Jeg er absolut nybegynder, faktisk er jeg ikke begyndt og har endnu ikke sat mine ben i et center ej hellere holdt en vægt. Jeg har længe haft lyst til at begynde at styrketræne efter et vægttab fra 80-65 kg hvoraf størstedelen (hvis ikke det hele) har været fedt. I dag vejer jeg 66 kg, er 19 år og ca. 1,80 høj tror jeg? Er ikke 100% sikker med højden, det må jeg lige få styr på! I hvert fald er jeg ikke længere overvægtig som før i tiden, kan snildt bære mit tøj uden folk egentligt kan se det småfedt der sidder rundt omkring.
Der sidder stadig lidt omkring maven og på siderne som jeg rigtig gerne vil af med, jeg føler ikke rigtigt jeg kommer nogle vejene med hård cardio træning og underskud, begynder jeg at tabe mere andre steder på kroppen kommer jeg bare til at se alt for splejset ud, så mit håb er ligesom at styrketræningen også kan være med til at stramme lidt op.
I hvert fald har jeg læst rimelig mange artikler igennem, og føler mig snot forvirret. Hvor mindre der er nogle som kan modargumentere mod valget, har jeg altså valgt at følge denne artikel: http://www.(link slettet).dk/fundament-traening-for-begyndere
Mandag
Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps
Onsdag
Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps
Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps
Fredag
Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps
Så langt så godt! Det der bekymrer mig er som sådan ikke træningen, jeg er sikker på at jeg nok skal få det gjort, finde den rette teknik og presse mig selv nok til at opnå resultater. Der hvor jeg kører lidt død i det er kosten.. For hvad jeg hører betyder det mindst ligeså meget som træningen selv, og jeg har det lidt på den måde at hvis jeg skal gøre det, vil jeg fandme også gøre det ordenligt!