Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 926
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 924

Følg bodybuilding.dk på

Musclememory under cut

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Sagen er at jeg igen skal i gang med at træne efter en pause på godt et år. Jeg er væsentligt mindre end dengang og har samtidig taget fedt på, som jeg nu vil cutte af. Kan "musclememory" gøre at jeg tager på i muskelmasse under cut, fordi jeg engang har været større end jeg er nu?
Der er 3 ting du aldrig kan få tilbage:
Øjeblikket - når det er ovre...
Ordet - når det er sagt...
Tiden - når den brugt...
Så nyd øjeblikket, brug tiden fornuftigt og stå ved det du siger.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du holder et højt protein indtag, ja

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Artokid skrev:Hvis du holder et højt protein indtag, ja

Mener nemlig jeg har hørt eller læst om at sådan noget kan lade sig gøre. Mit protein indtag er altid højt :D
Tiden - når den brugt...

jeg har selv haft en pause på godt og vel et halvt år og da jeg startede igen var mine arme 33cm og jeg gik igang med træning igen for 2 måneder siden og de er 36,5cm nu. Det hele har foregået under cut og jeg har holdt et højt protein indtag 200-240g. :dope:

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 151.00

Nordic skrev:Sagen er at jeg igen skal i gang med at træne efter en pause på godt et år. Jeg er væsentligt mindre end dengang og har samtidig taget fedt på, som jeg nu vil cutte af. Kan "musclememory" gøre at jeg tager på i muskelmasse under cut, fordi jeg engang har været større end jeg er nu?

Den seneste forskning indikerer tidligere træning muligvis kan afstedkomme permanente strukturelle ændringer i muskelfiberne, som kan have en positiv indvirkning på genopbygningen af den tabte muskelmasse

Men det overordnede billede i litteraturen har ellers i årevis været, at evt. fordele ved at genoptage træning snarere knytter sig til ændringer i centralnervesystemet (ikke musklerne). Dertil kommer selvfølgelig de iboende praktiske fordele ved tidligere træningserfaring.

Med mindre du er nybegynder, skal du altså ikke regne med at tage muskelmasse på under et cut, om end du ved fortsat træning og et tilpas proteinindtag kan minimere muskeltabet og måske endda se nogle små fremskridt.

Hvis man betoner de nyeste forskningsresultater, tør jeg dog ikke udelukke en større positiv effekt.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Jeg er selv lige begyndt at træne igen (3 måneder siden) efter 1,5 års pause og har fået noget der ligner begyndergains i samme periode hvor jeg har tabt fedt. Håber du kommer til at opleve det samme.
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

Ift. begrebet muscle memory, er der noget der tyder på, at de satellitceller som aktiveres ved styrketræning og bliver til nye muskelcellekerner, og som gør at musklen er bedre i stand til at lave proteinsyntese, ikke "forsvinder" i samme grad som muskelfibrene svinder ind når man holder træningspause. Dermed ligger de så at sige klar til når man igen går i gang, og dermed har man nemmere ved at tage muskelmasse på.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

WaterBoy skrev:Jeg er selv lige begyndt at træne igen (3 måneder siden) efter 1,5 års pause og har fået noget der ligner begyndergains i samme periode hvor jeg har tabt fedt. Håber du kommer til at opleve det samme.

Mussetrussen skrev:Ift. begrebet muscle memory, er der noget der tyder på, at de satellitceller som aktiveres ved styrketræning og bliver til nye muskelcellekerner, og som gør at musklen er bedre i stand til at lave proteinsyntese, ikke "forsvinder" i samme grad som muskelfibrene svinder ind når man holder træningspause. Dermed ligger de så at sige klar til når man igen går i gang, og dermed har man nemmere ved at tage muskelmasse på.

Aha :)
Tiden - når den brugt...

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster