Hold dem tunge. Fokusér på de store basis øvelser. Og vigtigst af alt sørg for at få din protein (og dine carbs).

Okay, der gik lidt hygge snak i det her svar. Sorry mayn. Håber ikke jeg har tabt dig.

Det jeg tror jeg prøver at sige til dig er, at lad vær med at høre på, hvad jeg synes er smart at gøre. Find ud af PRÆCIS, hvad det er du ønsker, og så spørg hvordan man opnår det.

Er meget enig med hamudenben. Uden over alt hans sniksnak :shock: :D ..

Hvis du er interesseret i masse så hold dig til basisøvelserne så enkelt er det. Du skal sørge for at være i kalorieoverskud, køkkenet giver utrolig meget i denne sammenhæng. Det ville være ekstra godt hvis du fandt ud af om du træne uafhængigt mod at få masse på eller om du hellere vil være styrkemæssig stor.

Hvis du gerne vil have yderligere informationer om HST er du velkommen til at skrive.

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 110.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster