Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 763
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 760

Følg bodybuilding.dk på

Nybegynder hjælp til alt.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Jeg fylder 18 her til jul, og jeg ligner noget jeg ikke ved hvad.
Jeg er træt af at have den her deforme krop, jeg har aldrig rigtigt trænet før. Har altid gerne, men har simpelthen bare ikke haft motivationen.
Men nu skal det være har jeg bestemt mig for. Alt den junkfood og sådan vil jeg ikke have ødelægger min krop mere, og gider ikke ende som en halvfed gammel mand.
Jeg er omkring 188 og vejer nok en 65-67 kg.
Det vil sige jeg er for tynd, men alligevel er det lykkedes mig at få en mave, den vil jeg gerne have trænet væk samtidig med min splejsede overkrop, jeg gerne vil have bygget masse og få den til at se godt ud. Istedet for at være flov over den, og ikke kunne gå i t-shirt uden at hele tiden tænke på hvor åndsvag jeg ser ud med sådan et par to spaghetti arme hængende ud.
Jeg er både villig til at omlægge min kost og træne hver dag, men pulver, og sådan noget det vil jeg gerne undgå.

Har siddet og tjekket en masse herinde, men for at være ærlig fatter jeg sgu ikke sindsygt meget af de ting i siger herinde.
Så hvis der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe mig til at få en krop jeg er stolt af vil jeg være evigt taknemlig.
Jeg skal først og fremmest have et program, hvis det kan lade sig gøre, ville det være super hvis det kun var i hverdagene i et fitnesscenter og så evt. løbe en tur i weekenden.
Kosten der aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Spiser for det meste meget usundt, drikker for mange cola, og aldrig mælk. Synes dog det lyder kedeligt hvis jeg skal spise det samme hver dag.
Men jeg er frisk på det, for at få en ordentlig krop. Dog bare ikke pulver eller sådan noget.

På forhånd tak.
Nikolaj

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej Nikolaj,

Velkommen og tillykke med at du har sat dig for at tage et opgør med din tidigere livsstil.

Fuldfører du projektet kan du se frem til mange forbedrede ting i tilværelsen, ikke blot en anden fremtoning men også langt mere energi og selvtillid, fordi du kan mærke du kan opnå de ting du sætter dig for. Sæt dig nogle helt konkrete målsætninger for eksempelvis 1. december 2010, 1. marts 2011 o.s.v., som du kan måle på hen ad vejen.

Allier dig også gerne med en træningsmakker, så I kan holde hinanden til ilden i de mørke kedelige vinterdage, hvor det kan være svært at komme af sted til træningen.

Forsøg dig eventuelt med et begynderprogram og en kostomlægning gennem de forslag der findes her på siden.

Der er også en tråd om et nystartet beta program til at støtte op om træning, hvor du kan skrive udvikling mv. ned som du kunne melde dig til og derigennem holde motivationen høj. Ellers kunne du lave en log og så kan vi andre svinge pisken når du slapper for meget af... :evil:

Det var lige en kort velkomst - held og lykke med opstarten! :D

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

...Så læste jeg lige dit indlæg igennem én gang mere, og selvom det kunne være dejligt enkelt, så får du altså ikke det hele serveret! :)

MEN et godt full-body program (træning af alle muskelgrupper i samme træningspas) med træningsdage mandag, onsdag og fredag i 3-4 måneder vil være en god start . Start med 15 gentagelser for hver øvelse med en lav vægt, som du ikke har svært ved at repetere de 15 gange - på den måde vænner du kroppen til at træne. Når du har trænet såden i et par uger, så begynd at tage 12 gentagelser med lidt tungere belastning og to sæt af samme øvelse.
Hold dig fortrinsvist til det, som kaldes basisøvelser, hvor de primære muskler trænes samtidig med at der aktiveres en del støttemuskler. Det kunne være en form for squat, bænkpres, kropshævning, dødløft eller anden øvelse. På den måde kan du komme igennem alle muskler på 45 min. - 1,5 time pr. træningspas.
Få dig eventuelt en prøvetime med instruktør i et seriøst center, hvor du kan få demonstreret de forskellige øvelser.

Selvom viljen er stor nu, som jeg kan læse ud fra dit indlæg, så start i det små med kostomlægningen med alle de dårlige madvaner, som du selv ved er forkerte.

Protein i pulverform er slet ikke nødvendigt for dig i dit nuværende stadig - det som er vigtigt er sunde kostvaner med et større energiindtag gennem gode protein- og kulhydratskilder samt sunde fedtkilder. Sund mad behøver ikke være kedelig - læs dig lidt frem - der er mange opskrifter og kostprogrammer til at tage vægt på gennem øget muskelmasse. Generelt er flere måltider om dagen en god ting - og husk at få noget at spise lige efter træningen!

Hvile er også en forudsætning for at du kan udvikle den krop du har sat dig for. Både forstået på den måde, at der i starten med et full body program helst skal være en fridag mellem hver træningspas og også på den måde, at nattesøvn er vigtigt for restitutionen.

Reputation point: 25

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster