Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1653
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1650

Følg bodybuilding.dk på

Nok proteiner? Billigt alternativ, vil det virke?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Halløjsa.

Jeg ville som udgangspunkt (alting med måde naturligvis) helst vælte mig rundt i kylling, laks og masser af æg hver dag.
Men da jeg ikke lige synes at økonomien er til det og jeg stadig gerne vil sikre et rimeligt indtag af proteiner, har jeg tænkt lidt over om linser og bønner kunne være et alternativ.
Enten som mellemmåltider eller efter-træning-måltider.

Jeg har ikke nogen deciderede opskrifter i hovedet og det skal jo heller ikke blive for besværligt, men jeg tænker at en håndfuld kogte sojabønner eller brune bønner blandet med noget dåsemajs og/eller frosne (optøede) ærter ville kunne udgøre et rimeligt ok supplement.
Det skal siges at min normale frokost er baseret på rugbrød med et par æg. Enten med skinke eller tun og jeg er faktisk ikke sikker på at jeg i løbet af dagen bliver dækket ordentligt ind mht proteiner.

Er der nogen holdninger til bønner i forhold til magert kød og fisk?

Med venlig hilsen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bønner, linser og andre vegetabilske proteinkilder er af lavere næringsmæssig værdi end animalske pga aminosyresammensætningen. Hvis du kan, så brug kød, æg og mælk. Sødmælk indeholder mange kcal, men hvis det udelukkende er proteinet du er ude efter, så er indholdet stort set ens i alle komælk. Ellers kan du købe oksekød når det er på sidste dato, så plejer det at være 25-35kr/kg for en lav fedt%. Kylling med lage (8-10%) findes også typisk til 40-45 kr/kg. Fersk kylling på sidste dato kan også findes billigere.
Til sidst er valleproteinpulver en rigtig god og økonomisk løsning, hvor du får rigtig meget protein pr kg. Et meget billigt og komplet måltid kunne være proteinpulver, havregryn, mælk og mandler/olie.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

MakeMeMonster skrev:Bønner, linser og andre vegetabilske proteinkilder er af lavere næringsmæssig værdi end animalske pga aminosyresammensætningen.

Til sidst er valleproteinpulver en rigtig god og økonomisk løsning, hvor du får rigtig meget protein pr kg. Et meget billigt og komplet måltid kunne være proteinpulver, havregryn, mælk og mandler/olie.

Tak for svaret!
Vil det ikke stadig være et ok supplement til noget rugbrød?
Du har selvfølgelig ret i det med tilbudsjagt, men igen. Jeg søger et billigere alternativ. Ikke fordi jeg slet ikke skal have kød, men jeg prøver bare at finde på en måde hvor jeg får boostet mit indtag af proteiner og samtidig kan holde omkostningerne nede :)

Du kan sagtens bruge linser og bønner i din kost, det er rigtig fint som sådan. Du bør bare ikke overvejende dække dit proteinbehov igennem det. :)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

MakeMeMonster skrev:Du kan sagtens bruge linser og bønner i din kost, det er rigtig fint som sådan. Du bør bare ikke overvejende dække dit proteinbehov igennem det. :)

Fedt! For jeg spiser som sådan ret ok "meget", men som sagt så er der midt på dagen måske ikke "nok" proteiner og da jeg har lidt skæve arbejdstider sker det ofte at jeg heller ikke får spist varm mad.
Så min frygt var egentlig om jeg dermed ikke fik nok af det gode :)

Men jeg supplerer da også med protein shakes som du også er inde på er en mulighed. Dog ikke midt på dagen, men mere lige før og efter træning.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster