Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Ny træningsrutine godt/dårligt?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej bodybuilding. Jeg træner efter et 2 split program som i kan se nedeunder. Jeg fik mig den idé at jeg tænkte at jeg ikke ville køre pull ups eller chin ups samme dag som der står på programmet , men i stedet tilføje én træningsdag ekstra om ugen, hvor jeg kun kører de to øvelser. Er der noget dårligt ved den idé? Personligt synes jeg det er hårdt at skulle køre den efter de andre øvelser, og så kan jeg presse mig bedre, hvis jeg laver én dag ekstra, hvor jeg kun tager de to øvelser, og så tage hjem igen.
Vedhæftede filer
image.png

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor bytter du ikke bare rundt på rækkefølgen og køre pullups før rows? Du kan sågar køre ryg før bryst hvis du har lyst.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Udgaard skrev:Hvorfor bytter du ikke bare rundt på rækkefølgen og køre pullups før rows? Du kan sågar køre ryg før bryst hvis du har lyst.

Kunne man også, men det var nu ikke det der var spørgsmålet. Synes det andet har fungeret godt, så skulle høre om i mente der var noget galt med at gøre det på den måde

Styrkeliste

Du æder af dine hviledage og får kun trænet vertikal træk en dag om ugen. IMO er det en dårlig ide.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Det lyder ikke som en god idé.
1) Du giver dig selv en ekstra træningsdag hver ugen, med mindre du er 100% dedikeret og ikke har meget andet at skulle i livet med skole/arbejde, så øger du risikoen for at misse en træning (til trods for at det er en kort dag) - da denne ekstra træning så kan skubbe de andre = du er ikke lige så fleksibel.
2) Hele årsagen til at du vil have dem på anden dag er at du ikke kan presse dig lige så meget pga. de andre øvelser... Men hvis du så har din ekstra dag og du starter med chinups... så er det vel rimeligt at antage du efter disse vil have svært ved at presse dig selv i pullups???? Man må alt andet lige antage at der sker en hvis udtrætning af musklerne under den øvelse du laver først ?!

Så jeg er enig med Udgår = roter rækkefølgen, evt. start med chin ups og pulls ups på de respektive dage.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: København N

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Tak for svarene! Kan godt se hvad i mener, når i skriver det på den måde. Jeg kører 4 gange om ugen igen, hvor jeg så kører ryg først

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster