Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1513
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1510

Følg bodybuilding.dk på

Nye høretelefoner - Hvad nu

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har lige fået købt mig et par DENON AH-C250 IN-ear høretelefoner, men har nu nogen spørgsmål.

Hvor meget forskel er der på kvaliteten på musik på hhv. de populære kanaler på youtube, f.eks. VEVO, og den musik du kan købe online?

Jeg har ikke selv haft kunne høre nogen forskel på købt musik og den musik man finder på Youtube, på mit G930 headset (gamer headset). Men det kunne være, at det ville ændre sig med mit nye headset, som jeg skal bruge til træning.

Hvorledes kan man bruge sin mobil (Iphone) til at bruge som afspiller? Jeg tænker på, om der findes en anden afspiller, der kunne gøre musikken endnu bedre på sit headset.

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der er KÆMPE forskel mellem MP3 filer og FLAC filer, hvis det afspilles via et ordentligt set headphones eller endda anlæg.

WIMP har vidst FLAC musik i deres HIFI-abonnement, som jeg fik en måneds gratis af. Det kan anbefales! :)
Brugeravatar

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

NID skrev:Der er KÆMPE forskel mellem MP3 filer og FLAC filer, hvis det afspilles via et ordentligt set headphones eller endda anlæg.

WIMP har vidst FLAC musik i deres HIFI-abonnement, som jeg fik en måneds gratis af. Det kan anbefales! :)

FLAC og en og DAC så spiller det :)
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Under de rette omstændigheder vil man kunne høre forskel på FLAC og MP3 (320 kbps), men disse omstændigheder er for omfattende for den typiske forbruger. FLAC filer, DAC kombineret med en god Mp3 afspiller (Fiio, iPod Classic, Cowon) er noget som nogen vælger at rende rundt med på farten, men det er sgu noget rodet. Desuden er dine hovedtelefoner sandsynligvis ikke gode nok til at høre forskel på 320 kbps Mp3 filer og FLAC filer alligevel. Eller også er din hørelse måske for dårlig.
Din iPhone er ganske udmærket til afspilning af musik. En Sansa Clip til 200 kr, som dedikeret Mp3 afspiller, er også fin. Du vil måske få en marginal bedre lydoplevelse ved at at opgradere enten din kilde, kombinere med en DAC, bruge FLAC filer eller endnu bedre hovedtelefoner, men der vil altid være et led som er bottleneck for din lydkvalitet. Det er et spørgsmål om kompromis og cost/benefit - særligt når man snakker et mobilt setup.

Tag et kig på head-fi, hvis det er noget du interesserer dig for.
Her er et billede af et typisk mobilt setup for en audiophile.
Billede
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 114 gæster