Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 849
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 846

Følg bodybuilding.dk på

Motionsboksning og styrketræning/body building

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle sammen.

Jeg oprettede et lignende indlæg i begynderforum (motionsboksning-og-styrketraening-body-building-t72474.html), men da der ikke er kommet meget respons og jeg egentlig er i tvivl om dette emne hører hjemme der, opretter jeg det nu i dette forum i stedet.

Jeg er for tiden skadet grundet overtræning sidste år, men er ud over at interessere mig langt mere for den bagvedliggende teori og praksis ved muskeltræning nu også så småt begyndt at planlægge hvordan jeg skal træne optimalt når jeg får muligheden for dette igen.

Jeg vil som indlæggets overskrift fortæller, træne både boksetræning og styrketræning - førstnævnte fordi jeg gerne vil øge min muskelmasse og sidstnævnte fordi jeg gerne vil holde min krop trimmet og i god helbredsmæssig kondition.
Jeg har indtil for ganske nylig (måske faktisk i dag) gået og grublet over hvordan jeg ville kunne tilpasse et godt og ikke mindst givende split-program ind i en uge med boksetræning to dage om ugen (tirsdag og torsdag) og har ikke rigtig kunnet få det til at gå op når der tænkes på restitution osv (og ikke mindst det at jeg jo gerne vil ramme hver muskelgruppe mere end én gang per uge).

Men nu er jeg nået til, at "lidt" træning/muskelvækst er bedre end ingen og derfor er jeg nået frem til at jeg nok er ovre i noget full-body ved siden af boksetræningen.

Et styrketræningsprogram kunne fx. se ud som dette (taget fra http://www.fitnews.dk/artikler/fullbody ... -pa-masse/):
Øvelse Sæt Repetitioner
Squat (evt fullsquat) Mange 6-10
Bænkpres (barbell) Mange 6-10
Dødløft Mange 8-12
Skulderpres (dumm.) Få 8-12
Bent over row Få 8-12
Dips Få 8-12

Jeg vil nok putte et par øvelser mere på da jeg er ret vild med pull ups, chin ups og push ups, sidstnævnte vil nok gå i stedet for bænk pressen som jeg ikke rigtig har mulighed for at udføre hjemme i stuen.

Jeg påtænker noget i retning af:
Styrke = programmet herover
Mandag - styrke
Tirsdag - boksning
Onsdag - fri
Torsdag - boksning
Fredag - styrke (kunne være mere specifik på enkelte muskelgrupper)
Lørdag - styrke (kunne være mere specifik på andre muskelgrupper end der trænes fredag)
Søndag - hvile eller en løbetur

Men, men og men.... Vil ovennævnte ikke gå imod princippet om restitution?
Nu er jeg ikke sikker på at mine skader er opstået på grund af "for meget træning" eller "for tung træning", men som jeg forstår det ud fra stort set alle de artikler jeg læser om emnet styrketræning, så vil det til hver en tid være det bedste at holde en hviledag for den givne muskelgruppe man har trænet. I tilfældet boksning (og jo så også hvis det er full body program), så er det jo reelt ALLE musklerne der bliver trænet HVER DAG...

Det er faktisk noget jeg går og har en del skrubler over, for vil som sagt gerne have større bøffer, men vil egentlig også gerne det andet fordi det giver så meget mht. kondition og overskud i det daglige :) Og ikke mindst, så vil jeg selvfølgelig undgå at skade mig selv igen og vil for enhver pris give mine muskler mulighed for at blive opbygget på den bedste måde.

What to do :)

På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Thomas

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det ser fornuftigt ud.

Du kunne tage fullbody først på ugen og så 2 split de sidste to dage.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hælder jeg nok også til :) Eller måske full body alle de nævnte dage med styrketræning, men så bare ikke med maksimal belastning.
Tror måske det er det jeg har gjort galt tidligere, altså at jeg forsøgte at give mig fuldt ud til failure på stort set alle øvelserne samtidig med at jeg dyrkede boksning ved siden af. Det gav ikke ligefrem mulighed for at restituere, men det gør et program som ovenstående i mine øjne heller ikke :)

Men det virker umiddelbart som det der er vejen frem taget i betragtning af, at der for det første ikke er nogen der har kommentarer der modsiger det og at der tilsyneladende ikke er nogen (har i hvert fald ikke fundet noget endnu), der direkte fraråder det rundt omkring på nettet.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster