Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1300
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Nybegynder - rådgivning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey, jeg er ny i BB verdenen og har brug for lidt rådgivning;
Målet er god markeret krop, ønsker intet alá hr. Coleman :p

Jeg har trænet 2 gange i ugen i cirka 2 mdr.
Højde: 181
Vægt: 69

Har taget 5kg muskelmasse på i den tid og forøget bænk pres til 60kg fra 30kg, så det går da fremad. Men:

Bør jeg tage Kreatin, Proteinpulver e.l? Foruden de 2 gange i ugen jeg træner spiller jeg også fodbold samt løber eller supplerer det med "hjemmetræning" (armbøjninger,mavebøjninger og har en 5kgs håndvægt herhjemme) de resterende dage.

I styrkecentret jeg bruger (gratis) er der følgende maskiner;

2 bænke
1 squat/dødløft med stativ
1 til ben
1 hvor man står ret og trækker lige ned i en metalbøjle
1 hvor man sidder ned og trækker en stor bøjle ned til brystet
1 hvor man sidder ned og skubber 2 metaldimser væk fra en, cirka i brysthøjde

Foruden dem er der massere af forsk. håndvægte, Jeg bruger 8-10kg (6-12 gentagelser) hvor jeg i starten kun brugte 5. Jeg sørger for at spise rigeligt da jeg ved det er vigtigt, og rører sjældent slik eller alkohol. Min mor siger hun er træt af at lave mad til mig fordi jeg er umættelig :lol:

Anyways;

Bør jeg supplere med kreatin, proteinpulver, weightgainer e.l?
Nogen der vil lave et træningsprogram til mig? (Er det overhovedet nødvendigt, eller skal jeg bare træne til failure hver eneste træning?) Hvis nogen kender en hjemmeside hvor jeg kan finde maskinerne, kan jeg vise præcist hvilke det er.
Ødelægger jeg min styrketræning ved at gå ud og være aktiv dagen efter, hvor jeg burde restituere? (omend jeg ikke bruger overkroppen ligeså meget, til f.eks fodbold).

På forhånd tak.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Scream skrev:1.
Hey, jeg er ny i BB verdenen og har brug for lidt rådgivning;
Målet er god markeret krop, ønsker intet alá hr. Coleman :p

2.
Bør jeg tage Kreatin, Proteinpulver e.l? Foruden de 2 gange i ugen jeg træner spiller jeg også fodbold samt løber eller supplerer det med "hjemmetræning" (armbøjninger,mavebøjninger og har en 5kgs håndvægt herhjemme) de resterende dage.

3.
I styrkecentret jeg bruger (gratis) er der følgende maskiner;

4.
Nogen der vil lave et træningsprogram til mig? (Er det overhovedet nødvendigt, eller skal jeg bare træne til failure hver eneste træning?)

5.
Ødelægger jeg min styrketræning ved at gå ud og være aktiv dagen efter, hvor jeg burde restituere? (omend jeg ikke bruger overkroppen ligeså meget, til f.eks fodbold).

1. Velkommen til 'vores verden' :D

2.
Det kan være en rigtig god idé at supplere med whey/valle protein lige efter træning. Det kombineret med lidt hurtig optaglige kulhydrater (druesukker, banan, marmeladmad etc.), kan være med til at hjælpe din restitution og muskelvækst på vej - tænk på protein som musklernes byggesten..

Weightgainer, kan du drage fordel af hvis du har svært ved at få spist nok i løbet af dagen, og stadig ønsker at stige i vægt.

Kreatin har hjulpet mange på deres vej til større styrke, men der er dog også nogen imellem, som intet opnår ved brug af kreatin - så det afgøres bedst ved at prøve det på et tidspunkt.

3.
Drop maskinerne - og brug løse vægte i stedet for :)

4.
Jeg vil anbefale dig at starte med et godt fullbody prg., bestående af basisøvelser. Der ligger et prg. i artikelarkivet: "Bill Starr's fundament program.." - Det kan være en fin intro til basisøvelser, og det at løfte tungt. Derudover så tag et kig i BB-forumet, der ligger nemlig rigtig mange bud på hvordan et godt fullbody prg. kan se ud.

5. Du ødelægger ikke noget ved at være så aktiv som du er, selvfølgelig vil du ikke have samme vækstpotentiale, som hvis du ikke lavede andet end at løfte, spise og sove - men med dit mål for øje, gør det ikke noget.

Læs evt. mere her:
viewtopic.php?t=23444&highlight=newbies+helpfile
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Flere? :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00

Logbog: Ingen logbog

Det hele er vist sagt. Det vigtigste er at spise meget og træne hårdt.

Jeg bruger selv det her rimelig simple fullbody-program lige nu og jeg har haft gode resultater med det:

Bænkpres
Dødløft/Squat
Military press
Chinups/Pulldowns
Dips/Close grip bænkpres
Bent over rows/Yates Row
+ forskellige mindre øvelser, alt efter hvad jeg føler for.

Sigt efter 25 gentagelser i hver øvelse, fordelt på 3, 4 eller 5 sæt, alt efter hvor tungt du kører.

1-1½ time, tre gange om ugen, så har du været hele kroppen i gennem (disco-delen anyways :whistle: )

Den eneste pointer Mic ikke har givet, er vist at du bør undgå failure så vidt muligt. Det trætter dig alt for meget i forhold til hvad du får ud af det.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster